Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 7. péntek
Motor

Honda: Alex érdeke, hogy lecseréltük

Miért igazolta le Pol Espargarót a Repsol? Miért száműzték verseny nélkül a szatellit csapathoz az ifjabb Marquezt? És mi lesz Cal Crutchlow sorsa? A hondás bejelentéscunami főszereplői nyilatkoztak.

Hétfőn végre megtörténtek a bejelentések, amelyekre már hetek óta számítani lehetett: a Repsol Honda leigazolta Marc Marquez mellé a KTM-től távozó Pol Espargarót, míg Alex Marquezt átrakta a szatellit csapatba, az LCR-hez a 2021-es és 2022-es szezonokra. A lépés legfőbb érdekessége, hogy a koronavírus-járvány miatt az ifjabb Marquez még egyetlen versenyen sem indult a Honda színeiben, mégis kvázi lefokozták ezzel a döntéssel. De vajon mi szólt Pol Espargaro megszerzése mellett? Alberto Puig, a Repsol Honda csapatmenedzsere nyilatkozott erről a MotoGP.com honlapnak:

pol-espargaro-dppi



„Hisszük, hogy Pol egy igazi harcos. Hosszú évek óta szerepel a világbajnokságon, tapasztalt és szerintem remek munkát végzett a KTM fejlesztésével. Emellett úgy véljük, a stílusa passzol a motorunkhoz. Szóval ezért gondolkodtunk ezen, és mivel a helyzet lehetővé tette, hiszen lejár az év végén a szerződése, úgy döntöttünk, leigazoljuk. Úgy gondolom, Pol képes lesz Marcnak segíteni a motor fejlesztésében, és egyúttal versenyképes is lesz.”

Mivel Espargarót egyelőre köti a KTM-es szerződése, a HRC sajtóközleményében nem nyilatkozhatott, a közösségi oldalán viszont az osztrákokkal együtt töltött idő magasztalása mellett így írt az új kalandról: „2021-ben a Repsol Hondánál fogok versenyezni, és igyekszem megmutatni, mire vagyok képes ugyanazzal az erőbedobással és áldozatokkal az életem egy új szakaszában, amely még intenzívebbnek ígérkezik. De még van egy szezonunk együtt a KTM-mel, és mint mindig, igyekszem azt a szintet hozni, amelyet ez a nagyszerű gyár megérdemel!” – fogalmazott Espargaro. A spanyol a GPOne.com-nak nyilatkozva hozzátette: fel akarja venni a versenyt Marquezzel – akivel az előző évtized elején nagy csatáik voltak a kisebb kategóriákban –, és a Honda is hisz benne, hogy ezt meg tudja tenni.

alex-marquez-dppi-2

Ami Alex Marquezt illeti: Puig most egyértelműen rávilágított, hogy kényszerlépés volt a szerződtetése tavaly novemberben, amikor Jorge Lorenzo váratlan visszavonulása miatt második versenyző nélkül maradtak. Persze akkoriban sokan Cal Crutchlow LCR-től való előléptetését vagy akár Johann Zarco leigazolását tartották volna logikusnak, ám Puig elmondása szerint nem akartak gondot okozni a variálással Lucio Cecchinellónak és alakulatának:

„Versenyző nélkül maradtunk akkor, és amit tenni tudtunk, hogy megszerezzük Alexet, aki világbajnokságot nyert a Moto2-ben. Egy évre szólt a szerződés. Akkor nem tudtunk mást tenni, mert nem akartunk problémát okozni az LCR-nek azzal, hogy esetleg leigazoljuk Calt, mivel az LCR fontos csapat számunkra, amely sokat segít nekünk.”

„Viszont tény, hogy egy újonc számára az az ideális helyzet, ha egy szatellit csapatnál edződhet meg” – folytatta a repsolos menedzser. „Érdekel minket Alex fejlődése, ezért akartuk, hogy az LCR-nél tudjon versenyezni – ugyanúgy gyári motorral, de a Repsol Honda csapata által jelentett nyomás nélkül. Hisszük, hogy az LCR-nél nyugodtabb környezetben tudja megmutatni, mi rejlik benne, de továbbra is a HRC versenyzője marad, és a motorja is ugyanolyan lesz. Az egyetlen különbség, hogy nem lesz rajta nyomás, amit a Repsolnál és Marc Marquez mellett való versenyzés jelent.”

crutchlow-dppi_1

A történet harmadik szereplője a már említett Crutchlow, akinek az ülését foglalta el papíron Alex Marquez, mivel a Honda alighanem ragaszkodni fog a csapattárs Takaaki Nakagami maradásához. Bár a HRC a minapi közleményben megköszönte a brit munkáját, Crutchlow szerint az ügy még nincs teljesen hivatalosan lezárva: „Ennek a sztorinak még nincs teljesen vége, hiszen még nem erősítették meg Taka maradását az LCR-nél, és tudom, hogy Lucio szeretne megtartani engem. Szóval végső soron ez a történet még nem ért véget, ahogy a MotoGP-s történetem sem.”

Mindenesetre a háromszoros futamgyőztest főként az Apriliával hozták szóba, ahol egyelőre csak Aleix Espargaro hosszabbítása hivatalos, és Andrea Iannone doppingügyének végkimenetelétől függően várhatóan lesz még egy szabad ülés. Crutchlow szívesen menne a noale-iakhoz: „Ha adódik a lehetőség, hogy mehetek az Apriliához, az szerintem egy remek megállapodás lenne számomra. Érdekes projekt, izgatottá tenne, hogy megpróbálnánk fejleszteni a motort és dobogóra állni vele. A sebességem még megvan, hiszen legutóbb, amikor célba értem Ausztráliában, ott álltam a dobogón Marc mellett. Jól érzem magam, motivált vagyok, és szeretném folytatni, talán még jobban is, mint eddig” – mondta el a brit.

Crutchlow a Motorsport.com kérdésére azt is elmondta: a Ducatihoz szívesen visszamenne, ahol 2014-ben eltöltött már egy idényt, s ahol egyelőre csupán Jack Miller érkezése biztos, hiszen Andrea Doviziosóval már hónapok óta húzódnak a tárgyalások. A brit nem is tagadta, hogy jó viszont ápol a bolognaiakkal, ahogy azt sem, hogy mind az Apriliával, mind a Ducatival beszélt a jelenlegi helyzetről. Ha viszont mégsem marad a MotoGP-ben, akkor sem kell teljesen visszavonulnia, hiszen Puig elárulta: van lehetősége átmenni a Honda Superbike-világbajnoki alakulatába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?