A szezon hetedik állomása, az Emilia-Romagna-i Nagydíj zajlik a hétvégén Misanóban, de az legalább annyira érdekes, ami a pályán kívül történik. A ducatis csapatok 2021-es felállása kapcsán ugyanis továbbra is rengeteg pletyka kering. Az egyetlen hivatalosan is bejelentett versenyző Jack Miller a gyári csapatnál, ahogy az is eldőlt, hogy Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci is távozik tőlük (előbbi helye még kérdéses, utóbbi a Tech3 KTM-hez).
Miller csapattársa vagy Francesco Bagnaia, vagy Johann Zarco lesz – a múlt heti második hely után a legtöbben biztosra veszik, hogy az olasz lesz a befutó –, míg a páros másik tagja a Pramac Racingnél húzza majd a gázt jövőre. Ott a másik versenyző a pletykák szerint a jelenleg pozitív koronavírusteszt miatt partvonalon kívülre került Jorge Martin lesz (őt a hétvégén Mattia Pasini helyettesíti amúgy a Moto2-ben), míg Enea Bastianini ugyancsak megerősítette a múlt héten, hogy aláírt a bolognai márkával – minden bizonnyal ez az immár hivatalosan Esponsorama Ducati névre hallgató Avintia Racinget jelenti.
A legnagyobb kérdőjel az Esponsorama/Avintia második ülése kapcsán van. Zarco ugyebár biztosan fejlebblép tőlük, Tito Rabatnak viszont elvileg szerződése van. Ezt Ruben Xaus a The-Race.com szaklapnak nyilatkozva is megerősítette, hozzátéve, hogy nem is akarják ezt felbontani – igaz, azt is elejtette, hogy „persze bármi történhet”. Rabat ugyanis eléggé harmatosan teljesít a GP19-es Desmosedicivel, amellyel Zarco már egy pole-t és egy dobogós helyezést is szerzett idén. Ám ami ennél is fontosabb, hogy lenne is jelentkező az ülésére – méghozzá nem más, mint Valentino Rossi féltestvére, Luca Marini!
„Beszélünk a Ducatival, és van esély rá, hogy jövőre az Avintiához kerüljön” – nyilatkozta maga Rossi még csütörtökön. „Nagyszerű lenne, hiszen a Ducati versenyképes, és komoly energiákat tesznek a MotoGP-s projektbe, emellett nagyon tolják a fiatalokat is. Ha Luca meg tudna érkezni a MotoGP-be, méghozzá a Ducatival, az jó lenne számára. Ugyanakkor most még a Moto2-es bajnokságra kell koncentrálnia, ez most a legfontosabb” – utalt arra, hogy a fiatal olasz jelenleg vezeti a tabellát Bastianini előtt, akivel akár tehát csapattársak is lehetnek jövőre.
Érdekes, ahogy halad előre a Marinivel kapcsolatos pletyka, hiszen néhány napja Xaus még határozottan cáfolta, hogy tárgyalnának vele, most viszont már Rossiék jelentették ki, hogy igenis egyeztetnek egy ülésről a fiatal tehetség számára, és Xaus is megerősítette ezt. Rabat lehet a kérdés: ahogy azt ő is elmondta, ő az egyetlen ducatis versenyző, akinek nem közvetlenül a gyártóval van kontraktusa, de ahhoz, hogy előreléphessen a mezőny végéről, több támogatásra lenne szüksége tőlük.
Viszont az sem kizárható forgatókönyv, hogy Marini Rabat mellé érkezik majd: ez esetben Bastianini nem náluk, hanem a Pramacnál kaphat lehetőséget – ezzel a már hetek óta pletykált Martint szoríthatja ki a körforgásból. Mindenesetre reméljük, hogy a jövő hétvégi barcelonai futam során már okosabbak leszünk: több bejelentést is a Katalán Nagydíjra várnak, beleértve Rossi petronasos aláírását, valamint a ducatis alakulatok felállásának kialakítását. Azt egyébként Xaus nyomatékosította, hogy semmi sem igaz a pletykákból, miszerint az Avintia jövőre már nem is szerepelne a MotoGP-ben, átadva a helyét egy másik istállónak a rajtrácson.
Mindeközben persze a pályán is történt ez-az pénteken. A legjobb köridőt Brad Binder motorozta a KTM-mel, de nagyon szoros az eleje: az első öt helyezett szűk egy tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest. Közülük Takaaki Nakagami jelenléte a legérdekesebb, hiszen kis túlzással egyedül igyekszik menteni a Honda becsületét egy 2019-es gép nyergében: a japánok előbb Marc Marquezt, múlt héten Cal Crutchlow-t, most pedig az előbbit helyettesítő Stefan Bradlt is elveszített sérülés, illetve fájdalmak miatt. Borzalmas, ahogy alakul a címvédő gyártó idénye: az első hat verseny alatt egyetlen dobogós helyezést sem bírtak összekaparni, amelyre emberemlékezet óta nem volt példa a legnagyobbak között, a Repsol ráadásul tökutolsó helyen áll a csapatok pontversenyében.
Akiknek viszont lehet esélyük a jó szereplésre a második misanói hétvégén, azok elsősorban a KTM-ek, a Suzukik és a Yamahák. Az osztrákoknál nemcsak Binder első helyezése okán bizakodhatnak, hanem Pol Espargaro konstans versenytempója miatt is, amely még Fabio Quartararóénál is jobb volt. A Suzukinál elsődlegesen azért kell szorítaniuk, hogy jól sikerüljön az időmérőjük, hiszen a futamokon rendre remek tempót diktálnak. Érdekes amúgy, hogy házon belül kezd egyértelműen Joan Mir felé billenni a mérleg nyelve – igaz, nem szabad elfelejtenünk, hogy Alex Rins továbbra sem százszázalékos korábbi vállsérülése miatt.
A Yamaha a nagy rejtély: egy körön ismét erősnek tűnnek, de hogy mi lesz vasárnap… A múlt héten szombaton pályacsúccsal pole-t szerző, a versenyen viszont a középmezőnybe süllyedő Maverick Vinales már nem is próbál optimista lenni: „Sajnos nem találtunk semmit” – mondta el a gyári csapat spanyolja a Motorsport.com szakoldalnak. „Azt hittük igen, de a versenybeállítások terén nem találtunk semmit. Elsősorban a motor hátuljára koncentráltunk, hogy több tapadást találjunk. Három éve ezzel van problémám, de nem akarok több időt elvesztegetni ezzel. Tudjuk, hogy egyféleképp működik a hátsó, ezzel kell együtt élnünk. Holnap inkább az első gumira fókuszálunk, hogy jobb legyen a tapadás, a stabilitás és a kanyarodás.”
És mi a helyzet a múltkori hetedik helyével a vb-vezetést magához ragadó Andrea Doviziosóval? A ducatis pillanatnyilag nincs az első tízben, azaz nem áll Q2-t érő pozícióban – ahogy egyébként az első misanói futamon második Bagnaia, valamint Rossi sem –, az olasz azonban nem aggódik: elmondása szerint délután nem is raktak fel friss lágy gumit, mivel a versenybeállításokra koncentráltak, és nem érzi rossznak a tempójukat. Igaz, azt ő is elmondta, hogy mivel a különbségek minden eddiginél kisebbek, fontos lesz a jó kvalifikáció, mert még a múlt hetinél is nehezebb lesz a felzárkózás vasárnap.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!