Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Mire lement a Nap Katarban szombaton, már újra pályán volt a MotoGP mezőnye a tét nélküli, de a versenytempó csiszolása szempontjából mégis fontos negyedik szabadedzés keretében. Eleinte a Repsol Hondák és a KTM-ek álltak az élen, de végül Johann Zarcóé lett a legjobb köridő, megelőzve Takaaki Nakagamit és Aleix Espargarót, de Fabio Quartararo is feltűnt az élbolyban – viszont jól jelzi a mezőny szorosságát, hogy tizennyolcan voltak egy másodpercen belül egymáshoz képest.
Az FP4-et egyből követte az időmérő, amelynek első szakaszában éppen Quartararo volt a legnagyobb és legmeglepőbb név. A vb-címvédő azért továbbverekedte magát a Q1-ből, de csak a második helyen: a KTM-es Brad Binder a negyedórás etap legvégén megelőzte a francia yamahást. Johann Zarco és Miguel Oliveira épp csak lecsúszott a továbbjutásról – előbbi egy sárga zászló miatt elvett kör okán –, de az első szakasz fő meglepetését Marco Bezzecchi szolgáltatta, aki újoncként a 15. pozícióba kvalifikálta magát. A másik négy debütáns a mezőny végén foglalt helyet, a sereghajtó Darryn Binder egy bukást is begyűjtött.
A Q2-ben már a szabadedzések legjobbjai is pályára gurultak, az első próbálkozások után pedig Jack Miller vezetett 1:53,4-es idővel, megelőzve Pol Espargarót, Jorge Martint és a Joan Mir szélárnyékát remekül kihasználó – a suzukist hátulról az egyenesben majdnem el is találó – Marc Marquezt. A spanyol a hajrára fordulva az első helyre is felugrott, miután Francesco Bagnaia nyomában 1:53:283-ra javított.
Az igazi tűzijáték persze csak ezután jött: végül Jorge Martin bizonyult a leggyorsabbnak 1:53,011-es idővel, így a Pramac Racing spanyolja zsebelte be a 2022-es szezon első pole-ját – ne feledjük: a gyári ducatisokkal ellentétben ő maradt a GP22-es Desmosedicin. Mögötte egy márkatárs végzett Enea Bastianini révén, aki viszont GP21-es Ducatin ül a Gresini Racingnél. Marquez tette teljessé az első sort a Repsol Hondával, míg a másodikba Miller és a két Espargaro, Aleix és Pol fért be. Az egész hétvégén remeklő Suzukik szemlátomást az egykörös lemaradásukat még nem tudták ledolgozni, hiszen Mir és Alex Rins csak 8. és 10. lett, de még így is megelőzték a gyári Yamaha párosát. A MotoGP Katari Nagydíja magyar idő szerint vasárnap 16 órakor rajtol.
Az időmérő végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'53.011 | |
2. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'53.158 | 0.147 |
3. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'53.283 | 0.272 |
4. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1'53.298 | 0.287 |
5. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'53.319 | 0.308 |
6. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'53.346 | 0.335 |
7. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'53.350 | 0.339 |
8. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 1'53.407 | 0.396 |
9. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1'53.411 | 0.400 |
10. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1'53.481 | 0.470 |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'53.635 | 0.624 |
12. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'53.982 | 0.971 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'53.780 | |
14. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'53.819 | |
15. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'53.915 | |
16. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'54.038 | |
17. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'54.222 | |
18. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'54.224 | |
19. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'54.228 | |
20. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'54.244 | |
21. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'54.276 | |
22. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'54.378 | |
23. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'54.889 | |
24. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'56.011 |