Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Két háromnegyed órás szabadedzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP Indonéz Nagydíja. A vadonatúj mandalikai helyszín kapcsán előzetesen komoly kihívásra számítottak a versenyzők, hiszen a pálya egyes szakaszait újraaszfaltozták a februári teszten tapasztalt problémák után, a Michelin is más szerkezetű gumikkal rukkolt elő, emellett pedig rendkívüli hőségre is számítani lehetett.
Ez utóbbitól legalább megkímélte az első tréningen a mezőnyt a korábbi esőzés, amely miatt néhányan még esős abroncsokon kezdték meg a körözést. Hamar kiderült azonban, hogy a pálya már alkalmas a slick gumikra, így mindenki azzal folytatta a munkát, a folyamatosan javuló körülmények pedig azt eredményezték, hogy a motorosok is állandóan gyorsulni tudtak. Végül a téli teszten is élen záró Pol Espargaro volt a leggyorsabb – bár az akkori eredményétől jócskán elmaradt –, ráadásul a másik Repsol Hondán ülő Marc Marquez pedig harmadik hellyel indított. Kettejük közé Miguel Oliveira férkőzött be a KTM-mel, miközben a regnáló világbajnok Fabio Quartararo mindössze a 16. időt futotta meg a Yamahával – pedig csapattársa, Franco Morbidelli negyedik volt.
Quartararo számára a délután második edzés sem indult jól, hiszen alig néhány perc elteltével műszaki hiba miatt leállt alatta az M1-es. Mindeközben viszont a mezőny rögtön tovább gyorsult az FP1-hez képest: mindenekelőtt Oliveira és Marquez növelte a tempót, akik már az 1:32-es tartományba is benéztek a tréning első szakaszában, de jól ment Johann Zarco és Jack Miller is a Ducatival. Amint visszaülhetett a motorra, Quartararo is javítani tudott: előbb a negyedik helyig kapaszkodott fel, majd a hajrára fordulva a vezetést is átvette.
Az igazi tűzijáték persze szokás szerint az utolsó öt percben következett: Quartararo itt is a leggyorsabbnak bizonyult, így 1:31,608-as idővel az élen zárta az első napot. A Yamaha ráadásul a katari leszereplés után most kettős vezetésnek örülhet, hiszen Morbidelli lett a második háromszázados hátránnyal. Őket a Pramac párosa, Zarco és Jorge Martin követte, majd jött a két héttel ezelőtti győztes, Enea Bastianini, aki akár még előrébb végezhetett volna, de elcsúszott a hajrában. Jack Miller révén négy Ducati is befért a top 10-be, ahogy Aleix Espargaróval egy Aprilia, Brad Binderrel és Oliveirával a gyári KTM-ek, valamint Alex Rinsszel egy Suzuki is. A negatív meglepetést Pol Espargaro, Joan Mir, Francesco Bagnaia és Marc Marquez szállította, akik a 19-20-21-22. helyeket foglalták el – igaz, utóbbi egy nagy tempójú esést is produkált.
A 2. szabadedzés végeredménye (megegyezik az összesített listával):
1. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'31.608 | |
2. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'31.638 | 0.030 |
3. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'31.893 | 0.285 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'31.904 | 0.296 |
5. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'31.921 | 0.313 |
6. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1'31.965 | 0.357 |
7. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'32.008 | 0.400 |
8. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'32.017 | 0.409 |
9. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'32.049 | 0.441 |
10. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1'32.106 | 0.498 |
11. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'32.303 | 0.695 |
12. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'32.314 | 0.706 |
13. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'32.344 | 0.736 |
14. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'32.418 | 0.810 |
15. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'32.471 | 0.863 |
16. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'32.554 | 0.946 |
17. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'32.557 | 0.949 |
18. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'32.626 | 1.018 |
19. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'32.628 | 1.020 |
20. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 1'32.641 | 1.033 |
21. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1'32.845 | 1.237 |
22. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'32.847 | 1.239 |
23. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'33.014 | 1.406 |
24. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'33.223 | 1.615 |