DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Cadillac-bejelentés és Ferrari-festés: szerdai F1-es hírek

Herta F1-es tesztpilóta lesz, Aron ül Colapinto autójába pénteken, új aerovezetőt igazolt a Ferrari, Domenicali több sprintet és rövidebb futamokat akar: a nap hírei egy helyen.

Herta a Cadillac F1-es tesztpilótája

Az F1-be jövőre megérkező Cadillac bejelentette, hogy az amerikai Colton Herta lesz a formáció (egyik/első) tesztpilótája 2026-ban. A két állandó pilóta Sergio Perez és Valtteri Bottas lesz 2026-ban, hozzájuk csatlakozik tesztpilótaként Herta, akivel kapcsolatban az a hír járja, hogy az F2-ben szeretne versenyezni, amellyel sokat segíthetne a szuperlicenszén.

herta-2



A Cadillac közleménye szerint Herta pontos 2026-os versenyprogramját később jelentik majd be, viszont az Andretti IndyCar-csapatát biztosan otthagyja, mivel az istálló egy közösségi médiás posztban el is köszönt tőle, majd azt is bejelentették, hogy a Penske-t 17 év után elhagyó Will Power kerül a helyére – részletek és nyilatkozatok itt.

 

Aron ül Colapinto autójába Monzában pénteken

Paul Aron ülhet be Franco Colapinto helyére az Alpine-nál a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a csapat szerdán. Az észt pilóta Silverstone-ban és a Hungaroringen a Stake-nél szerepelt már szabadedzésen idén, most viszont az őt egész évre tartalékként foglalkoztató enstone-iaknál vezethet.

 

Új aerovezetőt igazolt és speciális monzai festést villantott a Ferrari

Jelentős változtatást hajt végre a Ferrari a technikai részlegen: Franck Sanchez révén egy nagyon rutinos F1-es szakembert igazoltak le. Sanchez szeptemberben kezdett, azok után, hogy hosszú évekig volt a Sauber Group vezető aerodinamikai szakembere. Maranellóban hivatalosan az aerodinamikai fejlesztésért felelős vezető lesz.

A Ferrari amúgy egyedi, retro autófestéssel áll rajthoz hazai versenyén, az F1-es Olasz Nagydíjon, amellyel legendás versenyzőjük, Niki Lauda 50 évvel ezelőtti első címszerzésére emlékeznek:

ferrari-monza-f1-1

F1-vezér: Több sprint, rövidebb futamok, fordított rajtrács?

A jelenleginél több sprinthétvége, kevesebb szabadedzés, rövidebb futamok, fordított rajtrácsos versenyek: ezek mind szerepelnek Stefano Domenicaliék reformelképzelései között, az F1 vezérigazgatója szerint ugyanis a rajongók „több akciót” szeretnének látni a pályákon, és „unják a szabadedzéseket” – további részletek itt.

 

Nem csinált Monza-szárnyat a Red Bull

Nem lesz speciális Monza-szárnya az Olasz Nagydíjon a Red Bullnak – a csapat az utóbbi években leszokott erről, és ezen a hétvégén sem hoz direkt ide készített megoldást az energiaitalos alakulat.

Monzai beharangozónk amúgy már megtekinthető YouTube-csatornánkon:

„Megalázó volt a McLaren” – Toto Wolff

„Amit láttunk a futam végén, a McLareneket a kemény gumikon és mindenki mást a lágyakon… az megalázó mindenki számára. Na, ez lehet a cím!” – fogalmazott még Zandvoort után a Mercedes vezére.

Wolff amúgy Lewis Hamilton is védelmébe vette, szerinte nem kellett volna haszontalannak neveznie magát a hétszeres világbajnoknak: egyrészt azért, mert „Michael Jordant sosem hallottuk így nyilatkozni”, másrészt pedig azért, mert a ferraris eredményeitől függetlenül ő marad minden idők legjobbja az F1-ben.

 

David Alonso-exkluzív és Formula Shakedown

Az F1-en kívüli híreket illetően egyfelől egy exkluzív interjút hoztunk még a MotoGP Magyar Nagydíjáról David Alonsóval, aki előbb a Moto2-es vb-címet veszi célba, mielőtt fellépne a nagyok közé, emellett meglepőnek tűnő különbségekre mutatott rá a Moto3 és a Moto2 között – a beszélgetés itt olvasható.

Végezetül pedig ha szerda, akkor Formula Shakedown: WRC-elemzés, ERC-várakozások, Dacia, Lancia, Hyundai, Kumrovec – a hét ralis témái Vincze Ferenccel és Gobodics Tamással:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: