DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Motor

Espargaro zárt az élen a Hondával Quartararo előtt

Az első után az utolsó napot is behúzta a mandalikai kollektív gyakorláson a Repsol spanyolja, megelőzve a Yamaha regnáló világbajnokát és az Apriliával továbbra is remeklő testvérét.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Utolsó napjához érkezett vasárnap a MotoGP előszezoni tesztidőszaka az indonéziai Lombok szigetén felépült Mandalika International Street Circuiten. Jól jelzi, milyen állapotban volt a vadonatúj pálya, hogy még ma is be kellett iktatni nap közben egy hosszas aszfalttakarítást. Ráadásul a mezőny sem volt teljes: Joan Mir gyomorpanaszok és hányás miatt nem ült motorra. Az orvosok szerint szimpla ételmérgezésről lehet szó a 2020-as világbajnoknál, nincs ok koronavírus-fertőzésre gyanakodni – ezt azért érdemes kiemelni, mert a Suzukinál ellenben több csapattag is pozitív tesztet produkált a minap.

fernandez-teszt



Mir egyáltalán nem körözött vasárnap, de nem járt sokkal jobban Raul Fernandez sem, akinek mindössze hét kör után véget ért a napja. A Tech3 KTM motorosa tegnap hatalmasat bukott, s bár ma átment az orvosi vizsgálatokon, a fejét ért ütés még éreztette hatását: a The Race szaklapnak nyilatkozva az újonc elmondta, hogy egész egyszerűen nem volt megfelelő a sebességérzékelése, így elmért egy féktávot, s újabb esést szenvedett el, amely után már nem engedték motorra ülni – sokkal inkább az a kérdés, hogy eleinte hogyan kaphatott erre engedélyt, ha szemlátomást enyhe agyrázkódásra utaló tünetei voltak reggel.

pol-espargaro-teszt-honda

Rátérve az eredményekre: Pol Espargaro az egész háromnapos teszt legjobb idejével, 1:31,060-as körrel zárt az élen, ami Marc Marquez napi 14. helye ellenére is bizakodással töltheti el a radikálisan átalakított Hondával előrukkolt csapatot – nem véletlen, hogy Espargaro már szombaton úgy fogalmazott, hogy érzése szerint készen állnak a katari idénynyitóra. Jobb napot könyvelhetett el a Yamaha is: Fabio Quartararo a hajrában 14 ezredre megközelítette az éllovast, de ennél is jobb hír, hogy végre megvillant gyári csapattársa, Franco Morbidelli is, aki a negyedik pozíciót kaparintotta meg. Quartararo szombaton nem túl burkoltan elmondta, hogy a végsebesség terén fennálló lemaradásuk miatt meglehetősen elégedetlen, s ez akár a jövőjére is hatással lehet, de azért ha konstansan az élmezőnyben tud szerepelni a futamokon is, akkor a nyilatkozatai ellenére van esély a maradására.

quartararo-teszt

Az Aprilia is tartja az erős formáját: Aleix Espargaro harmadik és Maverick Vinales hetedik helyezése is arra utal, hogy nem egyszeri fellángolás a teljesítményük, valóban jelentős előrelépést értek el az RS-GP-vel. A gyári Ducatit Francesco Bagnaia képviselte a legjobbak között a maga ötödik helyével: a sokak által előzetesen favoritnak tartott, de a sepangi és a mandalikai teszten sem villogó bolongiak kapcsán a legfontosabb megjegyezni, hogy a jelek szerint mégsem a már tavaly év végén is látott roppant hosszú kipufogó mellett tették le a voksukat, Jack Miller szerint ugyanis egész egyszerűen a GP22-es Desmosedicihez nem ad hozzá annyit, hogy szükségük lenne rá. Érdemes megemlíteni, hogy a szintén a legfrissebb Ducatit használó Luca Marini azon kevesek közé tartozott, akik nem gyorsultak az előző naphoz képest, de a VR46-os olasz az összesített listán így is harmadik.

bagnaia-teszt_1

A Suzukit Mir rosszulléte okán egyedül Alex Rins képviselte a pályán vasárnap, a biztató tesztidőszakot futó spanyol a hatodik időt motorozta – viszont szombaton nem véletlenül volt bizakodó, ugyanis a hosszú etapokon nyújtott produkciója a legjobbak közé tartozott Quartararo és a két Repsol Honda, valamint az apriliás Vinales mellett. A gyártók közül továbbra is a KTM a leghaloványabb, Brad Binder kilencedik pozíciója a legjobb, amit az osztrákok fel tudnak mutatni. Ami pedig az újoncokat illetti: a VR46-os Marco Bezzecchi ezredekkel múlta felül a gresinis Fabio di Giannantoniót – mindketten a tavalyi verziójú Ducatival mennek.

Vasárnap egyébként a két Marquez, Aleix Espargaro, valamint a Pramac duója, Johann Zarco és Jorge Martin iratkozott fel az elesők listájára. A teszt ezzel véget ért, legközelebb már az évadnyitó Katari Nagydíj szabadedzésein gurulnak pályára a versenyzők március első hétvégéjén.

A mandalikai teszt vasárnapi időeredményei:

1. Pol Espargaro SPA Repsol Honda 1m 31.06s
2. Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha +0.014s
3. Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing +0.325s
4. Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha +0.356s
5. Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo +0.376s
6. Alex Rins SPA Suzuki Ecstar +0.417s
7. Maverick Viñales SPA Aprilia Racing +0.418s
8. Johann Zarco FRA Pramac Ducati +0.428s
9. Brad Binder RSA Red Bull KTM +0.514s
10. Alex Marquez SPA LCR Honda +0.543s
11. Miguel Oliveira POR Red Bull KTM +0.560s
12. Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati +0.605s
13. Takaaki Nakagami JPN LCR Honda +0.627s
14. Marc Marquez SPA Repsol Honda +0.733s
15. Jack Miller AUS Ducati Lenovo +0.810s
16. Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF +0.830s
17. Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati +0.841s
18. Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati +0.855s
19. Enea Bastianini ITA Gresini Ducati +0.950s
20. Jorge Martin SPA Pramac Ducati +1.484s
21. Remy Gardner AUS KTM Tech3 +1.800s
22. Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF +1.989s
23. Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16) +3.836s
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: