DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Kis ütközés, nagy visszhang – vasárnapi F1-es hírek és sztorik

Oscar Piastri győzelménél is több szó esett az utolsó barcelonai F1-es Spanyol Nagydíj után a hajrában történt ütközésről, ami nagyon sokba került Max Verstappennek – vasárnapi hírek.

Piastri győzött, Hülkenberg a nap hőse

A pole-ból induló Oscar Piastri nyerte a Formula-1-es Spanyol Nagydíjat: az ausztrál csak az eltérő stratégiákból adódóan a kerékcserék idején veszítette el a vezetést a futamon, ezzel idei ötödik győzelmét aratta. Lando Norris ugyan a startnál elbukta a második helyet Max Verstappennel szemben, de hamar visszaelőzte, így kettős sikernek örülhetett a McLaren.

piastri-barcelona-2



Verstappen tőlük eltérő, háromkiállásos taktikával próbálkozott, de így sem tudott Piastriék elé kerülni. Sőt, amikor a hajrában Andrea Kimi Antonelli motorhiba miatt kicsúszó Mercedese okán beküldték a safety cart, ezen rajta is vesztett a holland, akinek már csak kemény gumija maradt a hajrára, így Charles Leclerc megelőzte őt az újraindításnál, így a ferrarisé lett a dobogó alsó foka – sőt, Verstappennek még George Russellt is el kellett engednie, mivel levágta a pályát, viszont vele meg összekoccant, amiért 10 másodperces büntetést kapott és csupán a 10. helyen értékelték.

Mindennek köszönhetően Nico Hülkenberg a parádés ötödik helyen hozta be a Stake-et, a legvégén erőből megelőzve Lewis Hamilton Ferrariját is. Isack Hadjar, Pierre Gasly és Fernando Alonso fért még be az első tízben a büntetett Verstappen elé. A verseny összefoglalója és eredménye ide kattintva olvasható, míg a pontverseny állása ide kattintva érhető el.

A főszereplők nyilatkozatai

Oscar Piastrit meglepte Max Verstappen stratégiája, ám ez sem okozott fennakadást a bajnoki tabella vezetőjének, aki egyébként a verseny előtt úgy nyilatkozott, hogy nem szeretne Ice Boy lenni Raikkönen, az Ice Man után.

Lando Norris közel volt a csapattárshoz a Spanyol Nagydíj végén, de mégis úgy érzi, nem tudta felvenni a versenyt Piastrival ezen a vasárnapon – mondta el extra rövid nyilatkozatában.

norris-barcelona

Charles Leclerc szerint az eredményezte az összeérésüket az egyenesben Max Verstappennel, hogy a szélárnyékért folyt a verseny közöttük az újraindításnál. A monacóit felmentették a koccanásért.

Lewis Hamilton mélyponton volt az F1-es Spanyol Nagydíj után: a brit versenyző szerint egyszerűen borzalmas napja volt, és biztos benne, hogy a csapat nem fog válaszokat találni.

Az ütközés és következményei

Max Verstappent 10 másodpercre büntették és három büntetőponttal sújtották a George Russell-lel történt ütközésért, ezzel egyetlen pontra került az eltiltástól. A holland nem igazán akart az incidensről beszélni a verseny után, és be is szólt Russellnek, aki elmondása szerint meglepődött Verstappen megmozdulásán, és nem is értette, mi volt a holland elképzelése.

verstappen-incidens-barcelona-1

Több korábbi F1-es pilóta elítélte Verstappen manőverét, Nico Rosberg úgy fogalmazott, szerinte ki is zárhatták volna a világbajnokot.

Verstappen platina licenszet kapott

Néhány héttel a „titkos”, Franz Hermann álnéven teljesített nürburgringi GT3-as tesztje után Max Verstappen Barcelonában elárulta: beadta az endurance-versenyzéshez szükséges licenszkérelmét az FIA-hoz, amit már meg is kapott, méghozzá nem meglepő módon egyből a legmagasabb, azaz platina besorolást kapta. Verstappen egyébként nyilatkozatban védte meg csapattársát, Yuki Tsunodát, aki (holland szlenggel élve) „nem egy palacsinta” véleménye szerint – ez itt olvasható.

Miért nem ülhetett senki Stroll helyére?

A Spanyol Nagydíjon nem vett részt Lance Stroll, az Aston Martin kanadai versenyzője, miután csuklófájdalmai miatt nem volt vezetésre alkalmas állapotban. Ide kattintva elérhető cikkünkben összegeztük, miért csak egy autóval indult a csapat Barcelonában.

McLaren: Elhanyagolható a hatás, ezt vártuk

Nem lepődött meg a wokingiak F1-es főnöke azon, hogy a McLaren továbbra is a mezőny élén maradt, Andrea Stella eleve nem számított jelentős átrendezősre az erősorrendben a szárnyakkal kapcsolatos szigorítás kapcsán: „Ami az első szárny módosításainak hatásait illeti, szerintem nagyjából úgy alakultak a dolgok, ahogy azt mi a McLarennél vártuk.”

piastri-barcelona

„Mindig úgy gondoltuk, hogy a hatás viszonylag elhanyagolható lesz, mivel láttuk aerohajlékonyság változásának hatásával kapcsolatos számok voltak, és azok kis számok voltak a leszorítóerő és annak sebesség függvényében történő változása szempontjából.”

 

BMW: Szándékosan maradunk távol az F1-től

A BMW továbbra sem tervezi, hogy visszatérjen a Formula–1-be, ahol legutóbb a Sauber partenerként versenyzett 2009-ig. A német gyártó motorsport-vezetője, Frank van Meel egy a Comói-tó mellett tartott autós eseményen részletezte az álláspontjuk hátterét. „Nem hagyjuk figyelmen kívül az F1-et, egyszerűen szándékosan nem veszünk részt benn. Számunkra a hosszútávú világbajnokság volt a megfelelő irány” – mondta Van Meel.

bmw20-lemans

„A WEC-ben tanulhatunk és átültethetünk dolgokat a szériagyártásba. A Formula–1-ben ez szinte lehetetlen, túl nagy a távolság” – tette hozzá.

F2: Verschoor parádézott, Lindblad hengerelt

A sprintfutamot egy remek taktikai húzás döntötte el az F2-ben, a főversenyen viszont nem volt ellenfele a Red Bull-juniornak, aki idén másodszor győzött. Az F3-asok új győztest avattak a sprinten, az éllovas viszont vasárnap visszavágott a monacói vereségért. A betétsorozatok összefoglalói ide kattintva érhetők el.

Formula-E: Szárazon a DS Penske, esőben Cassidy tarolt Sanghajban

Maximilian Günther és Nick Cassidy győzelmeit hozta a Formula-E sanghaji dupla fordulója a hétvégén: a szombati első futamot még száraz pályán rendezték az F1-ből is ismert pályán, vasárnapra aztán szakadó eső érkezett meg Kínába. Részletek ide kattintva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: