DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 9. kedd
F1

Versenynaptár, rajtrács, szabályok: minden a 2026-os F1-es szezonról

Sok minden változik a következő F1-es szezonra, egy cikkbe szedtünk minden fontos tudnivalót a 2026-os idénnyel kapcsolatban.

 

Versenynaptár 2026

Ugyanúgy 24 versenyhétvége vár majd ránk a következő szezonban is, mint 2025-ben, a szezonnyitóra március 8-án, Melbourne-ben, Ausztráliában kerül majd sor, és egészen december 6-áig, az Abu Dhabi Nagydíjig tart majd a küzdelem.

Egy helyszín távozik az eddigiek közül, Imolában 2026-ban már nem rendeznek nagydíjat, a helyére egy második spanyol futam érkezik: Barcelona is marad, de szeptemberben jön a madridi városi pálya, mint új helyszín.

madring



A számunkra legfontosabb információ az, hogy a Magyar Nagydíjat július 26-án, a nyári szünet előtti utolsó eseményként rendezik meg.

Sprintfutamokat márciusban Kínában, májusban Miamiban és az előrébb hozott Kanadai Nagydíjon, júliusban Silverstone-ban, augusztusban, a nyári szünet után Hollandiában, valamint októberben Szingapúrban rendeznek majd – ugyanúgy hat lesz belőlük, mint ahogy azt már lassan megszokhattuk.

Március 6-8. Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Március 13-15. Kínai Nagydíj, Sanghaj*
Március 27-29. Japán Nagydíj, Suzuka
Április 10-12. Bahreini Nagydíj, Szahír
Április 17-19. Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda
Május 1-3. Miami Nagydíj, Miami*
Május 22-24. Kanadai Nagydíj, Montreal*
Június 5-7. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12-14. Barcelona-Katalóniai (?) Nagydíj, Barcelona
Június 26-28. Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 3-5. Brit Nagydíj, Silverstone*
Július 17-19. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Július 24-26. Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 21-23. Holland Nagydíj, Zandvoort*
Szeptember 4-6. Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 11-13. Spanyol Nagydíj, Madrid
Szeptember 25-27. Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku
Október 9-11. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr*
Október 23-25. USA Nagydíj, Austin
Október 30-november 1. Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikó
November 6-8. Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos
November 19-21. Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas (szombati futam)
November 27-29. Katari Nagydíj, Lusail
December 4-6. Abu Dhabi Nagydíj, Yas Marina

* sprint

A mezőny: így áll össze a 2026-os F1-es rajtrács

A legfontosabb változás az, hogy tíz helyett újra tizenegy csapat alkotja majd a mezőnyt, hiszen teljesen új, nulláról felépített formációként, Amerika csapataként (a Ferrari motorjaival) érkezik meg a Cadillac Sergio Perezzel és Valtteri Bottasszal a pilótaülésekben. Így hosszú évek után újra huszonketten állnak majd fel a futamok rajtrácsaira.

Újdonság lesz továbbá, hogy a Stake/Sauber csapat 2026-tól hivatalosan is az Audi gyári alakulatává válik, a Volkswagen csoport almárkájának nevét veszi fel, az Audi dizájnjában tündökölnek majd az autók, ráadásul saját motort fejlesztenek, úgyhogy sok-sok év oda-vissza táncolás után most tényleg megérkeznek a németek az F1-be.

audi2_1

A Red Bull elköszön a Honda motorjaitól, és egy házon belüli, saját fejlesztésű erőforrással érkezik majd, amelyben a Ford is segédkezett Milton Keynesnek, és a motorok nevében is ott lesz majd az oválos márka.

A Honda nem tűnik el, csak átalakul: az Aston Martin motorpartnere lesz, méghozzá kizárólagos módon, senki másnak nem szállítanak erőforrásokat a japánok, csak az Astonnal dolgoznak együtt.

A Renault motorjai eltűnnek a rajtrácsról, az Alpine is a Mercedes erőforrásait használja majd.

A mezőnyben csak a Red Bull felállása változik 2025-höz képest: az első csapatban Isack Hadjar ül majd Max Verstappen mellett, a Racing Bullsnál pedig a mezőny egyetlen újonca, Arvid Lindblad lesz Liam Lawson csapattársa.

A 2026-os mezőny (a csapatok neve mögött zárójelben a motorjaik):

McLaren Mastercard Formula 1 Team (Mercedes)
Lando Norris, Oscar Piastri

Mercedes-AMG Petronas F1 Team (Mercedes)
George Russell, Kimi Antonelli

Oracle Red Bull Racing (Red Bull Ford)
Max Verstappen, Isack Hadjar

Scuderia Ferrari HP (Ferrari)
Charles Leclerc, Lewis Hamilton

Atlassian Williams F1 Team (Mercedes)
Alexander Albon, Carlos Sainz

Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (Red Bull Ford)
Liam Lawson, Arvid Lindblad

Aston Martin Aramco Honda (Honda)
Fernando Alonso, Lance Stroll

TGR Haas F1 Team (Ferrari)
Oliver Bearman, Esteban Ocon

Revolut Audi F1 Team (Audi)
Nico Hülkenberg, Gabriel Bortoleto

BWT Alpine F1 Team (Mercedes)
Pierre Gasly, Franco Colapinto

Cadillac Formula 1 Team (Ferrari)
Sergio Perez, Valtteri Bottas

 

Mi változik 2026-ra az F1-ben?

Az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozása következik, teljesen a nulláról kellett újraépíteni az autókat, ugyanis egyszerre változik jelentősen a karosszériák, és a motorok szabályozása.

Kezdjük a motorokkal: az alapot ugyanúgy a 2014 óta használt 1,6 literes belsőégésű motorok adják majd, de körülöttük minden átalakul. Egyrészt kidobják az MGU-H rendszert, az MGU-K viszont az eddigi nagyjából 160 lóerős teljesítmény helyett 470 lóerőt adhat majd le – miközben a belsőégésű motor teljesítménye az eddigi 850 lóerő környékéről 540 lóerő környékére csökkenhet majd le. Az összesített teljesítmény továbbra is 1000 lóerő körül/felett mozoghat, viszont ennek most sokkal nagyobb részét, közel a felét elektromos energia adja majd, és a belsőégésű motor is 100%-ban fenntartható üzemanyaggal működik majd.

Az előzetes szimulációk szerint a motorok használata és beállítása az utóbbi évekkel ellentétben kulcsfaktor lesz, az energiamenedzsment az elektromos energia miatt akár sorsdöntő szerepet is kaphat, főleg bizonyos pályákon, ahol egyszerűen spórolni kell majd vele.

De az autók is átalakulnak: tíz centiméterrel keskenyebb, húsz centivel rövidebb tengelytávú, harminc kilogrammal könnyebb autókról beszélünk, amelyek valamivel keskenyebb (de továbbra is Pirelli) abroncsokat használnak majd.

Eltűnik a DRS, vagyis nem lesz állítható hátsó szárny, lesz viszont aktív aerodinamika, és override gomb: ez nagyjából a DRS-hatás lesz majd, csak nem a hátsó szárnyat állítják, hanem a gomb megnyomásával a pilóták egy ideig nagyobb elektromos teljesítményt használhatnak fel, jó eséllyel az előzések során.

Ezen felül pedig lesznek „Z” és „X” módok, ami az aerodinamikát illeti: a Z-mód lesz a „kanyarmód”, amikor az első és hátsó szárnyakat „leszorítóerő-generáló” állásban használja a pilóta, majd megnyomhat egy gombot, amikor átvált X-módba, amikor „kinyílnak” ezek a szárnyak, és csökkentheti a leszorítóerőt, valamint a légellenállást – az egyenesekben, egy bizonyos tempó felett lehet majd ezeket használni, így nagyon nagy végsebességeket lehet majd elérni. Jó eséllyel esőben ezt nem lehet majd használni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: