DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Motor

Rossi: Dobogókért és győzelmekért akarok harcolni

Nyolc év után váltott csapatot az olasz, aki az előző két év küszködése után újra az élmezőnybe vágyik. Eközben új csapatfőnöke szerint valószínű, hogy a Petronas SRT 2022-től is Yamahával fog menni.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leírni is döbbenetes, de Valentino Rossi a 26. szezonjára készül a gyorsaságimotoros-világbajnokságon – ebből a 22.-re a királykategóriában –, de nyolc (plusz korábbi hét) esztendő után egy másik csapatban láthatjuk, hiszen immár nem a Yamaha gyári, hanem a szatellit alakulatát fogja erősíteni. A Petronas SRT két éve csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, s rögtön letették a névjegyüket, tavaly már messze a legtöbb nagydíjgyőzelmet szerezték – igaz, a hullámzó teljesítményük révén a vb-címekről lemaradtak. Rossi bízik benne, hogy ő is jól szerepelhet Razlan Razali istállójánál:

_ax73257_edited.gallery_full_top_fullscreen



„Új kihívást tartogat számomra a 2021-es esztendő is, hiszen maradok a Yamahánál, de új csapatban” – mondta el a hétfői csapatbemutató kapcsán a 42 éves motoros. „A Petronas Yamaha SRT megmutatta a múltban, hogy komoly eredmények elérésére képes. A célom, hogy én is megcsináljam ezt velük. Fiatal csapatról van szó, de versenyképesnek bizonyultak az utóbbi két évben. A motorom marad ugyanaz az M1-es Yamaha, jó mókának ígérkezik. Már alig várom a teszteket és a szezonkezdetet. A színek megváltoztak, de tetszik a dizájn, ahogy a bőrruhámé és a sisakomé is.”

A kilencszeres világbajnok számára az utóbbi kettő év eléggé nyögvenyelősen alakult, főleg a 2020-as, amikor mindössze egyetlen dobogós helyezést tudott felmutatni. Az olasz viszont új lendületet venne és újra az élmezőnybe küzdené magát: „Szeretnék versenyképes lenni, dobogós helyezésekért és győzelmekért harcolni. Emellett szeretnék egy jó világbajnoki helyezért elérni az évad végén. Mindannyian koncentráltak vagyunk, hogy ezáltal javulhassunk.”

Rossi csapattársa saját tanítványa, Franco Morbidelli lesz, aki tavaly három futamgyőzelme révén vb-ezüstérmesként a Petronas Yamahával. A fiatal versenyző idén is erős szereplést vár: „Nagyon jól ismerem a motor erősségeit és gyengeségeit, eléggé összebarátkoztunk tavaly vele. Már alig várom, hogy újra gázt adhassak az M1-esem nyergében” – idézi szavait a SpeedWeek.com szakoldal. „Idén egy csapatot alkotunk Valentinóval, és nagyon jó évre számítok – remélem, mindkettőnk számára az lesz. Sok mindent szeretek ebben a csapatban, de mindenekelőtt az itt dolgozó embereket. Jó érzés, ha hosszú ideje dolgozunk együtt, mert az segít jobban megismerni egymást. Természetesen elképesztően profi is a csapat, de főként az itteni embereket kedvelem.”

_a9x1934_edited.gallery_full_top_fullscreen

Azt mind Razali, mind a csapatigazgató Johan Stigefelt kihangsúlyozta a hétfői bemutatón, hogy a céljuk 2021-ben, hogy tovább fejlődjenek, s ez elsősorban a világbajnoki címben tudta megmutatkozni. A prezentáció után aztán Razali a sajtó képviselőinek is nyilatkozott külön, ebből pedig már a Petronas SRT középtávú jövőjére is következtethetünk, a csapatfőnök ugyanis elárulta, hogy közel járnak ahhoz, hogy újabb öt évre aláírjanak a Yamahával: „Tavaly decemberben kezdtük el az egyeztetéseket a Yamahával, és már ott van az asztalomon az első szerződéstervezet a következő öt évre. Még tárgyalunk, remélhetőleg idén május-júniusra végzünk vele” – olvashatók Razali szavai a The-Race.com hasábjain.

A két fél várható megállapodása olyan tekintetben nem feltétlenül evidens, hogy tavaly év vége táján lehetett hallani olyan pletykákat, hogy Razaliék nem feltétlenül elégedettek azzal, ahogy a hangvillások kezelik őket. Ezt most a csapatvezető sem tagadta, de úgy érzi, sikerült megoldaniuk a gondokat:

„Orvosoltuk ezeket, hogy úgy éreztük, hogy csak fizetős ügyfelek vagyunk, nem pedig partnerek. Úgy éreztük, mi többet akarunk, mint a másik oldal. Nagyon idegesek voltunk, amikor elveszítettük a világbajnokságot, a Yamaha pedig a gyártói kiírást: úgy tűnt, mi még idegesebbek is vagyunk, mint ők. De ezeket orvosoltunk. Örülök, hogy ezt felismerték, és az ajánlatuk többről szól, mint amit az előző két évben láthattunk. Foglalkoznak a versenyzők fejlődésével más bajnokságokban is – az ázsiai és a japán bajnokságban például –, figyelik a Moto3-ban és a Moto2-ben szereplő fiataljainkat: szeretnék optimálissá tenni a kapcsolatunkat, hogy az általunk nevelt motorosok a Yamaha családjában maradjanak. Ezt már most láthattuk, ami nagyon biztató, és őszintén remélem, hogy május-júniusig véglegesíthetjük az új megállapodásunkat a Yamahával, és többé nem kell „szatellit” vagy „független” csapatnak hívni minket, mert nagyon utálom ezeket a kifejezéseket.”

A Petronas SRT kapcsán a Yamaha mellett mindenekelőtt a Suzuki jött szóba mint lehetséges motorgyártópartner, főként arra az esetre, ha előbbi inkább a MotoGP mezőnyéhez várhatóan jövőre már teljes mellszélességgel csatlakozó Sky Racing VR46-ot támogatná a Rossival való szoros szálak okán (fordított esetben pedig az a valószínű, hogy akkor a VR46 lehet a Suzuki régóta várt szatellit csapata). Maga Razali sem tagadta, hogy nyitottak más márkákra is, de a döntő szót a Petronas fogja kimondani majd:

„Nem tagadom, hogy amennyiben más gyártók jönnek és beszélni akarnak velünk, akkor meghallgatjuk őket. Az ajtók nyitva állnak, és minden lehetőséget megvizsgálunk. Ugyanakkor a gyártót illető választásunk attól is függ, hogy a névadó támogatónk mit szeretne. A leginkább az diktálja, hogy merre haladunk 2022-től, hogy mit akar a főszponzorunk, márpedig ők a legnagyobb márkákkal akarnak együtt dolgozni marketing, brandépítési, teljesítménybeli és pályán mutatott eredmények szempontjából is. Hacsak nem mondanak mást, mi is az által meghatározott irányba megyünk. Pillanatnyilag ez a Yamahával való folytatást jelenti, mivel fantasztikusan sikerült az előző két év, és ezt nem tudtuk volna elérni nélkülük.”

Razali szerint az sem egy elképzelhetetlen forgatókönyv, hogy esetleg a Petronas SRT és a VR46 között valamiféle együttműködés jöhet létre – ahogy idén láthatjuk az Esponsorama/Avintia Racing és Rossiék alakulata között –, így kvázi mindkét csapat a Yamaha partnere lehetne, de ez ügyben is a Petronasé a végső szó: „Nyitottak vagyunk, nem zárjuk be az ajtót egyetlen lehetőség előtt sem. De a legfontosabb a névadó partnerük által megszabott irány és stratégia, és elég magas szinten fogják eldönteni, merre fogunk haladni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: