DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Cáfolatok napja: mi nem lesz az F1-ben?

Tsunoda idő előtti kirúgása, Red Bull–Honda 2026-ban, a Haas eladása, Hamilton személyre szabott Ferrarija, O’Ward Cadillac-szerződése – a pénteki nap sztorijai közül pár dolog, ami nem történik meg!

Tsunodát nem cserélik le idő előtt

Yuki Tsunoda helyzete továbbra is biztosnak tűnik a Red Bull F1-es csapatánál, dacára annak, hogy a japán pilóta eddig az elvártnál jóval szerényebb eredményeket szállított. Koji Watanabe, a Honda Racing elnöke egyértelműen cáfolta a szezon közbeni távozásról szóló pletykákat: a Honda és a Red Bull korábban hosszú távú megállapodásban állapodott meg Tsunoda átigazolásáról, és ezt a bizalmat a japán gyártó továbbra is fenntartja.

Tsunoda egyébként egy beszélgetésben elárulta: nem azonos fejlesztési csomaggal versenyzett eddig, mint Max Verstappen, ami szintén hozzájárulhat a tetemes tempóbeli lemaradásához a négyszeres világbajnok csapattársához képest.

tsunoda-silverstone



Watanabe arról is beszélt, hogy sem a V8-as motorok visszatérésére, sem a Red Bull számára történő motorszállításra nincs esély. A japán gyártó kizárólag a 2026-os hibrid szabályrendszerre fókuszál, amelyben az Aston Martinnal működik majd együtt. Ez a nyilatkozat ide kattintva olvasható.

Ferrari: Nem Hamiltonra épül az új autó

Bár Lewis Hamilton utalt arra, hogy szeretné, ha a Ferrari következő generációs autójában érvényesülne a „versenyzői DNS-e”, a csapatnál másképp látják a fejlesztés fókuszát, legalábbis Jerome d’Ambrosio, a Ferrari helyettes csapatfőnöke elmondása szerint. Mint a belga szakember elmondta, a cél mindig az, hogy a lehető leggyorsabb autót építsék, amit aztán a versenyzők a saját stílusukra tudnak hangolni.

hamilton-suzuka-3

Egy másik cikkben arról számoltunk be, hogy mit tesztelt a Ferrari a mugellói filmforgatási napon, ahol a szabályok értelmében 200 kilométert tehettek meg az SF-25-össel – a részletek ide kattintva érhetőek el.

O’Ward szerint vicc, hogy a Cadillac vinné

A Cadillac 2026-ban érkező Formula–1-es projektje kapcsán egyre több spekuláció látott napvilágot a potenciális versenyzőjelöltekről, köztük amerikai pilótákról is, ám Günther Steiner volt Haas-csapatfőnök szerint túl nagy a kockázat egy F1-es tapasztalattal nem rendelkező versenyzővel indulni. Pato O’Ward, az IndyCar egyik sztárja, pedig egyenesen kinevette a róla szóló pletykákat, és humorosan Fernando Alonso szerelmi életéhez hasonlította őket.

oward-mclaren-f1

Steiner szerint Mick Schumacher viszont jó választás lehet az új csapat számára: „Szerintem Micknek jó esélye van. A Cadillacnek szüksége van egy tapasztalt Formula–1-es versenyzőre, és jelenleg nem sok olyan pilóta van, aki nem versenyez, de már vezetett F1-es autót. Mick nagyon rendes ember, és sokat tanult egy kiváló, nagy csapatnál. Ez a tudás, amit egy sikeres csapat működéséről szerzett, sokat segíthet a Cadillacnek.”

Marad az eltérő futómű a McLaren-pilótáknál?

