Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Március 1-jén délelőtt tartották a talán leginkább várt csapatbemutatót a MotoGP-ben: a Petronas Yamaha SRT-n volt a sor, hogy prezentálja idei felállását és dizájnját. Természetesen a fókusz elsősorban Valentino Rossin volt, aki nyolc (plusz korábbi hét) év után távozott a Yamaha gyári alakulatától – igaz, a szatellit gárdánál is teljes gyári támogatást és motort fog kapni. Csapattársa a tavalyi vb-ezüstérmes tanítványa, Franco Morbidelli lesz, aki a hangvillások versenyzői közül egyedüliként nem a 2020-as, hanem a 2019-es gép alapjaira épülő „A specifikációjú” M1-esen fog ülni idén.
A járvány miatt virtuálisan megtartott eseményen felszólalt a műsorvezetőként is szerepet vállaló csapatvezető, Razlan Razali mellett sepangi pálya és a névadó szponzor Petronas képviselője, valamint Johan Stiegefelt csapatigazgató is. A hosszas felvezetés után aztán lerántották a leplet a MotoGP-s versenygépek festéséről, amelyek a tavalyi dizájnhoz hasonlóan főként türkiz és fekete színekben pompázik – csak immár az egyiken a kilencszeres világbajnok olasz ikonikus 46-os rajtszámát láthatjuk. (A teljesség kedvéért: a Moto2-ben Jake Dixon és Xavi Vierge, a Moto3-ban pedig John McPhee és Darryn Binder indul a Petronas csapatával.)
Az alábbiakban visszanézhető a teljes bemutató, fentebb pedig egész galériányi hivatalos stúdiófotót mutatunk a két versenyzőről és motorról: