DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!

A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.

Videó: Az F2 legemlékezetesebb pillanatai 2020-ból

Schumacher reményeit kioltja a tűzoltókészülék, csapattársak ütköznek az élen, orvosi autó parkol az első helyezett helyére - ezek voltak a Formula-2 tavalyi szezonjának legjobb pillanatai.

Leclerc a téli szünet alatt sem tud elszakadni a négykerekűektől

Javában tart az F1-esek számára legszabadabbnak nevezhető időszak, a téli szünet, amely során a mezőny minden tagja igyekszik kikapcsolódni, feltölteni az elemeket a következő idény kezdete előtt. A világ legtöbb pontján kijárási korlátozások vannak érvényben, ám többeket ez sem akadályoz meg abban, hogy különböző szenvedélyeinek hódoljon. Charles Leclerc például barátnőjével épp Dubajben tartózkodik, ahol a tegnapi nap folyamán az alábbi járgányt próbálta ki:

Az interneten eközben súlyos kritikát kapnak a jelenleg is utazgató pilóták. Lando Norris hivatalosan a McLaren edzőtábora miatt utazott Dubajba, ám egyes források szerint szándékosan hamarabb ült gépre, hogy legyen ideje bulizni is. Valószínűleg ennek eredménye, hogy elkapta a koronavírust.

Toplistán a tavalyi szezon tíz legjobb előzése

Megérkezett az F1 legfrissebb top 10-es válogatása, benne a 2020-as szezon legemlékezetesebb és leglátványosabb helycseréivel.

a

Elözönlik a fizetős versenyzők a DTM-et? – Ettől tart a korábbi bajnok

A Német Túraautó Bajnokság fénykorában előszeretettel büszkélkedett azzal, hogy a mezőnyben mindenki fizetésért versenyzett, ebben pedig a Formula-1-et is felülmúlja – köszönhetően annak, hogy kizárólag gyári csapatok szerepeltek a rajtrácson.

2021-ben viszont a GT3-as szabályokra váltó DTM gyári szereplőinek helyét független alakulatok foglalják el. A sorozatban Audival 18 évig versenyző, 2004-ben és 2007-ben bajnoki címet szerzett Mattias Ekström nem először fogalmaz meg kritikát egykori szériájával szemben: most attól tart, a várhatóan 20 fő körüli mezőny színvonalát felhígítják a más GT-kategóriákra jellemző pénzes versenyzők.

„A DTM mindig úgy pozícionálja magát, mint a bajnokság, ahol a legjobbak legjobbjai versenyeznek. Nekik pedig nagyobbak az igényeik pénzügyi téren is. Szerintem ha nem lesznek gyártók vagy gyári támogatás, nagyon nehéz lesz profi szintű versenyzőket és csapatokat bevonzani. Ha a DTM úrversenyzők vagy fizetős pilóták platformjává fog válni, azt hiszem, nagyon gyorsan megváltozik majd az az imázs, hogy ezen a helyen a legjobbak legjobbjai versenyeznek. Egy olyan kép alakulhat ki, hogy az vezethet, aki össze tudja gyűjteni a megfelelő költségvetést. Engem pedig aggaszt, sőt félek tőle, hogy ez lesz a vége” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Ekström.

Barrichello fia Európában folytatja formulaautós karrierjét

A korábbi többszörös F1-es futamgyőztes Rubens Barrichello fia, Eduardo 2021-ben a Formula Regional Európa-bajnokságon fog versenyezni. A JD Motorsportnál kikötő fiatal brazil a gokartos éveit és eddigi formulaautós pályafutásának jelentős részét is az amerikai kontinensen töltötte: egy évet a US Formula-4-ben töltött, majd kettőt lehúzott a USF2000-ben, ahol tavaly három győzelemmel a bajnokság második helyén végzett.

Az ifjabb Barrichello tehát átjön Európába, s egyelőre ő a negyedik pilóta, aki elkötelezte magát a Formula Regional Európa-bajnokság mellett erre az évre – amikor egyébként már Alpine-erőforrásokkal hajtott F3-as gépekkel fognak versenyezni, köszönhetően a Formula Renault Eurocuppal (itt indult tavaly Tóth László) való kvázi egyesülésnek.

eduardo-barrichello-frec

Az F1 kiválasztott nekünk nyolc előzést, de melyik volt a legnagyobb?

A lapozható Insta-posztban megtaláljuk az F1 által kiválasztott előzéseket:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Vettel az Aston Martinját is elnevezi

Sebastian Vettelnél már hagyománnyá vált, hogy minden évben nevet ad az aktuális F1-es autójának, az utóbbi esztendőkben különböző "olaszos" neveket szólította a Ferrarijait és az a terve, hogy ezt a hagyományt az Aston Martinnál is folytatja. A négyszeres világbajnok azt mondta, hogy mindenképpen elnevezi a 2021-es munkeszközét is - több ötlete is van, de még nem döntött, az viszont biztos, hogy ennek a névnek az Aston Martinhoz kell kötődnie, illenie kell a céghez.

vet_5

fotó: dppi

A fiatal formulaautós, akibe majdnem belecsapott a villám

Az Autósport és Formula Magazin januári stúdióvendége Oliver Michl volt: a Gender Racing Team pilótáját a legtöbben kétségkívül arról a videóról ismerhetik, amelyikben egy villám csapott az aszfaltba karnyújtásnyira tőle. De a 15 éves versenyzőpalántával készült interjút másért is érdemes meghallgatni: Oliver félig osztrák, félig magyar, példaképe Kimi Raikkönen, és rajong a japán autókért.

Bár az ő autóján is ott a Red Bull-logó, Peterhansel kerékcseréje kicsit tovább tart, mint egy F1-es

A lenti videón ugyan csak a folyamat vége látszik, de az ennyiből is egyértelmű, hogy a Dakart három szakasz után vezető tizenháromszoros győztes Stephane Peterhanselék számára kissé időigényesebb folyamat a kerékcsere, mint a Formula-1-es csapatoké (amelyek közül a Red Bull volt 2020-ban a leggyorsabb, amely a Minit is támogatja a legendás tereprali-viadalon).

Szerepcsere: Barátnője jégre vitte Bottast

Valtteri Bottas barátnője, a profi kerékpáros Tiffany Cromwell osztotta meg az alábbi képet és videót az Instagram-sztorijában, amelyeken az látszik, hogy ezúttal ő ült a volán mögé, és próbálta ki magát a jégraliban – hogy a finn F1-es arckifejezése miről is árulkodik, azt mindenki eldöntheti maga…

bottas-baratno-jeg-insta-1

Vinales apja világbajnoki motoros csapatot alapított

Angel Vinales, a MotoGP-ben vitézkedő Maverick Vinales édesapja egy új csapatot indított útjára, amellyel célja a fiatal tehetségek segítése. Ennek megfelelően a Supersport 300-as világbajnokságon fog szerepelni a Vinales Racing Team, amely a Superbike-világbajnokság égisze alá tartozó legkisebb, főként utánpótlás-nevelési célzattal létrehozott kategória. Az még nem dőlt el, kik lesznek a versenyzőik, az viszont igen, hogy akárcsak Maverick Vinales, a csapat is Yamahákkal fog menni – igaz, természetesen nem MotoGP-s M1-esekkel, hanem YZF-R3-asokkal.

Érdekesség, hogy a Vinales család egy harmadik tagja, Isaac, aki Maverick unokatestvére, épp idén fog debütálni a Superbike-vb mezőnyében az Orelac Kawasakival (eddig a Supersportban szerepelt, de korábban a Moto3-ban és a Moto2-ben is megfordult) így számára ugyanakkor és ugyanott kezdődik az évad majd, mint az említett új csapatnak: április 24-25-én Assenben.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

 

vinales-racing-team-yamaha

Festményként kapta ajándékba pályafutása egyik legszebb pillanatát Pierre Gasly

Persze a 2020-as monzai győzelem némileg már elhomályosítja, de azért a 2019-es Brazil Nagydíjon a Toro Rossóval elért második hely is igencsak szép emlék lehet a fiatal francia számára, aki a befutónál ráadásul Lewis Hamiltont is lenyomta egy gyorsulási versenyben. Ezt a momentumot örökítette meg egy vászonfestmény, amelyet most Gasly meg is kapott ajándékba:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Csodás lassított felvételek a Katalán Nagydíjról

Egykerekezések, esések, durva kanyarvételek - látványos montázst készített a MotoGP a szeptember végi Katalán GP-ről. Nem is szaporítjuk a szót, jöjjön a videó.

Grosjean balesetéből az IndyCar is tanulna

Romain Grosjean borzasztó bahreini balesetéből a Formula-1-en kívül az IndyCar is hasznos tanulságokat vonhat le - állítja az amerikai formulaautós sorozat elnöke. A két széria egy ideje annak ellenére osztja meg egymással tanulságait a legnagyobb ütközésekről, hogy az IndyCarban a vadászgépek pilótafülkéjére emlékeztető AeroScreen, az F1-ben pedig a nyitottabb glória védi a pilóták testi épségét. Az eltérő nézőpont azonban mindkét sorozat számára hasznos lehet.

Jaye Frye a Racer magazinnak arról beszélt, számukra elsősorban az autóból történő kiszállás folyamata az érdekes, ugyanis a pilóta csak úgy képes távozni a pilótafülkéből, ha előtte egy sor mozdulatot végrehajt. Az elnök szerint ez az terület, ahol életmentő másodperceket spórolhatnának. A széria szakértői természetesen az FIA vizsgálati eredményeire is kíváncsiak, amelyek később látnak napvilágot.

grosjean-baleset-tuz2020

Monza, Mikulás, TOP50: Visszanézhető a januári Autósport és Formula Magazin

December történéseit dolgozta fel az Autósport és Formula magazin első 2021-es adása: a WRC-szezonzárót, a Mikulás Ralit, valamint a TOP50 ranglista legutóbbi kiadását.

A Zengő Motorsporttal összefogva válik tehetségnevelő sorozattá a Hankook Racer Cup

Az Eurosport Hungary számolt be róla, hogy az eredetileg 2014-ben még RCM Cup néven létrejött, majd több átalakuláson átesett, a gyorsasági szakágból ralikrosszra váltó Hankook Racer Cup 2021-ben tehetségnevelő sorozatként folytatja működését. Méghozzá a Zengő Motorspottal együttműködve: a kötődési pont Kismarty-Lechner Gábor, aki 2020-ban a WTCR-ben is szerepelt a magyar istálló versenyzőjeként.

„2021-től 12 és 22 év közötti fiatalok indulhatnak csak a Hankook Racer Cup-ban” – mondta el Kismarty-Lechner, sőt már össze is állt a 14 fős mezőny, amely ráadásul olyan nevekkel lesz tele, amelyek elég jól hangzanak a magyar autósport világában, sőt öt lány is lesz az indulók között (példának okáért: Turán Frigyes lánya, Korda Erik és Botka Dávid lánya, Bagaméri László (Turán navigátora) fia). És bár ralikrosszban lesz továbbra is a Hankook Racer Cup – többek között a jóval kedvezőbb árkategória okán –, a bajnok majd egy TCR-autóval kap bizonyítási lehetőséget fődíjként.

hankook-rc

Közkívánatra rendezői változat készült a Török Nagydíj összefoglalójából

Izgalmas futamoknak nem voltunk híján a 2020-as F1-es szezon során, ezek közül pedig a Török Nagydíjat találták a legjobbnak a száguldó cirkusz nézői. Erre reagálva az F1 Youtube-oldalára felkerült a futam hosszabbra vágott összefoglalója, benne az összes látványos előzéssel, megpördüléssel és mindennel, ami emlékezetes volt. Jó szórakozást hozzá!

Ricciardo rejtett képessége: fél pályáról dobott kosarat

Úgy tűnik, az ausztrál akkor is feltalálná magát sportolóként, ha nem Formula-1-es versenyző lenne…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

„Sírni fogok!” – nem akármilyen meglepetés várta otthon a Repsol új motorosát

A Repsol Honda még az előző idény rajtja előtt úgy döntött, hogy nem tartja meg gyári csapatában Alex Marquezt (őt átrakta az LCR-hez a távozó Cal Crutchlow helyére), hanem megszerezték a helyére Pol Espargarót, így a KTM-től érkező spanyol lesz – a remélhetőleg felgyógyuló – Marc Marquez új társa 2021-ben. Nem sokkal újév után pedig az istálló meglepetéssel kedveskedett a korábbi Moto2-es világbajnoknak, aki edzéséből hazatérve egy #44-es rajtszámmal ellátott Repsol Honda MotoGP-gépet talált a kertjében.

„Sírni fogok!” – mondta Espargaro. „Wow, sosem találtam volna ezt ki, hihetetlen… Örökre itt szeretném tartani! Nagyszerűen néz ki rajta a #44-es. Rengeteget dolgoztam azért, hogy itt láthassam ezt a számot. Ez a motor, ezek a színek voltak mindig a fő riválisaink és célpontunk. Rengetegszer álmodtam erről a pillanatról, hogy ezeket a színeket viselhessem. Lehet, hogy ma ebben alszom!”

Már az első benyomását is megszerezte a motorról, amelyet februárban a sepangi teszten próbálhat ki elsőként, ha a koronavírus-járvány is lehetővé teszi annak megrendezését: „Kicsit szűkebb, mint gondoltam.”

Latifi legnagyobb fájdalma 2020-ból, hogy kifelejtették őt a Twitch-kvartettből

Kik azok az F1-es pilóták, akik eszünkbe jutnak, ha a világjárvány közbeni streamelés kerül szóba? Majd' háromnegyed év távlatából a haját leborotváló Lando Norris, a banánnak öltöző Charles Leclerc, valamint a folyton balesetező Alex Albon és George Russell neve maradt meg a fejünkben, pedig a világjárvány kitörését követő kényszerszünet alatt szinte az egész mezőny regisztrált Twitch-re. Az elsők közé tartozott Nicholas Latifi, aki a Williams legutóbbi videójában az újévi fogadalmak kapcsán panaszolta el csapattársának, Russellnek a fájdalmát: hiába volt az F1-es mezőny úttörője, a jól hangzó Twitch-kvartettből valahogy kifelejtették őt.

A párost egyébként szokatlan újévi fogadalmakra kértek: az volt a feladatuk, hogy a másik elé tűzzenek ki valamilyen célt. Latifi arra kérte Russellt, posztoljon kevesebb félmeztelen fotót magáról, Russell pedig azzal vágott vissza, hogy akkor Latifi "csalós", futamhétvége utáni nasizós napja mostantól tartson 48 órán keresztül, hátha az így felszedett dekáktól lassabb lesz a pályán.