A McLarent irányító Andrea Stella szerint az alkatrészek szempontjából nem ideális, hogy eltérő első futóműt használ egy ideje Lando Norris és Oscar Piastri – ennek ellenére lehet, hogy az ausztrál nem fog átállni a britnek szemlátomást előrelépést hozó újításra. „Láthatjuk, hogy Lando egyszerűen komfortosabban érzi magát, és ez nagyon jó hír. Oscarnak viszont mindig is jó volt a kapcsolata az autójával. Szóval van rá esély, hogy ez a különbség megmarad a szezon hátralévő részére.”

piastri-norris-silvestone-2

Stella egyébként arról is beszélt, hogy a Ferrari legutóbbi technikai előrelépése új dinamikát vihet a 2025-ös F1-es szezon második felébe: „„Azt kell mondanom, hogy a Ferrari által minden egyes edzésen elért köridőket nézve ők tűntek a legerősebb csapatnak. A különbségek nagyon kicsik, még a szél enyhe változása is befolyásolt egy tizedet itt vagy ott.”

Newey átmegy egy másik irodába, ha szóba kerül a 2025-ös F1-es autó

Fernando Alonso árult el részleteket annak kapcsán, mennyire a 2026-os szabályváltozásokra és az új autóra koncentrál az Aston Martinnál Adrian Newey. A brit mérnök saját megfogalmazása szerint csak „ebéd közbeni beszélgetések” során kerül nála szóba a 2025-ös autó, amelyen egy teljesen másik mérnöki csapat is dolgozik, most pedig Alonso árulta el azt, hogy a szakember konkrétan kimegy a megbeszélésekről, ha az aktuális autó gondjaira terelődik a téma.

A Haas nem eladó!

Ayao Komatsu csapatfőnök szerint Gene Haas az elmúlt időszakban újra rátalált a Formula–1 iránti lelkesedésére, és teljes mértékben elkötelezett a csapat mellett: bár több ajánlat is érkezett az istálló megvásárlására, a tulajdonos rendre visszautasította ezeket, sőt még bosszantotta is a sok érdeklődő. Komatsu szerint Haas úr ma már nemcsak figyelemmel követi, de élvezi is a versenycsapat tulajdonlását.

Sainz nem állt közel a Mercedes-szerződéshez

Egyeztetett ugyan Toto Wolff-fal tavaly, de Carlos Sainz nem hiszi, hogy igazán valós esélye lett volna, hogy a Mercedeshez szerződjön a 2025-ös F1-es idényre. „Nem igazán voltam közel. Sokat beszéltünk Totóval és mindenki mással is akkoriban, és határozottan az egyik opció voltam, akit számításba vett. De hogy mennyire jártam közel? Erről Totót kell megkérdezni. De úgy gondolom, nagyon elégedett Kimi Antonellivel.”

Alpine-párharc és büntetőpontok

Két adatközlő cikk is megjelent ma az oldalunkon, az egyikben azzal foglalkoztunk, hogyan viszonyul egymáshoz az Alpine-nál a szezon első negyedét teljesítő Jack Doohan és a második negyedet lefutó Franco Colapinto produkciója, a másikban pedig a büntetőpontok állását tekintettük át: miközben Max Verstappen két ponttól megválva kikerült a közvetlen veszélyzónából, Oliver Bearman a silverstone-i piroszászlós gyorshajtása miatt alaposan megközelítette őt, Oscar Piastri is már hatnál jár, míg Yuki Tsunoda néhány hét alatt lépett fel nulláról ötre. A cikkek a linkekre kattintva érhetőek el.

MotoGP: Marquez kezdett a legjobban az esős Brnóban, Bagnaia a Q1-ben

Öt év után tért vissza a MotoGP mezőnye a közkedvelt Brnóba, az időjárás azonban nem volt kegyes a motorosokhoz a Cseh Nagydíj nyitó napján. Délelőtt vizes-száradó aszfalt fogadta a szereplőket, a hajrában a slick gumikon pedig Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak. Délután viszont ismét szakadt az eső, ami miatt húsz percet késett is az edzés kezdése – igaz, a végére ismét sütni kezdett a nap, de ezúttal nem kerültek elő a szárazpályás abroncsok. Marquezt azonban ilyen körülmények között sem tudták legyőzni, a vb-éllovas zárt az első helyen, Francesco Bagnaiának nem jött össze a nap, hiszen csupán 13. lett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: