DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Piastri-parádé, Hamilton a padlón – pénteki F1-es hírek és sztorik

A McLaren tarolt, Hamilton már az első szakaszban búcsúzott, a Ferrari és a Red Bull új fejlesztéseket vetett be, Horner és Verstappen pedig ma is téma volt – ez történt pénteken Spában.

Piastri az F1-es Belga Nagydíj sprintpole-jában

Oscar Piastri szerezte meg a pole-pozíciót az F1-es Belga Nagydíj sprintfutamára: a McLaren ausztrálja dominált a pénteki nap során, és bár a Q2-ben elvették egy körét, de összességében utcahosszal lépte át a mezőnyt.

piastri-spa-5



A legfontosabb, egykörös SQ3-ban fél másodpercet adott Max Verstappennek és több, mint hat tizedmásodpercet Lando Norrisnak, aki csak a világbajnok mögé, a harmadik helyre hozta be a másik McLarent – megelőzve a hét és fél tizedmásodpercet kapó Charles Leclerc-t. Piastri egykörös tempója egyelőre elképesztő, ezt pedig sikerült is a „kisfutam” pole-jára váltania. A sprintidőmérő összefoglalója és végeredménye ide kattintva érhető el.

A főszereplők nyilatkozatai

Az egyes nyilatkozatok a nevekre kattintva érhetőek el.

Oscar Piastri élvezte a sprintidőmérőt, de úgy véli, a rajt utáni egyenes szakaszok miatt nehéz lesz megtartani az első helyet holnap.

Andrea Stella elismerően beszélt Oscar Piastri teljesítményéről, de a fejlesztéseket is kiemelte: új padló és hátsó szárny került a McLarenre Spában.

piastri-spa-sprintkvali

Max Verstappen szerint számítani lehetett a McLaren-előnyre, így elégedett a helyezésével, a fő fókuszuk pedig az RB21-es egyensúlyára irányul.

Lando Norrist elmondása szerint nem zavarja, hogy jelentős időkülönbséggel lemaradt a csapattársához képest, hiszen hosszú még a hétvége.

Charles Leclerc úgy fogalmazott, hogy hiába működnek a friss fejlesztések, és lett jobb az autó, a McLaren hatalmas előnye miatt nem tudtak előrébb lépni az erőviszonyokban.

leclerc-spa

George Russell előkelőbb eredményt várt, de megsérült az autója, így nem tudta hozni az edzésen biztatónak tűnő formát – sejti, mi vett el a teljesítményéből.

Lewis Hamilton az SQ1-ben búcsúzott, és láthatóan nehezen dolgozta fel a sprintidőmérős fiaskót: szűkszavú interjújából csak úgy áradt a frusztráció.

Bemutatta új fejlesztéseit a Ferrari és a Red Bull

A Ferrari és a Red Bull is jelentősebb fejlesztési csomagokkal érkezett meg Spába, ahogy arra számíthattunk is az előzetes információk alapján. Az olaszok bemutatták a teljesen átrajzolt, új geometriát kapó hátsó futóművet, amitől állítólag azt várják, hogy megoldja az autó idén folyamatosan meglévő hasmagasság-problémáját, míg a Red Bull sok mindent módosított, többek között átrajzolta az első futómű elemeinek borítását a jobb légáramlás érdekében, és megújult az első szárny két eleme is. A csapatok fejlesztéseinek összegzése ide kattintva érhető el.

Mekies: Verstappen a Red Bull kulcsfigurája

A Red Bull új vezetője, Laurent Mekies elmagyarázta, mit kell tennie a csapatnak, hogy megtartsa a „mágikus” Max Verstappent: „Az igazság az, hogy a Red Bull rendkívül elkötelezett Max iránt, és ezt úgy tudjuk kifejezni, hogy a lehető legjobb autót adjuk neki. És a lehető legjobb autót adni neki az, amit a cég minden egyes alkalmazottja minden másnál jobban szeretne. Max központi szerepet játszik a projektben, ő a kulcsfigura, és szükségünk van a varázslatos teljesítményére a versenypályán.”

verstappen-spa-2

Maga Verstappen, aki egyébként Ausztria után ismét kénytelen versenymérnöke, „GP” nélkül versenyezni, arról is beszélt Spában, hogy reagált Christian Horner távozására: „Amikor egy ilyen változás történik, az első nap természetesen mindenki kicsit bizonytalanul néz körbe, hogy mi is zajlik pontosan? De másnap már a gyárban voltam, és elvégeztem a szimulátoros munkámat”

Wolff: „Sz*rban leszek”, ha Horner felbukkan az FIA-nál

Toto Wolff poénnal reagált Christian Horner Red Bulltól való távozására, és esetleges visszatérésére: „Ő volt az egyik főszereplő, és nem hiszem, hogy örökre eltűnt, szerintem valamilyen formában újra felbukkan majd. Óvatosnak kell lennem, mert felbukkanhat az FIA-nál, és akkor igazán szarban leszek, szóval soha nem lehet tudni.” A teljes nyilatkozat ide kattintva érhető el.

WSBK: Lowes bekezdett, Barta nagyot javult

Pénteken elérkezett a várt pillanat, 35 év elteltével újra felbőgtek Magyarországon a Superbike-világbajnokság motorjai. A napot Sam Lowes zárta az élen Razgatlioglut megelőzve, míg Barta Kristóf problémás tréning után gyorsult sokat az időmérőre. Az események összegzése mellett nyilatkozatok és érdekességek is megtalálhatóak ide kattintva elérhető helyszíni beszámolónkban egyenesen a Balaton Park Circuitről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: