Verstappen uralta a monzai futamot
Max Verstappen harmadik győzelmét szerezte meg a 2025-ös szezonban: a Japán és Emilia-romagnai után az Olasz Nagydíjon is a dobogó tetejére vezette a Red Bullt, amellyel néhány futammal korábban a dobogó is megugorhatatlannak tűnt. Pedig már rögtön az elején úgy tűnt, a Verstappen-pole-t egy szokásos McLaren-siker követi: a holland az első sikán levágásával maradt Norris előtt, így a második körben vissza kellett adnia a pozíciót a britnek. A negyedik körben azonban Verstappen vissza tudta előzni a McLarent, akiknek lágy gumis utolsó etappal sem volt esélyük ellene: 19 másodperc volt a különbség a végén.

A konstruktőri éllovas csapat két autója egészítette ki a dobogót: Norris végig magabiztosabban vezetett Piastrinál, de a bokszban mégis elvesztette a második pozíciót lassú kiállásával. A csapat rádióüzenete után Piastri visszaadta számára a helyezést – így Norris három pontot ledolgozott a világbajnokságban, 31 egység a különbség a két autó között. A futam összefoglalója és végeredménye itt olvasható, míg a pontverseny állása itt tekinthető meg.
Ez volt minden idők leggyorsabb F1-es futama
Max Verstappen 1 óra 13 perc 24,325 másodperc alatt teljesítette a monzai Olasz Nagydíj 306,720 kilométeres versenytávját, ami 250,706 km/órás átlagsebességet jelent, s ezzel minden idők leggyorsabb F1-es nagydíját teljesítette, méghozzá jelentős különbséggel. Az eddigi rekordot Michael Schumacher 2003-as monzai győzelme jelentette, aki 247,585 km/órás átlaggal teljesítette azt a futamot – ennél azonban nemcsak a holland, hanem az első hét helyezett mindegyike gyorsabb volt az idei versenyen, köszönhetően többek között annak, hogy a nagydíj megszakítások nélkül zajlott le egy pár másodperces sárga zászlót leszámítva. Részletek itt.
A főszereplők nyilatkozatai
A nyilatkozatok a nevekre kattintva érhetőek el.
Max Verstappen akkor sem aggódott, amikor az első körökben át kellett adnia a vezetést Norrisnak: a négyszeres F1-es bajnok jól érezhetően élvezte, hogy Monzában visszatért a győztes útra.
Lando Norris szerint minden csapattal megesik, hogy hibáznak, ez történt most velük is, de így is a lehető legjobb eredményt vitte haza, és összességében élvezetes versenyhétvégét zárt.

Oscar Piastri elmondása szerint a futam utolsó köreiben kiálló McLaren-versenyzők helycseréje kapcsán nem volt gond, összességében pedig magányos versenyt futott.
Piastri azt is elmondta, hogy a történtek biztosan témát jelentenek majd csapaton belül. A pontkülönbség így hárommal csökkent kettejük között.
Andrea Stella úgy fogalmazott, hogy a monzai helycsere nem volt vita tárgya: a csapat egyértelmű utasítást adott, és Piastri sportszerűen engedte vissza Norrisnak a második helyet.

Charles Leclerc szerint nem volt valódi esélye a hazai gárdának az olasz dobogóra, egyetlen lehetősége az lehetett volna, ha tovább tudja tartani Oscar Piastrit.
Lewis Hamilton elmondta, hogy a ferraris tradícióval ellentétben miért nem akarta a dobogóról üdvözölni a tifosit annak ellenére sem, hogy elégedetten értékelte Olasz Nagydíját.
Alexander Albon újabb pontokat gyűjtött Monzában: hetedik lett, és már Antonelli előtt áll a tabellán. A thai versenyző szerint a futam könnyű volt, az időmérőn viszont gondok akadtak.
Bearman két büntetőpontra az eltiltástól
Oliver Bearman tíz másodperces időbüntetést (amely 11.-ről 12. helyre sorolta) és két büntetőpontot kapott az Olasz Nagydíj 41. körében, Carlos Sainzcal történt ütközésért. A brit így már 10 büntetőponttal rendelkezik, azaz még két büntetőpont – a mostanihoz hasonló incidens – esetén automatikus egyversenyes eltiltást kap.

Bearman a következő négy nagydíjon, Mexikóval bezárólag lesz közvetlen veszélyben: november 2-án törlődik az első két pont, mivel ezeket tavalyi brazíliai beugrása során szerezte. Max Verstappen rovásán továbbra is kilenc büntetőpont van, neki szintén Mexikó után nullázódik az első kettő.
Az Aston Martinok szintén büntetést kaptak, de ők megúszták egy figyelmeztetéssel. 14:25-kor, azaz a bokszutca futam előtti kinyitásakor indultak a pályára, nem teljesítettek próbarajtot, így a kijárati vonalnál elhaladtak a próbarajtra sorakozó versenyzők mellett. Ez a szabálynak megfelelően történt, az azonban megszegte a vonatkozó előírást (a versenyigazgatói jegyzetek 13.5-ös pontját), hogy az előzéseket követően nem a versenyívre fordultak, hanem visszatértek a bokszkijárati sávra.
Briatore elmondta, mikor döntenek Gasly csapattársáról
Az Alpine szombaton hivatalosan bejelentette, hogy Pierre Gasly többéves szerződéshosszabbítást írt alá a csapattal, amelynek értelmében 2028-ig biztos helye van az enstone-i alakulatnál. A francia versenyző csapattársának kiléte egyelőre nem ismert, a Sky Sports ezen témát firtató kérdésére Flavio Briatore, az Alpine tanácsadója így reagált

„Nem, még nem döntöttünk. Úgy gondolom, hogy Franco jó munkát végez. Az elején megmutatkozott a tapasztalatlansága, mint sok újoncnak, de az elmúlt három-négy futamon sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott. Talán Franco lesz az, aki választunk. Majd meglátjuk. Még négy-öt futamunk van, hogy gondolkodjunk, és novemberben meg kell hoznunk a döntést.”
Alex vezetésével Marquez 1-2 a Katalán GP-n
Bár a start után pár körig vezetett a bátyja, Alex Marquez idei második győzelmét hozta a MotoGP Katalán Nagydíja. Ezzel az is eldőlt, hogy a másodikként befutó Marc Marquez biztosan nem nyeri még meg a világbajnokságot egy hét múlva Misanóban. A dobogóra Enea Bastianini állhatott fel a Tech3 KTM-mel. Összefoglaló és végeredmény itt.