DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Apriliák az élen az első sepangi tesztnapon

A shakedown után immár a teljes MotoGP-mezőny jelenlétében zajló hivatalos teszt első felvonásán is Aleix Espargaro és Maverick Vinales diktálta a tempót. A visszatérő Marc Marquez kétszer is bukott.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A tesztmotorosok, az újoncok és kedvezményezett gyártóként az Aprilia versenyzői részvételével lezajlott úgynevezett shakedown után szombaton végre kezdetét vette a hivatalos MotoGP-teszt is Sepangban. Ám hiába érkezett meg immár a komplett mezőny Malajziába, így is az Apriliák diktálták a tempót: Aleix Espargaro már az első órában megfutotta azt az 1:58,371-es időt, amellyel végül az élen zárt, s amely alig bő egy tizeddel marad el Danilo Petrucci 2019-es nem hivatalos rekordjától. A csapattárs Maverick Vinales a hajrában közelítette meg a spanyolt 13 ezredre – parádés kezdés ez a noalei márkától, de ne feledjük azért, hogy ők már készülhettek itt néhány napot.

espargaro-aprilia-teszt-day1



Emellett értelemszerűen a köridőknél sokkal fontosabb egy teszten, hogy működnek-e az adott gyártó fejlesztései vagy sem. Nem meglepő módon a slágerterületnek ismét az aerodinamika számít: szinte minden motoron új szárnyelemek jelentek meg. A fejlesztések tekintetében amúgy a legnagyobb figyelem a Hondára hárult, amely már a novemberi jerezi teszten is radikálisan átalakított motorral jelentkezett, s mostanra további változásokat eszközöltek az RC213V-n. Marc Marquezék garázsában összesen három versenygép állt – egy közülük még a 2021-es motor volt –, így bőven akadt munkájuk.

marquez-honda-teszt-day1

A kettős látást eredményező sérüléséből visszatérő, vagyis tavaly október óta először MotoGP-motorra ülő spanyol nem ment rosszul, a nyolcadik időt motorozta, viszont két kisebb bukást is elkönyvelhetett a nap során. Nem ő volt persze az egyetlen, aki elesett: a helyszíni beszámolók szerint erre a sorsra jutott Alex Rins, Darryn Binder, valamint a két gyári KTM-es, Brad Binder és Miguel Oliveira is. Az említett Rins amúgy a harmadik helyen zárta a szombatot a Suzukival, míg a 2020-as világbajnok, Joan Mir hetedik lett a csapat reményei szerint erősebb motorblokkal rendelkező GSX-RR nyergében.

mir-suzuki-teszt-day1

A nap pozitív meglepetéseit a szatellit ducatisok szállították: a Gresinit erősítő Enea Bastianini negyedik lett, a Pramac Racing színeiben induló Johann Zarcót megelőzve, de aki igazán kalapemelést érdemel, az a VR46-nál szereplő Marco Bezzecchi, aki befért a top 10-be, s ezzel egyúttal a legjobb újonc is lett. Az említetteken kívül az első tízben végzett még a címvédő Fabio Quartararo, aki a tegnapi Yamaha-bemutatón elmondta, hogy elsősorban több motorerőre vágyik a fejlesztett, de Massimo Meregalli csapatmenedzser szerint „nem forradalmian új” M1-estől – ennek ellenére még mindig szűk 10 km/h a hátrányuk végsebesség tekintetében –, valamint Marquez repsolos kollégája, Pol Espargaro.

ducati-teszt-day1

Akik meglepően gyengén muzsikáltak, az a másik gyári Yamahán ülő Franco Morbidelli, valamint a Ducati gyári párosa, Francesco Bagnaia és Jack Miller, de vélhetően a bolognaiak még nem adtak bele mindent – ráadásul az ausztrált technikai problémák is hátráltatták a nap során. A Yamahát bizakodással töltheti el, hogy Morbidelli helyett a tesztversenyzőjük, Cal Crutchlow előkelőbb pozíciót kaparintott meg, ellenben a szatellit RNF MotoGP Team igencsak halovány volt, hiszen Andrea Dovizioso és Darryn Binder is a mezőny hátsó szekciójában zárt. A dél-afrikai ezzel a leggyengébb lett az újoncok között is, de nem sokkal maradt el a csuklósérülése miatt alighanem továbbra is finomabban motorozó Remy Gardnertől. Az ő Tech3 KTM-es kollégája, Raul Fernandez már biztatóbban teljesített, a spanyol 13. lett. Az ötödik debütáns, Fabio di Giannantonio a 20. idővel rendelkezett a nap végén.

Az első sepangi tesztnap időeredményei:

1. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing 1:58.371     9 / 42
2. VIÑALES, Maverick Aprilia Racing 1:58.384 0.013 0.013 54 / 56
3. RINS, Alex Team Suzuki Ecstar 1:58.471 0.100 0.087 71 / 72
4. BASTIANINI, Enea Gresini Ducati 1:58.638 0.267 0.167 23 / 44
5. ZARCO, Johann Pramac Ducati 1:58.946 0.575 0.308 47 / 59
6. QUARTARARO, Fabio Monster Yamaha 1:59.002 0.631 0.056 49 / 57
7. MIR, Joan Team Suzuki Ecstar 1:59.067 0.696 0.065 63 / 68
8. MARQUEZ, Marc Repsol Honda 1:59.287 0.916 0.220 55 / 62
9. ESPARGARO, Pol Repsol Honda 1:59.353 0.982 0.066 25 / 64
10. BEZZECCHI, Marco VR46 Ducati 1:59.468 1.097 0.115 49 / 49
11. CRUTCHLOW, Cal Yamaha Test Team 1:59.558 1.187 0.090 29 / 47
12. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda 1:59.634 1.263 0.076 60 / 62
13. FERNANDEZ, Raul Tech3 KTM 1:59.682 1.311 0.048 66 / 69
14. BINDER, Brad Red Bull KTM 1:59.784 1.413 0.102 49 / 58
15. MARQUEZ, Alex LCR Honda 1:59.913 1.542 0.129 51 / 65
16. OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM 1:59.945 1.574 0.032 38 / 60
17. MARTIN, Jorge Pramac Ducati 1:59.949 1.578 0.004 19 / 49
18. MARINI, Luca VR46 Ducati 1:59.966 1.595 0.017 50 / 52
19. BAGNAIA, Francesco Ducati Levono Team 2:00.027 1.656 0.061 22 / 61
20. DI GIANNANTONIO, Fabio Gresini Ducati 2:00.047 1.676 0.020 39 / 42
21. MORBIDELLI, Franco Monster Yamaha 2:00.107 1.736 0.060 25 / 61
22. MILLER, Jack Ducati Levono Team 2:00.177 1.806 0.070 48 / 55
23. DOVIZIOSO, Andrea RNF Yamaha 2:00.342 1.971 0.165 24 / 60
24. GARDNER, Remy Tech3 KTM 2:00.470 2.099 0.128 59 / 60
25. BINDER, Darryn RNF Yamaha 2:00.818 2.447 0.348 43 / 45
26. GUINTOLI, Sylvain Suzuki Test Team 2:01.390 3.019 0.572 37 / 46
27. SAVADORI, Lorenzo Aprilia Test Team 2:04.385 6.014 2.995 6 / 15
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: