A KTM versenyzői felállásának bejelentése óta egyértelmű volt, hogy Pol Espargaro elhagyja az osztrák gyártót, így beigazolódni látszottak azok a pletykák, miszerint a spanyol a Repsol Hondánál köthet ki Marc Marquez oldalán 2021-től. A lépés csak azért tűnt furcsának, mert tavaly év végén Jorge Lorenzo váratlan visszavonulása alkalmával épp Marquez öccsét, a Moto2-es vb-címet bezsebelő Alext szerződtette le a HRC, és a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet révén a fiatalabb spanyol versenyen még nem is tudott bizonyítani a japánok számára.
Ennek ellenére ma hivatalosan is bejelentették, hogy Espargaro érkezik a Repsol Hondához: a korábban szintén Moto2-es világbajnokságot nyerő motoros két évre írt alá hozzájuk, így 2022 végéig lesz a négyéves szerződéssel rendelkező Marquez társa, akivel annak idején nagy csatákat vívtak a kisebb kategóriákban.
A Honda azért Alex Marquez kezét sem engedi el: egyúttal azt is megerősítették, hogy a MotoGP-s debütálását az előttünk álló hétvégén megejtő versenyző 2022 végéig a HRC szatellit gárdájánál, az LCR-nél húzza majd a gázt. Bár a Honda és Alex Marquez is szerződéshosszabbításként kommunikálja a lépést, egyértelműen visszalépés ez 2020-hoz képest, ahogy Valentino Rossi esetén is az lesz, ha végre megerősítik a Petronas Yamahához való igazolását.
A közleményekben volt még egy fontos részlet: a HRC ugyanis megköszönte Cal Crutchlow 2015 óta tartó hozzájárulását a gyártó sikereihez. Ezzel eldőlt, hogy a brit távozik tőlük a szezon végén, ami egyúttal arra utal, hogy Takaaki Nakagami viszont minden bizonnyal maradni fog Alex Marquez mellett az LCR-nél. Crutchlow számára így az elsődleges opció az Aprilia lehet – hacsak nem vonul vissza a MotoGP-től.