DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Bastianini rekordidővel az ultraszoros mezőny élén

A Gresini Ducati második idényére készülő motorosa nem hivatalos csúcsot állított fel Sepangban, mielőtt az eső megérkezett a pályára. Az első 18 helyezett egy másodpercen belül zárta a tesztet.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezúttal csak kétnapos a MotoGP hivatalos malajziai tesztje, így vasárnap máris az utolsó napra készülődtek a csapatok. A versenyzők oda is tették magukat az első órában, amikor a körülmények a hőség megérkezése előtt még igazán ideálisak voltak: előbb a szombati leggyorsabb, Aleix Espargaro döntötte meg Danilo Petrucci 2019-es teszten elért nem hivatalos pályacsúcsát, majd Enea Bastianini még az apriliás idején is faragott 26 ezredet, így a Gresini Racing GP21-es verziójú Ducatiján ülő olasz nevéhez fűződik immár a nem hivatalos rekord 1:58,131-es körrel.

teszt-sepang-1-bastianini



Bastianini elképesztő ideje ellenére azonban nem szakadt szét a mezőny, sőt: az említett páros mellett kis híján Jorge Martin, az ezredre azonos időt futó Alex Rins és Maverick Vinales, valamint Francesco Bagnaia is befért a korábbi rekord elé, sőt a regnáló világbajnok, Fabio Quartararo sem volt messze tőle. Az első tíz – amelybe Marc Marquez, Johann Zarco és Pol Espargaro fért még be –, illetve az őket követő Luca Marini is három tizedmásodpercen belül zárt az elsőhöz képest, a hat gyártót bő fél másodperc fedi le, az egy másodperces tartományba pedig 18-an zsúfolódtak be – azaz 2022-ben is elképesztően szoros küzdelmekre van kilátás a MotoGP-ben.

teszt-sepang-3-aespargaro

A vasárnapi körözés ugyanakkor az időjárás miatt nem tudott teljes értékű lenni, mivel nagyjából a nap felénél megérkezett Sepangba az eső, amely hol kisebb, hol nagyobb intenzitással a következő órákban is megnehezítette a csapatok dolgát. Néhányan azért így is kimerészkedtek a pályára, mindenekelőtt az újoncok a sérült csuklóját kímélő Remy Gardnert leszámítva, akik kihasználták a lehetőséget, hogy vizes pályán is gyűjtsék a tapasztalatot. A debütánsok közül amúgy az a Marco Bezzecchi volt ma a leggyorsabb a VR46 Ducatival, akinek a nevéhez fűződött a nap első bukása is, alig negyed óra elteltével.

A KTM-ek egyébként feltűnően haloványan muzsikáltak a hétvégén – Miguel Oliveira a minap el is ismerte, hogy még nem állnak készen az RC16-ossal –, s ugyanez igaz a Yamahára is Quartararót leszámítva. Az élmezőnyben ellenben ismét több szatellit Ducati feltűnt, ahogy az Aprilia is tartja az erős formáját, de biztatónak lehet nevezni a Suzuki és a radikálisan átalakított motorral dolgozó Honda kezdését is. Az Apriliánál Aleix Espargaro konkrétan úgy fogalmazott, hogy „képtelenség szélesen fordulni” az RS-GP-vel, ennyire jónak érzi a kanyarokban a motort; a nap során egyet eső Joan Mir a Suzuki továbbfejlesztett motorblokkjával nyilatkozott úgy, hogy nagy potenciál rejlik benne; s még Marc Marquez is optimista volt az új RC213V kapcsán, bár azzal, hogy a hátsó tapadás javítására koncentráltak, a nyolcszoros világbajnok egyik fő erősségének számító kanyarbejáratokon kell még alkalmazkodnia.

teszt-sepang-2-rins

Persze a teszten a köridőknek nincs akkora jelentősége, a hangsúly inkább a fejlesztésekre helyeződik. Mint azt az utóbbi években már megszokhattuk, az egyik fő csatatérré az aerodinamika vált a MotoGP-ben: gyakorlatilag az összes gyártó új fejidommal és szárnyelemmel kísérletezett Malajziában. A Ducati viszont megint húzott egy újat: nem elég a látványos óriási kipufogó, a helyszíni beszámolók szerint a bolognaiak immár elöl is rendelkeznek olyan magasságállító eszközzel, amelyet nemcsak a rajtoknál, hanem menet közben, a kanyarok kijáratán is tudnak aktiválni a kigyorsítás javítása érdekében – eddig ez csak a hátsó eszközről volt elmondható.

teszt-sepang-4-ducati

A csapatoknak és a versenyzőknek most lesz néhány napjuk arra, hogy levonják a következtetéseket és átnézzék az adatokat, majd jövő péntektől vasárnapig a vadonatúj indonéz pályán, a Mandalika International Street Circuiten folytatódik (és egyben zárul) a téli tesztidőszak a királykategória számára.

A sepangi teszt vasárnapi időeredményei:

1. BASTIANINI, Enea Gresini Ducati 1:58.131     13 / 25
2. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing 1:58.157 0.026 0.026 8 / 38
3. MARTIN, Jorge Pramac Ducati 1:58.243 0.112 0.086 8 / 27
4. RINS, Alex Team Suzuki Ecstar 1:58.261 0.130 0.018 31 / 37
5. VIÑALES, Maverick Aprilia Racing 1:58.261 0.130 0.000 10 / 42
6. BAGNAIA, Francesco Ducati Levono Team 1:58.265 0.134 0.004 12 / 49
7. QUARTARARO, Fabio Monster Yamaha 1:58.313 0.182 0.048 12 / 54
8. MARQUEZ, Marc Repsol Honda 1:58.332 0.201 0.019 7 / 49
9. ZARCO, Johann Pramac Ducati 1:58.413 0.282 0.081 10 / 47
10. ESPARGARO, Pol Repsol Honda 1:58.420 0.289 0.007 9 / 50
11. MARINI, Luca VR46 Ducati 1:58.430 0.299 0.010 9 / 37
12. MIR, Joan Team Suzuki Ecstar 1:58.529 0.398 0.099 26 / 35
13. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda 1:58.607 0.476 0.078 14 / 42
14. MILLER, Jack Ducati Levono Team 1:58.645 0.514 0.038 15 / 38
15. OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM 1:58.701 0.570 0.056 8 / 32
16. BEZZECCHI, Marco VR46 Ducati 1:58.710 0.579 0.009 11 / 46
17. MARQUEZ, Alex LCR Honda 1:58.800 0.669 0.090 14 / 57
18. BINDER, Brad Red Bull KTM 1:59.016 0.885 0.216 13 / 40
19. FERNANDEZ, Raul Tech3 KTM 1:59.180 1.049 0.164 17 / 24
20. DI GIANNANTONIO, Fabio Gresini Ducati 1:59.197 1.066 0.017 16 / 39
21. CRUTCHLOW, Cal Yamaha Test Team 1:59.262 1.131 0.065 9 / 31
22. DOVIZIOSO, Andrea RNF Yamaha 1:59.284 1.153 0.022 12 / 55
23. GARDNER, Remy Tech3 KTM 1:59.348 1.217 0.064 34 / 35
24. MORBIDELLI, Franco Monster Yamaha 1:59.365 1.234 0.017 8 / 38
25. BINDER, Darryn RNF Yamaha 1:59.857 1.726 0.492 7 / 55
26. GUINTOLI, Sylvain Suzuki Test Team 1:59.996 1.865 0.139 8 / 44
27. TSUDA, Takuya Suzuki Test Team 2:05.678 7.547 5.682 3 / 4
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: