DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 9. kedd
F1

Sebességkorlátozást kért a Pirelli az F1-es tesztre

300 km/h-s sebességlimittel, négy DRS-zónával és öszvérautókkal készül 2026-ra a Pirelli ma Abu Dhabiban.

teszt



Sebességkorlátozást kért a mai F1-es tesztre a Pirelli – és négy DRS-zónát is használhatnak a csapatok Abu Dhabiban.

Amint arról beszámoltunk, a keddi napon dupla tesztet bonyolítanak az F1-es csapatok Abu Dhabiban, egyrészt az újonctesztet rendezik meg, másrészt pedig a Pirelli 2026-os gumijait próbálhatják ki egy átalakított, „öszvér” 2025-ös autóval – erre azért van szükség, hogy a 2026-ban várhatóan jóval kisebb leszorítóerőt tudják modellezni.

A teszt részleteit ebben a cikkben szedtük össze!

Az is kiderült azonban, hogy a Pirelli 300 km/h-s maximális sebességre kérte a csapatokat, ennél gyorsabban nem mehetnek a teszt során. Ennek oka az, hogy a gumik terhelése a lehető legközelebb legyen a jövő évihez a leszorítóerőt, valamint a hőmérsékletet tekintve is: mivel ezeken az autókon nincs aktív aerodinamika az első szárnyakon, de jövőre lesz, így ezt elég nehéz szimulálni.

Az aktív aero az egyenesben jelentősen csökkenti majd a leszorítóerőt és a légellenállást, és így a gumik hőmérsékletét is – Bakuban például az egyes kanyar előtti hosszú vágta során nagyjából 30 Celsius-fokot hűlnek az abroncsok az utolsó kanyarhoz képest, erre, vagy hasonlóra kell számítani jövőre.

Ennek érdekében nem a szokásos DRS-zónákat használják Abu Dhabiban a teszten, hanem négy szegmensben is nyitniuk kell a pilótáknak az egyébként „monzai” hátsó szárnyat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: