Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Moto3-asok és a Moto2-esek futama után – előbbit Jaume Masia, utóbbit Sam Lowes nyerte – következhetett a szezonnyitó Katari Nagydíj fő eseménye, a MotoGP idei első futama. A pole-ból Francesco Bagnaia indulhatott, a Ducatik pedig valósággal kilőttek a rajtnál: az olasz megtartotta a vezetést, míg mögé Jack Miller, Johann Zarco, Jorge Martin sorrendben jöttek fel a márkatársak. Az első kör végére három yamahás haladt mögöttük Fabio Quartararo, Maverick Vinales és Valentino Rossi révén.
A hangvillások gyári párosa Martint hamar átlépte, és üldözni kezdte a menet közben helyet cserélő Zarcót és Millert, Rossi viszont hátrafelé lépdelt: az első körök után mindkét Suzuki megelőzte a petronasost. Sőt, Alex Rins és Joan Mir rövidesen már Martint is lenyomta, ahogy elment a spanyol újonc mellett az Aprilián ülő Aleix Espargaro is.
Quartararo és Vinales nem sokkal később már Millert is megelőzte, így már a harmadik-negyedik helyen haladt a két yamahás. A féltávhoz közeledve ők ketten helyet cseréltek: a spanyol a célegyenes végén megelőzte francia csapattársát. Ezután ellentétes irányba kezdtek el mozogni a mezőnyben: miközben Quartararót vissza-, illetve megelőzte Miller és Rins, addig Vinales áthámozta magát Zarcón, s az éllovas Bagnaiát is elkezdte szorongatni – nyolc körrel a vége előtt pedig át is vette az olasztól a vezetést!
Vinales onnantól kezdve pedig vissza sem nézett: a spanyol végül kényelmes előnnyel győzött a Yamahával. Mögötte hatalmas csata zajlott a második helyért: a vb-címvédő Mir őrületes hajrát vágott ki, a fináléban fel is jött az ezüstérmes pozícióba, de az utolsó kanyart elrontotta, így Zarco és Bagnaia is visszaelőzte a célegyenesben, ezzel pedig a két ducatis fért még fel a dobogóra. A negyedikként beérő Mir mögött Quartararo és Rins következett, majd jött az Apriliával erősen teljesítő Aleix Espargaro, valamint testvére, az első hondás versenyét futó Pol Espargaro. Miller egészen a kilencedik helyig csúszott vissza, a top 10-et pedig a tavalyi Moto2-es világbajnok, Enea Bastianini tette teljessé újoncként. Rossi csak 12. lett, csapattársa, Franco Morbidelli pontot sem szerzett. Folytatás egy hét múlva ugyanitt, a Dohai Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 42'28.663 |
2. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | +1.092 |
3. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | +1.129 |
4. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +1.222 |
5. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +3.030 |
6. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +3.357 |
7. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +5.934 |
8. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +5.990 |
9. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | +7.058 |
10. | Enea BASTIANINI | ITA | Esponsorama Racing | Ducati | +9.288 |
11. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | +10.299 |
12. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +10.742 |
13. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +11.457 |
14. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +14.100 |
15. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | +16.422 |
16. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Esponsorama | Ducati | +20.916 |
17. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +21.026 |
18. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +23.892 |
19. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +46.346 |
Nem ért célba: | |||||
Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | ||
Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | ||
Nem fejezte be az 1. kört: | |||||
Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM |