Max Verstappen harmadik győzelmét szerezte meg a 2025-ös szezonban: a Japán és Emilia-romagnai után az Olasz Nagydíjon is a dobogó tetejére vezette a Red Bullt, amellyel néhány futammal korábban a dobogó is megugorhatatlannak tűnt.
Pedig már rögtön az elején úgy tűnt, a Verstappen-pole-t egy szokásos McLaren-siker követi: a holland az első sikán levágásával maradt Norris előtt, így a második körben vissza kellett adnia a pozíciót a britnek. A negyedik körben azonban Verstappen vissza tudta előzni a McLarent, akiknek lágy gumis utolsó etappal sem volt esélyük ellene: 19 másodperc volt a különbség a végén.

A konstruktőri éllovas csapat két autója egészítette ki a dobogót: Norris végig magabiztosabban vezetett Piastrinál, de a bokszban mégis elvesztette a második pozíciót lassú kiállásával. A csapat rádióüzenete után Piastri visszaadta számára a helyezést – így Norris három pontot ledolgozott a világbajnokságban, 31 egység a különbség a két autó között.
Negyedik helyre hozta be a Ferrarit a tifosi előtt Charles Leclerc: az első körökben kétszer is a harmadik pozícióba állt, ezt követően kiállásánál egy hatalmas elfékezés volt emlékezetes momentuma.
Ötödik lett az alighanem egész mezőnyben legmagányosabban autózó George Russell, Hollandiából áthozott öt rajthelyes büntetése után tizedikről a hatodik pozícióba zárkózott fel a másik Ferrarival Lewis Hamiltont. Pontot szerzett még Albon, Bortoleto, Antonelli (fordított sorrendben értek be, de az olasz időbüntetést kapott) és a bokszból startoló Hadjar.
Az Olasz Nagydíj fő történései
Az 53 körös verseny egyik jelentős eseményére már a rajt előtt sor került: Nico Hülkenberget a felvezető kör végén bokszutcába hívta a Sauber, hidraulikai hiba miatt monzai futama a nulladik körben véget ért, ő vált a nagydíj kiesőjévé. 17-en sorakoztak fel a rajtrácson, hiszen Isack Hadjar és Pierre Gasly a bokszból indult motorcserét követően.
Az első körökben zajlottak az események az élen: a rajtnál az első sorból kezdő Lando Norris kiment a fűre, de így is támadta a pole-pozíciós Max Verstappent az első sikánban. A holland levágta a kanyart, így maradt az élen – a frusztrált Norris vetélytársát idiótának nevezve jelentette a rádióban. Hátrébb Charles Leclerc Oscar Piastritól átvette a harmadik helyet, de az ausztrál már a Lesmóban újra dobogós pozícióban állt.

A második kör kezdetén csapata felszólítására Verstappen visszaadta az első helyet Norrisnak, Leclerc pedig az egyenesben újra átvette a harmadik helyet a másik McLarentől. A sorrend azonban csak ideiglenesnek bizonyult: a 4. körben újra Verstappen állt az élen, nemsokára pedig Piastri szorította le a dobogóról a Ferrarit.
Az első négyes mögött zajló versenyből érdemes kiemelni Gabriel Bortoletót, aki Andrea Kimi Antonelli rossz rajtja után hatodikként haladt a talpon maradt Sauberrel, egészen addig, amíg a tizedik rajtkockából induló Lewis Hamilton át nem vette tőle a pozíciót. Esteban Ocon öt másodperces büntetést kapott, a második sikán bukóterébe erőszakolta Lance Strollt.
Féltávnál második kiesőként búcsúzott Fernando Alonso, miután a bokszban egy gyors kiállással megelőzte Bortoletót: egy kerékvetőn tört el az Aston Martin felfüggesztése.
A középmezőny már a 18. körtől elkezdte a cseréket kemény abroncsra, Verstappen azonban csak a 37. kör végén jött az élről, hat másodperces előnye birtokában. Szintén keményeket vett fel, a McLaren viszont megpróbálkozott egy extrém taktikával: lágyakra cserélni a közepest az utolsó körökre.
Piastri hét, Norris hat körrel a vége előtt érkezett a lágy keverékért: a brit cseréjében egy a rosszul rögzített bal első miatt négy másodperc maradt, így pozíciót vesztett az ausztrálhoz képest. A McLaren a versenybe nyúlva hozta helyre a bokszutcai hibát: a csapat kérésére Piastri visszaengedte Norrist, azzal a feltétellel, hogy a verseny innentől szabad – a pengeváltás azonban elmaradt a végén.
A futam hajrájában ütközött a korábban Albonhoz hasonlóan jó helyen haladó Carlos Sainz és Oliver Bearman, amiért véleményes módon az újonc kapott büntetést. Antonelli szintén kapott egy öt másodperces időhozzáírást kiszámíthatatlan vezetésért, így a végeredményben egy helyet bukott.
Az Olasz Nagydíj eredménye:
| Versenyző | Csapat | Hátrány | |
| 1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | |
| 2 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 19.207 |
| 3 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 21.351 |
| 4 | Charles Leclerc | Ferrari | 25.624 |
| 5 | George Russell | Mercedes | 32.881 |
| 6 | Lewis Hamilton | Ferrari | 37.449 |
| 7 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 50.537 |
| 8 | G.Bortoleto | Sauber/Ferrari | 58.484 |
| 9 | Kimi Antonelli | Mercedes | 59.762 |
| 10 | Isack Hadjar | Racing Bulls/Honda RBPT | |
| 11 | Carlos Sainz | Williams/Mercedes | |
| 12 | Oliver Bearman | Haas/Ferrari | |
| 13 | Yuki Tsunoda | Red Bull/Honda RBPT | |
| 14 | Liam Lawson | Racing Bulls/Honda RBPT | |
| 15 | Esteban Ocon | Haas/Ferrari | 1 kör |
| 16 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1 kör |
| 17 | Franco Colapinto | Alpine/Renault | 1 kör |
| 18 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
| Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | kiesett | |
| Nico Hülkenberg | Sauber/Ferrari | nem rajtolt el |