Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A nyitó tréninggel ellentétben a második szabadedzést már villanyfényes körülmények között rendezték a MotoGP évadnyitó Katari Nagydíján. A délutáni köridőket egyből megjavították a versenyzők: Jack Miller rögtön az első percekben 1:54,5-re javította a hétvége legjobb eredményét. Mielőtt azonban igazán belelendülhettek volna a motorosok, előkerültek a piros zászlók: valamiféle törmelék került a pályára a célegyenesben, a helyszíni tudósítók szerint vélhetően az aszfaltcsík fölött átívelő hídról eshetett le valami.
A gyors pályatisztítás után folytatódott a körözés, és Aleix Espargaro robbantott az Apriliával: 1:53,7-es idővel a Ducatikat átugorva az élre állt. Az Apriliával kapcsolatos friss, a Gazzetta dello Sport által megszellőztetett híresztelés, hogy Andrea Dovizioso valószínűleg nemcsak Jerezben, hanem egy hónappal később, májusban Mugellóban is csatlakozhat hozzájuk egy tesztre. Sőt, a The-Race.com szaklap forrásai alapján a noalei gyár remek formája kapcsán már megindultak a tárgyalások arról, hogy a jelenleg ülés nélkül álló olasz átvegye Lorenzo Savadori ülését a szezon egy pontján: állítólag már keresik a támogató cégeket ahhoz, hogy ki tudják fizetni a háromszoros vb-ezüstérmes fizetését, míg a sérüléssel is küszködő Savadorit visszafokozhatják tesztmotorosnak.
Már az utolsó negyed órában jártunk, amikor Fabio Quartararo megindította a hajrában megszokott tűzijátékot: két próbálkozásból ugyan, de átvette a vezetést Espargarótól. Az elsőséghez azonban ez sem volt elég a yamahásnak, ugyanis a legvégén érkeztek a Ducatik: Jack Miller 1:53,387-es idejével kis híján Marc Marquez pályacsúcsát is megjavította, s ezzel behúzta az edzést.
Az ausztrál 35 ezreddel nyomta le csapattársát, Francesco Bagnaiát, majd jött Quartararo, aki az utolsó körével ugrott vissza a Pramac Ducatin ülő Johann Zarco elé. Alex Rins lett az ötödik a Suzukival, majd jött újabb két yamahás Maverick Vinales és Franco Morbidelli révén. Espargaro végül nyolcadikként zárt az Apriliával, míg a Q2-t érő top 10-be pillanatnyilag Valentino Rossi (Petronas Yamaha) és a fináléban egyet bukó Pol Espargaro (Repsol Honda) fért még be. A regnáló világbajnok Joan Mir a 11. helyről várhatja a szombati folytatást, megelőzve Alex Marquezt és a legjobb újoncként tizenharmadik Jorge Martint.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'53.387 | |
2. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'53.422 | 0.035 / 0.035 |
3. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'53.575 | 0.188 / 0.153 |
4. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'53.586 | 0.199 / 0.011 |
5. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'53.623 | 0.236 / 0.037 |
6. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'53.639 | 0.252 / 0.016 |
7. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'53.676 | 0.289 / 0.037 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'53.727 | 0.340 / 0.051 |
9. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'53.874 | 0.487 / 0.147 |
10. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'53.901 | 0.514 / 0.027 |
11. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'53.914 | 0.527 / 0.013 |
12. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'54.115 | 0.728 / 0.201 |
13. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 1'54.178 | 0.791 / 0.063 |
14. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'54.199 | 0.812 / 0.021 |
15. | Enea BASTIANINI | ITA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'54.228 | 0.841 / 0.029 |
16. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'54.371 | 0.984 / 0.143 |
17. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Esponsorama | Ducati | 1'54.432 | 1.045 / 0.061 |
18. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'54.634 | 1.247 / 0.202 |
19. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'54.756 | 1.369 / 0.122 |
20. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'54.774 | 1.387 / 0.018 |
21. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'55.098 | 1.711 / 0.324 |
22. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'55.674 | 2.287 / 0.576 |