Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!
https://formula.hu/parc-ferme/10345
A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.


Eljött ez az időszak is: nézz behavazott F1-es pályákat!
https://formula.hu/parc-ferme/27746
A Nürburgring – pontosabban annak Nordschleife része – már néhány napja, Spa-Francorchamps pedig a minap havazódott be, amelyről természetesen rögvest meg is osztottak pár képet a közösségi oldalakon:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szívesen látnátok a Porschét az F1-ben? Ez történt velük legutóbb!
https://formula.hu/parc-ferme/27745
Idei első podcast-adásunkban az F1 megbukott gyári projektjeiről volt szó, ami kapcsán a Porsche neve is felmerült. A német márka néhány éve fontolgatta a visszatérést a királykategóriába, ami sokak fantáziáját megmozgatta. Ha kíváncsi vagy, legutóbb hogyan alakult az F1-es projektjük, akkor hallgass bele adásunk vonatkozó, 46. percnél kezdődő részébe!
Már módosítják is a WRC-naptárt: egy futam kiesett, egy új jött a helyére
https://formula.hu/parc-ferme/27751
A mai napon hivatalossá vált, hogy nem tudják megrendezni az észak-írországi WRC-futamot 2021-ben, a helyére viszont bekerült az az Ypres Rali, amely már 2020-ban is beugrásra készen állt az átvariált versenynaptárban - aztán nagyjából két héttel a futam előtt mégis törölni kellett a rendezvényt a koronavírus második hulláma miatt. A belga verseny nagy hagyományokkal rendelkezik, de sosem volt még WRC-futam, sőt, az ország máshol sem rendezett még rali-vb-s eseményt. Az Ypres Ralira augusztusban kerül sor.
Szintén újítás lehet, hogy a betervezett, de már most törölt Svéd Rali helyett egy finn futam kerülhet be a naptárba jövő hónapra annak érdekében, hogy a sorozat ne maradjon havas forduló nélkül.
A szezon két hét múlva, Monte-Carlóban kezdődik jelen állás szerint.

fotó: wrc.com
Mostantól bárki beülhet Takuma Sato 2002-es Jordanjébe
https://formula.hu/parc-ferme/27744
Pályanapozásra vált elérhetővé a Jordan egyik 2002-es F1-es autója - közölte a Racefans. A Takuma Sato által használt gépet Nagy-Britanniában, a Londontól észak-nyugatra fekvő Bovington Repülőtéren bárki kipróbálhatja, aki kifizeti a 999 fontos beugrót. Ez egy ötórás elméleti tanfolyamot és 10 kört foglal magában.
Az autóban a jobb vezethetőség és fenntarthatóság érdekében nem a Honda V10-ese, hanem egy 3 literes Judd-erőforrás működik, ami 235 lóerővel gyengébb a 835 lóerős eredeti motornál. A karosszéria viszont versenyeken is használt darab, az üzemeltető pedig úgy tudja, ez az egyetlen működő Jordan EJ12-es a világon.

Fotó: DPPI
Pénzdíjak és igazi autó tesztelése az FE virtuális bajnokságának jutalmai
https://formula.hu/parc-ferme/27740
Csatlakozik a 2020-ban kialakult trendhez, és saját esport-bajnokságot indít a Formula-E. Az elektromos széria az rFactor 2 szimulátorjátékot veszi alapul, amiben egy 24 fős mezőny 6 fordulón keresztül harcolhat majd a 100 ezer eurós pénzdíjazásért és egy valódi, második generációs FE-autó tesztjéért.
Az indulók minadnnyian egy-egy valódi FE-csapat színeiben állnak rajthoz, akiktől tanácsokat kapnak és mentorálásban részesülnek. A mindenki számára nyitott kvalifikáció már megkezdődött: a köridők teljesítésének határideje január 13. 23 óra 59 perc.

Ha csak néhány órára is, de mindkét kezén megszabadult a kötésektől Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/27743
A november végi Bahreini Nagydíjon hatalmas balesetet és ennek folyományaként a kezein égési sérüléseket szenvedő Romain Grosjean örömmel tudatta a Twitteren, hogy 39 nap után mindkét kezéről lekerülhetett a kötés – igaz, a rosszabb állapotban lévő balról csak néhány óra erejéig, de a francia pilóta szerint már ez is győzelemmel ér fel számára.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Komoly autóbalesetet szenvedett, de megúszta a gyorsaságimotoros-vb legfiatalabb futamgyőztese és testvére
https://formula.hu/parc-ferme/27747
A képek alapján komoly autóbalesetet szenvedett Can és Deniz Öncü csütörtökön. A török testvérpár közül Can az ismertebb, hiszen a 2018-as Valenciai Nagydíjon bravúros győzelmet aratott az esős Moto3-as viadalon szabadkártyás újoncként, amellyel egyúttal a vb történetének legfiatalabb nagydíjgyőztesévé avanzsált. Jelenlegi csapata, a Supersport-vb-n érdekelt Puccetti Kawasaki tájékoztatása szerint a két Öncü, valamint a kisteherautót vezető barátjuk csodával határos módon kisebb sérülésekkel megúszták a szemből érkező kamionnal való ütközést, néhány óra után ki is engedték őket a kórházból. Öncüék egyébként az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoglu pályájára tartott edzés céljából.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bajtársiasságból jeles: Fazekasék segítettek a bajba jutott Szalayéknak
https://formula.hu/parc-ferme/27742
A Dakar Rali ötödik, csütörtöki szakaszának befutójától 33 kilométerre történt meg a baj az Opel Dakar Team párosával: Szalay Balázsék leugrattak egy dűnéről, az autó az orrára esett, így összetört az eleje. Mint elmondták: az egyetlen esélyük az volt, hogy valaki megérkezik és behúzza őket a célig. És jött is a felmentősereg, méghozzá a kamionosok között újoncként szereplő Fazekas Motorsport révén, amely saját eredményével nem törődve segített a honfitársakon. Szalayék aztán egész éjszaka dolgoztak az Opelen – az alábbi videókban Szalay és Bunkoczi Balázs meséli el a történteket:
Sainzék problémái után lerövidítették a Dakar Rali pénteki szakaszát
https://formula.hu/parc-ferme/27741
Száz kilométerrel rövidebb lett és 90 perccel később indult a 2021-es Dakar Rali hatodik szakasza. A szervezők azt követően döntöttek a módosításokról, hogy a csütörtöki menet során a versenyzők "jelentős részének" navigációs problémái akadtak.
Az eltévedtek közé tartozik Carlos Sainz is, akiről egy felvétel is készült, ahogy a Benny Hill főcímzenéjére tanácstalanul keresi a megfelelő irányt.
Öt szakasz után az autósok között Peterhansel, a motorosok között pedig Benivades vezeti a megmérettetést. Az Original by Motul kategóriában Gyenes Emánuel a negyedik helyen áll, a teherautók között pedig Fazekas Károlyék a tizenharmadikak.

Fotó: DPPI
A Mercedes autókból rakta ki, hány világbajnoki címet szerzett Lewis Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/27739
Lewis Hamilton csütörtöki születésnapja alkalmából egy ötletes videóval állt elő a Mercedes istállója: néhány felvétel erejéig szabad ég alá parkolt az összes F1-es autóval, amivel a brit világbajnoki címet szerzett. A McLarentől egy, a Mercedestől hat típust láthatunk: a McLaren MP4/23 mellett a Mercedes W05, W06, W08, W09, W10 és W11-es változatait. A W07-est Nico Rosberg saját garázsában kell keresni.
Seven World Titles. Seven iconic @F1 cars.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 7, 2021
pic.twitter.com/NlOPZQdUu5
Benny Sainz Show: Eltévedt, majd kiakadt a Dakar címvédője
https://formula.hu/parc-ferme/27738
Egy furcsa videó látott napvilágot a Dakar Raliról Carlos Sainz, a futam tavalyi (összesen háromszoros) nyertesének főszereplésével. A Matador becenevű ralibajnok látszólag teljesen tanácstalanul keresi a megfelelő irányt, megfordul, elindul, aztán újra megfordul. A videó olyan komikus, hogy a Benny Hill Show főcímzenéjét is bevágták alá.
Az idősebb Sainz ennyire nem találta szórakoztatónak az esetet, és kiakadva nyilatkozott a célban: „Demoralizált és zaklatott vagyok, mert ez a verseny inkább olyan, mint egy gymkhana, semmint egy maratoni tereprali. 14 Dakaron voltam, de olyan még sosem történt, hogy két nap is eltévedtem és fél órákat vesztettem. Olyan sem, hogy azt láttam, eltévedt mindenki. Ez nem a Dakarról szól. Amit eddig láttam, az nem rali… Nem tetszik, ez szerencsejáték, keresgélés… Ez nem rali, elegem van” – dühöngött csütörtökön Sainz, aki még harmadik, de már 48 perc hátrányban az éllovas Peterhanseltől.
Fia, az F1-es ifjabb Carlos Sainz is megosztotta a videót. Arra gyanakszik, direkt úgy írták meg az útvonaltervet, hogy minél többen tévedjenek el: „Úgy tűnik, hogy az itinert szándékosan úgy állították össze, hogy a versenyzők eltévedjenek és szerencsejáték legyen belőle. Nem ilyen Dakart szoktam meg” – mérgelődött apja balszerencséjén.
Sorry @CSainz_oficial, it had to be done... #Dakar2021 pic.twitter.com/RBm8s24PRg
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) January 7, 2021
Kubica és Habsburg csapattársak lesznek a daytonai 24 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/27736
Az ikonikus amerikai egynaposon először versenyez LMP-autóval Robert Kubica. A lengyel korábban a Ginetta és ByKolles LMP1-esét és az LMP2-es BR01-et is tesztelte, mégsem versenyzett eddig prototípussal. A január 30-31-i daytonai viadalon a dán High Class Racing LMP2-es Orecájával kerül sor a bemutatkozásra.

