Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A tesztmotorosok, az újoncok és kedvezményezett gyártóként az Aprilia versenyzői részvételével lezajlott úgynevezett shakedown után szombaton végre kezdetét vette a hivatalos MotoGP-teszt is Sepangban. Ám hiába érkezett meg immár a komplett mezőny Malajziába, így is az Apriliák diktálták a tempót: Aleix Espargaro már az első órában megfutotta azt az 1:58,371-es időt, amellyel végül az élen zárt, s amely alig bő egy tizeddel marad el Danilo Petrucci 2019-es nem hivatalos rekordjától. A csapattárs Maverick Vinales a hajrában közelítette meg a spanyolt 13 ezredre – parádés kezdés ez a noalei márkától, de ne feledjük azért, hogy ők már készülhettek itt néhány napot.
Emellett értelemszerűen a köridőknél sokkal fontosabb egy teszten, hogy működnek-e az adott gyártó fejlesztései vagy sem. Nem meglepő módon a slágerterületnek ismét az aerodinamika számít: szinte minden motoron új szárnyelemek jelentek meg. A fejlesztések tekintetében amúgy a legnagyobb figyelem a Hondára hárult, amely már a novemberi jerezi teszten is radikálisan átalakított motorral jelentkezett, s mostanra további változásokat eszközöltek az RC213V-n. Marc Marquezék garázsában összesen három versenygép állt – egy közülük még a 2021-es motor volt –, így bőven akadt munkájuk.
A kettős látást eredményező sérüléséből visszatérő, vagyis tavaly október óta először MotoGP-motorra ülő spanyol nem ment rosszul, a nyolcadik időt motorozta, viszont két kisebb bukást is elkönyvelhetett a nap során. Nem ő volt persze az egyetlen, aki elesett: a helyszíni beszámolók szerint erre a sorsra jutott Alex Rins, Darryn Binder, valamint a két gyári KTM-es, Brad Binder és Miguel Oliveira is. Az említett Rins amúgy a harmadik helyen zárta a szombatot a Suzukival, míg a 2020-as világbajnok, Joan Mir hetedik lett a csapat reményei szerint erősebb motorblokkal rendelkező GSX-RR nyergében.
A nap pozitív meglepetéseit a szatellit ducatisok szállították: a Gresinit erősítő Enea Bastianini negyedik lett, a Pramac Racing színeiben induló Johann Zarcót megelőzve, de aki igazán kalapemelést érdemel, az a VR46-nál szereplő Marco Bezzecchi, aki befért a top 10-be, s ezzel egyúttal a legjobb újonc is lett. Az említetteken kívül az első tízben végzett még a címvédő Fabio Quartararo, aki a tegnapi Yamaha-bemutatón elmondta, hogy elsősorban több motorerőre vágyik a fejlesztett, de Massimo Meregalli csapatmenedzser szerint „nem forradalmian új” M1-estől – ennek ellenére még mindig szűk 10 km/h a hátrányuk végsebesség tekintetében –, valamint Marquez repsolos kollégája, Pol Espargaro.
Akik meglepően gyengén muzsikáltak, az a másik gyári Yamahán ülő Franco Morbidelli, valamint a Ducati gyári párosa, Francesco Bagnaia és Jack Miller, de vélhetően a bolognaiak még nem adtak bele mindent – ráadásul az ausztrált technikai problémák is hátráltatták a nap során. A Yamahát bizakodással töltheti el, hogy Morbidelli helyett a tesztversenyzőjük, Cal Crutchlow előkelőbb pozíciót kaparintott meg, ellenben a szatellit RNF MotoGP Team igencsak halovány volt, hiszen Andrea Dovizioso és Darryn Binder is a mezőny hátsó szekciójában zárt. A dél-afrikai ezzel a leggyengébb lett az újoncok között is, de nem sokkal maradt el a csuklósérülése miatt alighanem továbbra is finomabban motorozó Remy Gardnertől. Az ő Tech3 KTM-es kollégája, Raul Fernandez már biztatóbban teljesített, a spanyol 13. lett. Az ötödik debütáns, Fabio di Giannantonio a 20. idővel rendelkezett a nap végén.
Az első sepangi tesztnap időeredményei:
1. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing | 1:58.371 | 9 / 42 | ||
2. | VIÑALES, Maverick | Aprilia Racing | 1:58.384 | 0.013 | 0.013 | 54 / 56 |
3. | RINS, Alex | Team Suzuki Ecstar | 1:58.471 | 0.100 | 0.087 | 71 / 72 |
4. | BASTIANINI, Enea | Gresini Ducati | 1:58.638 | 0.267 | 0.167 | 23 / 44 |
5. | ZARCO, Johann | Pramac Ducati | 1:58.946 | 0.575 | 0.308 | 47 / 59 |
6. | QUARTARARO, Fabio | Monster Yamaha | 1:59.002 | 0.631 | 0.056 | 49 / 57 |
7. | MIR, Joan | Team Suzuki Ecstar | 1:59.067 | 0.696 | 0.065 | 63 / 68 |
8. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda | 1:59.287 | 0.916 | 0.220 | 55 / 62 |
9. | ESPARGARO, Pol | Repsol Honda | 1:59.353 | 0.982 | 0.066 | 25 / 64 |
10. | BEZZECCHI, Marco | VR46 Ducati | 1:59.468 | 1.097 | 0.115 | 49 / 49 |
11. | CRUTCHLOW, Cal | Yamaha Test Team | 1:59.558 | 1.187 | 0.090 | 29 / 47 |
12. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda | 1:59.634 | 1.263 | 0.076 | 60 / 62 |
13. | FERNANDEZ, Raul | Tech3 KTM | 1:59.682 | 1.311 | 0.048 | 66 / 69 |
14. | BINDER, Brad | Red Bull KTM | 1:59.784 | 1.413 | 0.102 | 49 / 58 |
15. | MARQUEZ, Alex | LCR Honda | 1:59.913 | 1.542 | 0.129 | 51 / 65 |
16. | OLIVEIRA, Miguel | Red Bull KTM | 1:59.945 | 1.574 | 0.032 | 38 / 60 |
17. | MARTIN, Jorge | Pramac Ducati | 1:59.949 | 1.578 | 0.004 | 19 / 49 |
18. | MARINI, Luca | VR46 Ducati | 1:59.966 | 1.595 | 0.017 | 50 / 52 |
19. | BAGNAIA, Francesco | Ducati Levono Team | 2:00.027 | 1.656 | 0.061 | 22 / 61 |
20. | DI GIANNANTONIO, Fabio | Gresini Ducati | 2:00.047 | 1.676 | 0.020 | 39 / 42 |
21. | MORBIDELLI, Franco | Monster Yamaha | 2:00.107 | 1.736 | 0.060 | 25 / 61 |
22. | MILLER, Jack | Ducati Levono Team | 2:00.177 | 1.806 | 0.070 | 48 / 55 |
23. | DOVIZIOSO, Andrea | RNF Yamaha | 2:00.342 | 1.971 | 0.165 | 24 / 60 |
24. | GARDNER, Remy | Tech3 KTM | 2:00.470 | 2.099 | 0.128 | 59 / 60 |
25. | BINDER, Darryn | RNF Yamaha | 2:00.818 | 2.447 | 0.348 | 43 / 45 |
26. | GUINTOLI, Sylvain | Suzuki Test Team | 2:01.390 | 3.019 | 0.572 | 37 / 46 |
27. | SAVADORI, Lorenzo | Aprilia Test Team | 2:04.385 | 6.014 | 2.995 | 6 / 15 |