Danilo Petrucci tavaly került a Ducati gyári csapatához, ahol Mugellóban futamot tudott nyerni, így kiérdemelte a 2020-as szerződéshosszabbítást. Az idény második felében azonban visszaesett a teljesítménye, így nem okozott meglepetést, hogy a bolognaiak úgy döntöttek, 2021-től már inkább Jack Miller lesz az egyik gyári motorosuk. Nem sokkal ezután Petrucci maga árulta el, hogy biztosan elhagyja a Ducati kötelékeit (bár lehet, hogy maradt is volna hely a számára, hiszen Andrea Doviziosóval most már elég hosszú ideje húzódnak a tárgyalások), a múlt hét óta pedig biztosra vehettük, hogy a KTM-nél fog kikötni.
Nos, ez az osztrákok mostani bejelentésével biztossá vált, de nem úgy, ahogy arra a mai napig számíthattunk! Úgy tűnt, hogy Petrucci a várhatóan a Repsol Hondánál Alex Marquez ülését elfoglaló Pol Espargaro helyét veszi át a gyári csapatban. Az olasz motoros azonban végül nem a gyári csapatban, hanem a KTM szatellit gárdájában, a Tech3-nél kötött ki.
Úgy hírlik, ez elsősorban Miguel Oliveirának köszönhető: a portugál már tavaly is lecsúszott a gyári előléptetésről, amikor Johann Zarco távozása után nem őt, hanem a Moto2-ből érkező újonc Brad Bindert választotta a márka. Most azonban szemlátomást Oliveiráék érvényesíteni tudták az akaratukat, és mivel Bindernek pedig olyan szerződése van a hírek szerint, amely révén a KTM nem teheti meg vele azt, amit a HRC készül az ifjabb Marquezzel – nevezetesen azt, hogy visszasorolja a szatellit csapatba –, nem volt más választása a gyártónak, mint a Tech3-hez rakni Petruccit.
A KTM Petrucci mellett a teljes felállását is megerősítette ezzel: Binder és Oliveira fog szerepelni tehát jövőre a gyári csapatban, Petrucci társa pedig a Binderhez hasonlóan debütálásra váró Iker Lecuona lesz, akivel szintén hosszabbították 2021-re. Ezzel az is eldőlt, hogy Pol Espargaro valóban távozik tőlük, így csak idő kérdése, hogy a Honda bejelentse az érkezését Marc Marquez mellé.