Hivatalos: Helmut Marko elhagyja a Red Bullt!
A Red Bull hivatalos közleményben közölte: Helmut Marko több mint húsz év után távozik a Red Bulltól.

A 82 éves szakember érzelmes nyilatkozatban beszélt arról, miért érezte úgy, hogy elérkezett a pillanat, és miért érintette mélyen az idei, hajszállal elveszített világbajnoki cím. A Red Bull vezetése óriási tisztelettel búcsúzik tőle, kiemelve szerepét a csapat felépítésében, a világbajnoki címekben és a juniorprogram sikereiben.
Sajtó: Lambiase marad Verstappen F1-es versenymérnöke
Bár felröppentek találgatások az F1-es Abu Dhabi Nagydíjat követően, a jelek szerint Gianpiero Lambiase marad 2026-ban is Max Verstappen versenymérnöke – számolt be róla értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Mint arról mi is írtunk még a minap, a „GP” becenévre hallgató szakember idén két versenyt is kihagyott – Ausztriában és Belgiumban Simon Rennie dolgozott Verstappen versenymérnökeként – magánéleti okok miatt, és több olyan értesülés is napvilágot látott az évadzáró után, hogy jövőre ugyanígy személyes okokból már nem fog a nagydíjakra járni, hanem a Red Bull Milton Keynes-i központjában fog valamilyen szerepet vállalni.
Aston-elsőséggel zárult az F1-es teszt Abu Dhabiban
Jak Crawford révén egy Aston Martin zárta az élen a Formula-1 hagyományos szezon utáni tesztnapját Abu Dhabiban. Az öszvérautókkal köröző állandó versenyzők közül Kimi Antonelli volt a leggyorsabb a Mercedesben. A teszt ismét két fő célt szolgált: a csapatok az egyik autójukba egy fiatal újoncot ültettek, míg a másikat átalakították annak érdekében, hogy minél jobban szimulálni tudják a 2026-os szabályrendszer leszorítóerős és legellenállási viszonyait a Pirelli gumitesztje számára.
Két érdekes információról is beszámolhattunk nap közben a tesztet illetően, egyrészt arról, hogy a Pirelli sebességkorlátozást kért, másrészt pedig bemutattuk azt a kissé nyers megoldást, amivel az állítható első szárnyat szimulálták.
Visszatekintés az Abu Dhabi Nagydíjra
Két nappal a szezonzáró után természetesen még mindig van mit beszélni a 2025-ös F1-es szezon utolsó versenyéről, bemutattunk például két izgalmas rádióbeszélgetést, az egyik Hamilton és a mérnöke között zajlott le, s jól tükrözi a hétszeres világbajnok frusztrációját, a másik pedig Antonellitől származik, aki a verseny után egyből arról érdeklődött, hány ponttal bukta el Verstappen a világbajnokságot. A részletek a linkekre kattintva tekinthetőek meg.

A versenyen többen elbúcsúztak a Formula–1-től, köztük Yuki Tsunoda, akit az ide kattintva elérhető cikkünkben megpróbáltunk elhelyezni a japán F1-es pilóták sorában, az itt található írásban pedig a csapaton belüli csaták eredményeit mutatjuk be statisztikai alapon.
Versenynaptár, rajtrács, szabályok: minden a 2026-os F1-es szezonról
Sok minden változik a következő F1-es szezonra, egy cikkbe szedtünk minden fontos tudnivalót a 2026-os idénnyel kapcsolatban – az írás ide kattintva érhető el.
Üléspróbán járt Bottas a Cadillacnél
A 2025-ös Formula-1-es szezonzárót követő első napon rögtön munkába állt a Cadillacnél Valtteri Bottas, aki többek között az üléspróbáját is megejtette hétfőn az új alakulat silverstone-i központjában. Az eseményről ide kattintva érhetőek el fotók.
Porschék és Rossi nélkül érkezett meg a WEC előzetes 2026-os nevezési listája
Hétfő este közzétette az FIA és a WEC az Endurance-világbajnokság 2026-os előzetes nevezési listáját, amely versenyzők terén még azért eléggé foghíjas. Ezen 35 egység található, ami eggyel kevesebb az idei 36-nál. A különbséget a Hypercar kategóriában kell keresnünk: a Porsche már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból, és bár némi esély mutatkozott rá, hogy a privát autójukat idén indító Proton Competition valahogy mégis benevez két versenygépet, ez a terv végül nem valósult meg. A gyártók száma így sem csökken a csúcskategóriában, hiszen érkezik viszont a Genesis, többek között André Lottererrel a volánnál. Egyedül a Ferrari fog egyébként három autót indítani a Hypcercar géposztály nyolc márkája közül.
Az LMGT3-ban maradt a kilenc gyártó, 18 autó felállás: a McLaren, a Ferrari, a Porsche, a Ford, a BMW, az Aston Martin, a Corvette, a Mercedes és a Lexus egyaránt két-két versenygéppel nevezett. Vannak azért fontos változások itt is: azt például már egy ideje tudni lehet, hogy a hölgyversenyzőket felvonultató Iron Dames kiszáll a WEC-ből, az viszont új fejlemény, hogy a BMW-ket futtató Team WRT-nél hiányzik a #46-os egység, azaz Valentino Rossit nem láthatjuk jövőre a világbajnokságon.