Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 20. kedd
Motor

Bagnaia törmelékre, Quartararo a versenyirányítás hibájára gyanakszik

Különösen kegyetlenek lehettek vasárnap a sisakfóliák a pramacosokkal; „Maverick nem tért vissza, hiszen el sem ment”; Quartararo nem látta a figyelmeztetést – a főszereplők értékelései.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Az Emilia-Romagna-i Nagydíj sem okozott csalódást a MotoGP-ben: Francesco Bagnaia révén könnyedén ismét új győztest avathattunk volna, ám a pole-tól tegnap pályaelhagyás miatt megfosztott olasz hét körrel a vége előtt elcsúszott a 7-es kanyarban. A Pramac Ducati második idényét teljesítő versenyzője, aki egyre jobb eséllyel felléphet jövőre a gyári gárdához, úgy érzi, valamiféle törmeléken csúszhatott el – szavait a Motorsport.com szakoldal idézi:

bagnaia-vinales



„A bukás után az első gondolatom az volt, hogy hamar vissza akarok térni a bokszba, hogy lássam, mi történt, mert túl furcsa esés volt. Teljes mértékben kontroll alatt tartottam a Maverickkel szembeni előnyömet. Kontrolláltam a tempót, ő nyilván nagyon húzta a gázt, én pedig okosan ellenőrzés alatt tartottam a távolságot. Hihetetlen volt a bukás, mert az adatokat megnézve a tempó ugyanakkora volt, ugyanez igaz a bedőlés szögére, a gázadásra és az ívre is. Szóval úgy tűnik, hogy ráhajthattam egy letépett sisakfóliára vagy valami piszkos dologra a pályán. Ez az egyetlen, amire gondolni tudok, mert ha nem ez volt, az kicsit aggodalommal tölt el, hiszen semmiféle figyelmeztetés nem jött az előző körben.”

Ha valóban egy sisakfólia okozta Bagnaia vesztét, akkor ez a kis elem különösen kegyetlen volt ma a pramacosokkal, hiszen a csapattárs Jack Miller kiállását bizonyítottan az okozta. Egész konkrétan a Fabio Quartararo által letépett fóli eltömítette a hűtésre szolgáló légbeömlőjét – az ausztrál meg is találta a francia 20-as rajtszámával ellátott darabot, erről pedig fotót posztolt a közösségi médiában, de a MotoGP hivatalos honlapján is közzétettek egy videót, amelyen látszik, mi történt –, így kénytelen volt kiállni a bokszba.

vinales-podium-motogp

Mindenesetre Bagnaia bukása után Maverick Vinales örökölte meg a vezetést és a győzelmet, ezzel hét futam alatt már a hatodik különböző győztest ünnepelhettük idén a MotoGP-ben. A rekord egy szezonon belül kilenc különböző első helyezett még 2016-ból – további hét verseny van rá, hogy ez esetleg megdőljön, ami nem kis bravúr lenne a koronavírus-járvány miatt lerövidített idényben. Maga a spanyol, aki idén már a harmadik yamahás győztes (már csak Valentino Rossi nem tudott nyerni a hangvillások versenyzői közül) úgy érzi, hogy ezzel elhallgatta azokat, akik az előző hetek problémái miatt kritizálták őt:

„Tudom, hogy sokan a gondolkodásmódomat hibáztatták az eredményeimért, de az sosem változott, mindig is győztes mentalitásom volt. Nem voltam magabiztos a motoron, ez gátolt meg abban, hogy harcoljak. Dolgoztam az önbizalmam, és ez sikerült. Ezzel eloszlattam az összes kétséget, amit megfogalmaztak velem kapcsolatban. Az adatokat megnézve tudtam, mi volt rossz, ezért nyugodt és koncentrált maradtam” – utalt arra Vinales, hogy állítása szerint egy hete ugyanitt Misanóban a rossz gumiválasztás miatt küszködött a versenyen. „Nem mondom azt, hogy Maverick visszatért, hiszen mindig is itt volt. Amin változtattunk, az a motor egyensúlya, és így jobban bíztam az elejében is. Ma konstans tudtam lenni, és ami igazán boldoggá tesz, hogy az elejétől kezdve húzni tudtam a gázt” – fogalmazott a versenyző, aki arra a kérdésre, hogy a bukása nélkül utolérte-e volna Bagnaiát, úgy felelt: az olasz elég gyors volt, ezért nem tudja megmondani, hogy sikerült-e volna.

