Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ezúttal csak kétnapos a MotoGP hivatalos malajziai tesztje, így vasárnap máris az utolsó napra készülődtek a csapatok. A versenyzők oda is tették magukat az első órában, amikor a körülmények a hőség megérkezése előtt még igazán ideálisak voltak: előbb a szombati leggyorsabb, Aleix Espargaro döntötte meg Danilo Petrucci 2019-es teszten elért nem hivatalos pályacsúcsát, majd Enea Bastianini még az apriliás idején is faragott 26 ezredet, így a Gresini Racing GP21-es verziójú Ducatiján ülő olasz nevéhez fűződik immár a nem hivatalos rekord 1:58,131-es körrel.
Bastianini elképesztő ideje ellenére azonban nem szakadt szét a mezőny, sőt: az említett páros mellett kis híján Jorge Martin, az ezredre azonos időt futó Alex Rins és Maverick Vinales, valamint Francesco Bagnaia is befért a korábbi rekord elé, sőt a regnáló világbajnok, Fabio Quartararo sem volt messze tőle. Az első tíz – amelybe Marc Marquez, Johann Zarco és Pol Espargaro fért még be –, illetve az őket követő Luca Marini is három tizedmásodpercen belül zárt az elsőhöz képest, a hat gyártót bő fél másodperc fedi le, az egy másodperces tartományba pedig 18-an zsúfolódtak be – azaz 2022-ben is elképesztően szoros küzdelmekre van kilátás a MotoGP-ben.
A vasárnapi körözés ugyanakkor az időjárás miatt nem tudott teljes értékű lenni, mivel nagyjából a nap felénél megérkezett Sepangba az eső, amely hol kisebb, hol nagyobb intenzitással a következő órákban is megnehezítette a csapatok dolgát. Néhányan azért így is kimerészkedtek a pályára, mindenekelőtt az újoncok a sérült csuklóját kímélő Remy Gardnert leszámítva, akik kihasználták a lehetőséget, hogy vizes pályán is gyűjtsék a tapasztalatot. A debütánsok közül amúgy az a Marco Bezzecchi volt ma a leggyorsabb a VR46 Ducatival, akinek a nevéhez fűződött a nap első bukása is, alig negyed óra elteltével.
A KTM-ek egyébként feltűnően haloványan muzsikáltak a hétvégén – Miguel Oliveira a minap el is ismerte, hogy még nem állnak készen az RC16-ossal –, s ugyanez igaz a Yamahára is Quartararót leszámítva. Az élmezőnyben ellenben ismét több szatellit Ducati feltűnt, ahogy az Aprilia is tartja az erős formáját, de biztatónak lehet nevezni a Suzuki és a radikálisan átalakított motorral dolgozó Honda kezdését is. Az Apriliánál Aleix Espargaro konkrétan úgy fogalmazott, hogy „képtelenség szélesen fordulni” az RS-GP-vel, ennyire jónak érzi a kanyarokban a motort; a nap során egyet eső Joan Mir a Suzuki továbbfejlesztett motorblokkjával nyilatkozott úgy, hogy nagy potenciál rejlik benne; s még Marc Marquez is optimista volt az új RC213V kapcsán, bár azzal, hogy a hátsó tapadás javítására koncentráltak, a nyolcszoros világbajnok egyik fő erősségének számító kanyarbejáratokon kell még alkalmazkodnia.
Persze a teszten a köridőknek nincs akkora jelentősége, a hangsúly inkább a fejlesztésekre helyeződik. Mint azt az utóbbi években már megszokhattuk, az egyik fő csatatérré az aerodinamika vált a MotoGP-ben: gyakorlatilag az összes gyártó új fejidommal és szárnyelemmel kísérletezett Malajziában. A Ducati viszont megint húzott egy újat: nem elég a látványos óriási kipufogó, a helyszíni beszámolók szerint a bolognaiak immár elöl is rendelkeznek olyan magasságállító eszközzel, amelyet nemcsak a rajtoknál, hanem menet közben, a kanyarok kijáratán is tudnak aktiválni a kigyorsítás javítása érdekében – eddig ez csak a hátsó eszközről volt elmondható.
A csapatoknak és a versenyzőknek most lesz néhány napjuk arra, hogy levonják a következtetéseket és átnézzék az adatokat, majd jövő péntektől vasárnapig a vadonatúj indonéz pályán, a Mandalika International Street Circuiten folytatódik (és egyben zárul) a téli tesztidőszak a királykategória számára.
A sepangi teszt vasárnapi időeredményei:
1. | BASTIANINI, Enea | Gresini Ducati | 1:58.131 | 13 / 25 | ||
2. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing | 1:58.157 | 0.026 | 0.026 | 8 / 38 |
3. | MARTIN, Jorge | Pramac Ducati | 1:58.243 | 0.112 | 0.086 | 8 / 27 |
4. | RINS, Alex | Team Suzuki Ecstar | 1:58.261 | 0.130 | 0.018 | 31 / 37 |
5. | VIÑALES, Maverick | Aprilia Racing | 1:58.261 | 0.130 | 0.000 | 10 / 42 |
6. | BAGNAIA, Francesco | Ducati Levono Team | 1:58.265 | 0.134 | 0.004 | 12 / 49 |
7. | QUARTARARO, Fabio | Monster Yamaha | 1:58.313 | 0.182 | 0.048 | 12 / 54 |
8. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda | 1:58.332 | 0.201 | 0.019 | 7 / 49 |
9. | ZARCO, Johann | Pramac Ducati | 1:58.413 | 0.282 | 0.081 | 10 / 47 |
10. | ESPARGARO, Pol | Repsol Honda | 1:58.420 | 0.289 | 0.007 | 9 / 50 |
11. | MARINI, Luca | VR46 Ducati | 1:58.430 | 0.299 | 0.010 | 9 / 37 |
12. | MIR, Joan | Team Suzuki Ecstar | 1:58.529 | 0.398 | 0.099 | 26 / 35 |
13. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda | 1:58.607 | 0.476 | 0.078 | 14 / 42 |
14. | MILLER, Jack | Ducati Levono Team | 1:58.645 | 0.514 | 0.038 | 15 / 38 |
15. | OLIVEIRA, Miguel | Red Bull KTM | 1:58.701 | 0.570 | 0.056 | 8 / 32 |
16. | BEZZECCHI, Marco | VR46 Ducati | 1:58.710 | 0.579 | 0.009 | 11 / 46 |
17. | MARQUEZ, Alex | LCR Honda | 1:58.800 | 0.669 | 0.090 | 14 / 57 |
18. | BINDER, Brad | Red Bull KTM | 1:59.016 | 0.885 | 0.216 | 13 / 40 |
19. | FERNANDEZ, Raul | Tech3 KTM | 1:59.180 | 1.049 | 0.164 | 17 / 24 |
20. | DI GIANNANTONIO, Fabio | Gresini Ducati | 1:59.197 | 1.066 | 0.017 | 16 / 39 |
21. | CRUTCHLOW, Cal | Yamaha Test Team | 1:59.262 | 1.131 | 0.065 | 9 / 31 |
22. | DOVIZIOSO, Andrea | RNF Yamaha | 1:59.284 | 1.153 | 0.022 | 12 / 55 |
23. | GARDNER, Remy | Tech3 KTM | 1:59.348 | 1.217 | 0.064 | 34 / 35 |
24. | MORBIDELLI, Franco | Monster Yamaha | 1:59.365 | 1.234 | 0.017 | 8 / 38 |
25. | BINDER, Darryn | RNF Yamaha | 1:59.857 | 1.726 | 0.492 | 7 / 55 |
26. | GUINTOLI, Sylvain | Suzuki Test Team | 1:59.996 | 1.865 | 0.139 | 8 / 44 |
27. | TSUDA, Takuya | Suzuki Test Team | 2:05.678 | 7.547 | 5.682 | 3 / 4 |