Kubica csapattársa az IMSA-szezonnyitón az osztrák Ferdinand Habsburg, valamint két dán, Anders Fjordbach és Dennis Andersen lesznek. Közülük főleg az osztrák-magyar királyi leszármazott, Habsburg személye érdekes. Kubicához hasonlóan 2020-ban ő is DTM-ben szerepelt, sőt ők ketten voltak az egyedüli nem gyári indulók, akik dobogóra tudtak állni.
Saját utalásai alapján Kubica nem folytatja tovább a DTM-ben. Másik szerepét, az Alfa Romeo Racing tartalékosi pozícióját betölti a 2021-es szezonban is.

Vettel és Stroll már zöld overallban
https://formula.hu/parc-ferme/27737
Az Aston Martin F1 Team névadó szponzorának bejelentésével együtt beindult a csapat weboldala is, amelynek zöld alapszíne sejteti, milyen külsőt kap majd a 2021-es versenyautó. Erre az oldalra felkerült a két leendő versenyző, Sebastian Vettel és Lance Stroll profilképe is: mindketten zöld overallt viselnek, bár az egyenruhából túl sok nem látszik, és szponzorfeliratok sem szerepelnek rajta.

Szintén az oldalon az éles szeműek azt is hamar kiszúrták, hogy a Racing Point eddigi főszponzora, a BWT egyáltalán nincs a támogatók között. Ha ez a végső állapotot tükrözi, a megosztó rózsaszín teljesen el fog tűnni a fényezésből.

Újra a WEC-ben (is) versenyez a Mercedes F1-es tesztpilótája
https://formula.hu/parc-ferme/27735
Igencsak aktív szezonja lehet 2021-ben Stoffel Vandoorne-nak, aki amellett, hogy hivatalosan a Mercedes Formula-1-es tesztversenyzője (bár ebben a minőségében csak egy szezon utáni teszt jutott neki, Lewis Hamilton koronavírus-fertőzésekor helyette George Russellt ültette az autóba a világbajnok istálló), két szériában is versenyezni fog. A Formula-E-ben továbbra is a Mercedest fogja erősíteni Nyck de Vries oldalán az előző idényt összetett ezüstérmesként záró belga, emellett pedig most bejelentették, hogy ő is tagja lesz a JOTA LMP2-es egységének az endurance-világbajnokságon. Vandoorne számára, akinek két társa Tom Blomqvist és Sean Gelael lesz, nem ismeretlen a WEC, hiszen a 2018/2019-es idényben már szerepelt ott két versenyen, sőt a Le Mans-i 24 óráson a kategóriájuk harmadik helyen végzett akkori csapata, az SMP Racing.

Visszatérhet az F1-be az onnan botrányosan távozó szponzor?
https://formula.hu/parc-ferme/27734
A 2019-es idény egyik érdekes mellékszála volt a Haas Rich Energyvel kötött szponzori megállapodása, amely végül botrányos körülmények között szakadt meg. Most azonban úgy tűnik, nem kizárt, hogy az energiaitalos cég újra felbukkanhat a száguldó cirkusban, ugyanis a vezérigazgatójuk, William Storey egy rejtélyes Twitter-posztban a következőket írta: „F1, jövünk! A világ legjobb energiaitala a legnagyobb visszatérésre készül Lazarus óta.”
Ismerve Storey Twitter-tevékenységét, természetesen nem érdemes készpénznek venni a poszt tartalmát, de attól még érdekes kérdés lehet, hogy ha valóban visszatér a Rich Energy, vajon mely csapat oldalán teheti ezt meg.
#F1 incoming.
— William Storey (@richenergyceo) January 5, 2021
The best energy drink in the world mounting the greatest comeback since Lazarus
Premium British performance.#RichEnergy #Motorsport #FormulaOne #British #Business #Entrepreneur pic.twitter.com/nj6CfDFyVq
Ilyen egy élethű Senna-szimulátor
https://formula.hu/parc-ferme/27730
Gyakorlatilag minden stimmel, nem kis munka lehet benne, hogy így összerakta...
Már nincs kómában, de továbbra is lélegeztetni kell Fausto Gresinit
https://formula.hu/parc-ferme/27733
Fausto Gresini karácsony táján kapta el a koronavírus-fertőzést, az állapota rosszabbodása miatt pedig előbb az imolai, majd a bolognai kórházba szállították. Ott mesterséges kómába is helyezték a legendás MotoGP-csapatfőnököt, viszont elég hamar megkezdték a felébresztését.
Az Aprilia Gresini Racing Team legfrissebb, csütörtök reggeli rövid közleménye szerint a korábbi kétszeres 125 köbcentis világbajnok már nincs kómában, viszont továbbra is nyugtatózzák. Dr. Nicola Cilloni hozzátette: a légzőrendszer elégtelensége miatt – még mindig tüdőgyulladása van – továbbra is mesterségesen lélegeztetik, hogy fenntartsák a vér oxigénszintjét.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Az IndyCar is elhalasztotta a szezonnyitóját
https://formula.hu/parc-ferme/27732
Miközben a Formula-E már tavaly év végén döntött erről (bár azóta már megerősítették, hogy hol lesz az első verseny), s a Formula-1-ben is hasonló bejelentés várható, az IndyCar is kénytelen volt elhalasztani a 2021-es idény első fordulóját. A megemelkedett floridai koronavírus-esetszámok miatt az illetékesek március 7-ről április 25-re tolták át a St. Petersburg-i futamot, így a szezon április 11-én a Barber Motorsport Parkban fog kezdődni (legalábbis jelen állás szerint).
További változtatásról egyelőre nem esett szó, így St. Petersburg lenne a második helyszín, május 1-jén és 2-án pedig az eredeti tervek szerint egy texasi duplával folytatódna az évad. Az Indy 500 május 30-án esedékes.

Meglett a „ménes másik fele”, a top 10 közelében a magyar kamionos egység a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/27731
A Fazekas Motorsport először vesz részt a Dakar Ralin, amelyen egyelőre remekül helyt állnak a kamionos kategóriában. Az első szakaszokon folyamatosan műszaki gondjaik voltak, szerdára viszont ezt sikerült orvosolniuk: „Megvan a ménes másik fele, megtaláltuk az elveszett 600 lovat!” – írták a Facebook-oldalukon. Fazekas Károlyék így a negyedik etapot a 13. helyen zárták, s összesítésben feljöttek ebbe a pozícióba a csütörtöki folytatást megelőzően.
Ami egyébként a többi magyart illeti: a kamionosoknál szerepel még Darázsi Zsolt egy francia egység tagjaként, míg az autósoknál induló Szalay Balázs–Bunkoczi László páros a korábbi 12 órás büntetése révén még mindig az utolsó helyen áll, a szakaszokat rendre a 40-50. hely között teljesítik. A motorosoknál az erdélyi Gyenes Emanuel négy szakasz után a 36. helyen áll, a szervizcsapat nélküli Original by Motul értékelésben pedig csupán 18 perces hátránnyal a negyedik, míg a vajdasági Saghmeister Gábor a 78. pozíciót foglalja el (a különértékelésben a 21.).

Milliárdok a semmire: a Toyota F1-es története
https://formula.hu/parc-ferme/27728
A Formula Podcast legutóbbi adásában a bukott F1-es projektekről értekeztünk - ezek közül nem maradhatott ki a Toyota füstbe ment terve sem. A vonatkozó rész 01:48:45-től hallható!