 

Ha a célba érési sorrendet nézzük, két yamahás is dobogóra állhatott volna ma, Fabio Quartararo viszont a leintés után három másodperces büntetést – egész pontosan hosszúkörös büntetést, csak azt már nem töltötte le – kapott sorozatos pályaelhagyás miatt. A francia szemlátomást ideges volt, ennek oka pedig az volt, hogy állítása szerint a hosszúkörös büntetés kirovása előtt nem kapott figyelmeztetést a versenyirányítástól: „Megkaptam a hosszúkörös büntetést, de előtte a versenyirányítás nem küldött nekem semmiféle figyelmeztetést. Szóval kicsit meglepődtem. Elégedett vagyok a versenyemmel, hiszen a végéig dobogós helyezésért harcoltam, ez a jó része. A hosszúkörös büntetést az utolsó körben a hátsó egyenesben láttam. Szerintem ezen dolgozniuk kell, mert ha valaki figyelmeztetést kap pályaelhagyás miatt, akkor jobban odafigyel erre. Én viszont nem láttam semmiféle figyelmeztetést, ezért éreztem furcsának, amikor megláttam a hosszúkörös büntetést. Ezen dolgozniuk kell, mert például a Moto3-ban látjuk, hogy kiírják a tv-ben is, de ilyenkor nyilván nem a tv-t nézzük. Szóval ilyen szempontból ez szerintem az ő hibájuk, de persze kimentem ötször a zöld részre, szóval az enyém is” – mondta el a petronasos, aki tagadta, hogy egyszerűen csak elkerülte volna a figyelmét az üzenet: „Körönként háromszor ránézek a műszerfalamra. Szóval biztos láttam volna, mert van még egy narancssárga fény is rajta, ami jelez, ha közvetlen üzenetet kapok.”

misano-dobogo

Joan Mir ezzel kapcsolatban megjegyezte: furcsának találja, hogy Quartararo nem kapott jelzést, vele az egyik spielbergi futamon ugyanis előfordult az, hogy egy szektoron át nem kapott üzenetet a piros zászlós megszakításról (a zászlókat magukat persze látta), a következőben viszont már észlelte azt. S ha már Mir: a suzukis ismét parádés versenyt teljesített, a 11. rajtkockából indulva lett második. Ezzel a világbajnoki címért is nagyon komolyan bejelentkezett, hiszen csupán négy pont a hátránya az éllovas Andrea Dovizioso mögött – viszont így is csak negyedik a tabellán, hiszen Quartararo és Vinales is megelőzi még őt. Viszont az osztrák futamok óta egyértelműen a legkiegyensúlyozottabb versenyzőnek tűnik, s az egyik ottani versenyt meg is nyerhette volna a megszakítás nélkül, így nem véletlen, hogy sok ellenfele őt tartja az egyik legfőbb vb-aspiránsnak: Quartararo még a második misanói hétvége előtt meg is jegyezte, hogy tart a „tökéletes Suzukin” ülő spanyoltól, aki erre válaszként azért visszaszúrt a franciának, mondván, hogy „nem tudtam, hogy Fabio kipróbálta a motoromat”.

Visszatérve még az Emilia-Romagna-i GP-re: Quartararo büntetése után Pol Espargaro végzett a dobogó harmadik fokán. A KTM-es örült az eredménynek, amit a bokszutcába visszatérve tudott csak meg, elmondása szerint pedig a hajrában teljesen elfogyott a hátsó gumija, ezért tudta áthámozni magát rajta Mir és Quartararo is. Az eredményt egyébként nemrég elhunyt nagyapjának ajánlotta a spanyol.

 

Szóba került már Dovizioso, aki azt a nem kicsi bravúrt hajtotta végre a dupla misanói forduló során, hogy egy hete egy hetedik helyezéssel vette át a vezetést a vb-tabellán, most pedig egy nyolcadik pozícióval tartotta meg azt – jóllehet, már csak egyetlen egység a fórja a yamahás duó előtt. A ducatis áll az élen tehát a 14 futamos évad félidejében, azt viszont Dovizioso is elismeri: ez a tempó nem elég ahhoz, hogy komolyan harcban legyenek a dobogós helyezésekért, s ezáltal a világbajnoki címért. Hasonló véleményt fogalmazott meg honfitársa, Rossi is, aki már a futam legelején bukott: elmondása szerint a nullázásának azért nincs komolyabb jelentősége a bajnokság szempontjából, mert eleve túl lassú volt ezen a hétvégén. „Mindannyian közel vagyunk egymáshoz az összetettben, még bármi megtörténhet, de javulnom kell. Bár másfél kör alatt nem mérhetem fel pontosan, de múlt héten versenyképesebb voltam. Változtattunk néhány dolgon a motoron, hogy javítsunk a kigyorsításon, s ez tegnapig úgy tűnt, működik is, ma viszont jobban küszködtem” – mondta el a kilencszeres világbajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?