Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az első tréninggel ellentétben a Dohai Nagydíj második szabadedzése már villanyfényes körülmények között zajlott. A két gyakorlás közötti legfontosabb hír az volt, hogy Franco Morbidelli kénytelen megkezdeni egy harmadik motorblokk használatát is azok után, hogy délután kétszer is műszaki problémái adódtak. A Motorsport.com információi szerint ugyan nem végzetes a meghibásodás, de a Yamaha elővigyázatosságból visszavonta és átvizsgálja az egyik blokkot. Nem túl jó előjel ez a hangvillások számára, hiszen tavaly is voltak gondjaik a blokkokkal.
A hűvösebb, s ezáltal a gyorskörökre ideális körülmények között természetesen a versenyzők azonnal megjavították az FP1-en felállított eredményeket, sőt Francesco Bagnaia elég hamar 1:54 elejére szorította a legjobb időt. Az utolsó negyed órára fordulva aztán megérkeztek az 1:53-as körök is: elsőként Alex Rins férkőzött be ebbe a tartományba.
Rins ideje persze csak a tűzijáték kezdete volt: a hajrában Fabio Quartararo és Aleix Espargaro is megfordult az első helyen, végül azonban Jack Miller – egy hatalmas mentést is követően – zárt az élen. Az ausztrál mögött ráadásul másik két ducatis, Francesco Bagnaia és Johann Zarco következett, sőt kis híján négyes vezetésnek örülhetett a bolognai márka, de Quartararo végül befurakodott Jorge Martin elé. Espargaro hatodik az Apriliával, majd jött Morbidelli, a top 10-be pedig Rins, a vb-éllovas Maverick Vinales, valamint a Marc Marquezt helyettesítő Stefan Bradl fért még be – s mivel a szombat délutáni FP3-on aligha lesz sok javítás, vélhetően ők is jutottak be a Q2-be. Ezt – pillanatnyilag – nem mondhatja el magáról ismét a címvédő Joan Mir, valamint Valentino Rossi sem, ahogy a fináléban bukó két LCR-es, Takaaki Nakagami és Alex Marquez sem.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'53.145 | |
2. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'53.458 | 0.313 / 0.313 |
3. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'53.537 | 0.392 / 0.079 |
4. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'53.583 | 0.438 / 0.046 |
5. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 1'53.593 | 0.448 / 0.010 |
6. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'53.646 | 0.501 / 0.053 |
7. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'53.699 | 0.554 / 0.053 |
8. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'53.713 | 0.568 / 0.014 |
9. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'53.872 | 0.727 / 0.159 |
10. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'53.914 | 0.769 / 0.042 |
11. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'53.944 | 0.799 / 0.030 |
12. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'53.969 | 0.824 / 0.025 |
13. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'54.012 | 0.867 / 0.043 |
14. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'54.112 | 0.967 / 0.100 |
15. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'54.127 | 0.982 / 0.015 |
16. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'54.148 | 1.003 / 0.021 |
17. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'54.205 | 1.060 / 0.057 |
18. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'54.237 | 1.092 / 0.032 |
19. | Enea BASTIANINI | ITA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'54.516 | 1.371 / 0.279 |
20. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Esponsorama | Ducati | 1'54.680 | 1.535 / 0.164 |
21. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'54.971 | 1.826 / 0.291 |
22. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'55.369 | 2.224 / 0.398 |