DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Verstappen uralta az F1-es Olasz Nagydíjat

Levágott első sikán és visszaadott pozíció ellenére is tetemes előnnyel nyert a címvédő a két McLaren előtt, Piastri visszaadta a bokszban elvesztett helyet Norrisnak.

Max Verstappen harmadik győzelmét szerezte meg a 2025-ös szezonban: a Japán és Emilia-romagnai után az Olasz Nagydíjon is a dobogó tetejére vezette a Red Bullt, amellyel néhány futammal korábban a dobogó is megugorhatatlannak tűnt.

Pedig már rögtön az elején úgy tűnt, a Verstappen-pole-t egy szokásos McLaren-siker követi: a holland az első sikán levágásával maradt Norris előtt, így a második körben vissza kellett adnia a pozíciót a britnek. A negyedik körben azonban Verstappen vissza tudta előzni a McLarent, akiknek lágy gumis utolsó etappal sem volt esélyük ellene: 19 másodperc volt a különbség a végén.



A konstruktőri éllovas csapat két autója egészítette ki a dobogót: Norris végig magabiztosabban vezetett Piastrinál, de a bokszban mégis elvesztette a második pozíciót lassú kiállásával. A csapat rádióüzenete után Piastri visszaadta számára a helyezést – így Norris három pontot ledolgozott a világbajnokságban, 31 egység a különbség a két autó között.

Negyedik helyre hozta be a Ferrarit a tifosi előtt Charles Leclerc: az első körökben kétszer is a harmadik pozícióba állt, ezt követően kiállásánál egy hatalmas elfékezés volt emlékezetes momentuma.

Ötödik lett az alighanem egész mezőnyben legmagányosabban autózó George Russell, Hollandiából áthozott öt rajthelyes büntetése után tizedikről a hatodik pozícióba zárkózott fel a másik Ferrarival Lewis Hamiltont. Pontot szerzett még Albon, Bortoleto, Antonelli (fordított sorrendben értek be, de az olasz időbüntetést kapott) és a bokszból startoló Hadjar.

 

Az Olasz Nagydíj fő történései

Az 53 körös verseny egyik jelentős eseményére már a rajt előtt sor került: Nico Hülkenberget a felvezető kör végén bokszutcába hívta a Sauber, hidraulikai hiba miatt monzai futama a nulladik körben véget ért, ő vált a nagydíj kiesőjévé. 17-en sorakoztak fel a rajtrácson, hiszen Isack Hadjar és Pierre Gasly a bokszból indult motorcserét követően.

Az első körökben zajlottak az események az élen: a rajtnál az első sorból kezdő Lando Norris kiment a fűre, de így is támadta a pole-pozíciós Max Verstappent az első sikánban. A holland levágta a kanyart, így maradt az élen – a frusztrált Norris vetélytársát idiótának nevezve jelentette a rádióban. Hátrébb Charles Leclerc Oscar Piastritól átvette a harmadik helyet, de az ausztrál már a Lesmóban újra dobogós pozícióban állt.

A második kör kezdetén csapata felszólítására Verstappen visszaadta az első helyet Norrisnak, Leclerc pedig az egyenesben újra átvette a harmadik helyet a másik McLarentől. A sorrend azonban csak ideiglenesnek bizonyult: a 4. körben újra Verstappen állt az élen, nemsokára pedig Piastri szorította le a dobogóról a Ferrarit.

Az első négyes mögött zajló versenyből érdemes kiemelni Gabriel Bortoletót, aki Andrea Kimi Antonelli rossz rajtja után hatodikként haladt a talpon maradt Sauberrel, egészen addig, amíg a tizedik rajtkockából induló Lewis Hamilton át nem vette tőle a pozíciót. Esteban Ocon öt másodperces büntetést kapott, a második sikán bukóterébe erőszakolta Lance Strollt.

Féltávnál második kiesőként búcsúzott Fernando Alonso, miután a bokszban egy gyors kiállással megelőzte Bortoletót: egy kerékvetőn tört el az Aston Martin felfüggesztése.

A középmezőny már a 18. körtől elkezdte a cseréket kemény abroncsra, Verstappen azonban csak a 37. kör végén jött az élről, hat másodperces előnye birtokában. Szintén keményeket vett fel, a McLaren viszont megpróbálkozott egy extrém taktikával: lágyakra cserélni a közepest az utolsó körökre.

Piastri hét, Norris hat körrel a vége előtt érkezett a lágy keverékért: a brit cseréjében egy a rosszul rögzített bal első miatt négy másodperc maradt, így pozíciót vesztett az ausztrálhoz képest. A McLaren a versenybe nyúlva hozta helyre a bokszutcai hibát: a csapat kérésére Piastri visszaengedte Norrist, azzal a feltétellel, hogy a verseny innentől szabad – a pengeváltás azonban elmaradt a végén.

A futam hajrájában ütközött a korábban Albonhoz hasonlóan jó helyen haladó Carlos Sainz és Oliver Bearman, amiért véleményes módon az újonc kapott büntetést. Antonelli szintén kapott egy öt másodperces időhozzáírást kiszámíthatatlan vezetésért, így a végeredményben egy helyet bukott.

Az Olasz Nagydíj eredménye:

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT  
2 Lando Norris McLaren/Mercedes 19.207
3 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 21.351
4 Charles Leclerc Ferrari 25.624
5 George Russell Mercedes 32.881
6 Lewis Hamilton Ferrari 37.449
7 Alexander Albon Williams/Mercedes 50.537
8 G.Bortoleto Sauber/Ferrari 58.484
9 Kimi Antonelli Mercedes 59.762
10 Isack Hadjar Racing Bulls/Honda RBPT  
11 Carlos Sainz Williams/Mercedes  
12 Oliver Bearman Haas/Ferrari  
13 Yuki Tsunoda Red Bull/Honda RBPT  
14 Liam Lawson Racing Bulls/Honda RBPT  
15 Esteban Ocon Haas/Ferrari 1 kör
16 Pierre Gasly Alpine/Renault 1 kör
17 Franco Colapinto Alpine/Renault 1 kör
18 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1 kör
  Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes kiesett
  Nico Hülkenberg Sauber/Ferrari nem rajtolt el
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: