DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Piastri idei ötödik győzelmét aratta az F1-es Spanyol Nagydíjon

Hiába Verstappen eltérő stratégiája és a hajrában az SC-fázis, a vb-előnyét növelő ausztrál vezetésével kettős diadalt ünnepelhetett a McLaren Barcelonában. Verstappen büntetés után csak a 10. helyen.

A pole-ból induló Oscar Piastri nyerte a Formula-1-es Spanyol Nagydíjat: az ausztrál csak az eltérő stratégiákból adódóan a kerékcserék idején veszítette el a vezetést a futamon, ezzel idei ötödik győzelmét aratta. Lando Norris ugyan a startnál elbukta a második helyet Max Verstappennel szemben, de hamar visszaelőzte, így kettős sikernek örülhetett a McLaren.

f1-spanyol-futam



Verstappen tőlük eltérő, háromkiállásos taktikával próbálkozott, de így sem tudott Piastriék elé kerülni. Sőt, amikor a hajrában Andrea Kimi Antonelli motorhiba miatt kicsúszó Mercedese okán beküldték a safety cart, ezen rajta is vesztett a holland, akinek már csak kemény gumija maradt a hajrára, így Charles Leclerc megelőzte őt az újraindításnál, így a ferrarisé lett a dobogó alsó foka – sőt, Verstappennek még George Russellt is el kellett engednie, mivel levágta a pályát, viszont vele meg összekoccant, amiért 10 másodperces büntetést kapott és csupán a 10. helyen értékelték.

Mindennek köszönhetően Nico Hülkenberg a parádés ötödik helyen hozta be a Stake-et, a legvégén erőből megelőzve Lewis Hamilton Ferrariját is. Isack Hadjar, Pierre Gasly és Fernando Alonso fért még be az első tízben a büntetett Verstappen elé.

 

Így zajlott a futam

Oscar Piastri vághatott neki a pole-ból a Spanyol Nagydíj, s az ausztrál könnyedén meg is őrizte a vezetést. Mögötte viszont Max Verstappen külső íven támadva megelőzte Lando Norrist, akit még George Russell is igyekezett becserkészni – a Mercedes britje azonban erre ráfázott, Lewis Hamilton ugyanis elment mellette, sőt hamarosan érkezett Charles Leclerc is elé.

f1-norris-verstappen

A Ferrarik között ki is alakult némi csata, pár kör elteltével aztán Hamiltont arra kérték rádión, hogy engedje el Leclerc-t, aminek eleget is tett a hétszeres világbajnok. Eggyel előrébb pedig Norris zárkózott vissza Verstappenre, majd második nekifutásra el is ment a holland mellett, így visszajött a második pozícióba – igaz, ekkor már bő négy másodperc volt a hátránya Piastrival szemben.

A dobogósok között Verstappen nyitotta a kerékcserék sorát, ráadásul lágyról lágyra váltott a címvédő. A McLarenek viszont nem reagáltak egyből a címvédőre, Norrist, majd Piastrit is csak körökkel később hívták és tették át közepes gumikra – aminek köszönhetően Verstappen eléjük vágott, átvette a vezetést.

A Red Bull-os aztán a 30. körben már másodszor látogatta meg a bokszát, azaz egyértelművé vált, hogy eggyel több kiállást terveznek vele, mint a McLarenekkel. Verstappen pedig annak ellenére is közelített rájuk, hogy az eltolt taktika miatt még Leclerc Ferrariján is át kellett hámoznia magát. Közben ráadásként Norris is csökkentette a hátrányát Piastri mögött: öt és fél másodpercről két és félre olvadt – igaz, aztán erre az ausztrál is reagált.

A 48. körben érkezett harmadszor is Verstappen, ismét lágyakat kapott, ezúttal pedig már reagált a McLaren: egy körrel később Norris, majd Piastri is érkezett a maga második szervizelésére, így pedig immár ténylegesen beállt közöttük a valós sorrend. A fordított sorrendű kiállások miatt persze csökkent a távolság közöttük, Norrist és Verstappent ráadásul kissé fel is tartotta az egymással vívó Oliver Bearman és Liam Lawson.

f1-piastri-mclaren-barcelona-futam

Bő tíz körrel a vége előtt aztán Andrea Kimi Antonelli csúszott ki a sóderágyba motorhiba – olajnyomást veszített a Mercedes tájékoztatása szerint – miatt a hetedik helyről, ami miatt be kellett küldenie a biztonsági autót. Ismét mindenki kereket cserélt: Piastri és Norris lágyakat kapott, Verstappenéknél viszont már csak a friss kemény keverékű abroncsot tudták feltenni.

Az újraindítást követően sem volt esély a McLarenek ellen, Verstappen alatt viszont megbicsaklott a Red Bull, így Leclerc egyből elkapta őt, és majdnem Russell is megelőzte. A Mercedes britjét ráadásul emiatt el kellett engednie – de vele pedig összekoccant eközben, amiért tíz másodperces büntetést osztottak ki Verstappennek, így csak tizedikként zárt.

Piastri tehát behúzta idei ötödik győzelmét, Norris második helye révén pedig kettős sikert aratott a McLaren a ferraris Leclerc előtt. Ezzel a vb-tabellán is megnőttek a különbségek: Piastri tíz pontra hizlalta a fórját Norris, valamint 49-re Verstappen előtt.

A nap egyik hőse Nico Hülkenberg volt még, aki a parádés ötödik helyen jött be Russell mögött, az utolsó körökben erőből elkapva Hamiltont is. Isack Hadjar, Pierre Gasly és a futam korábbi részében egyszer a sóderágyba is kicsúszó Fernando Alonso szerzett még pontot. A Williams azonban nullázott, sőt a Lawsonnal összeérő Alexander Albon lett a verseny másik kiesője Antonelli mellett.

A futam végeredménye:

1. Oscar Piastri McLaren/Mercedes  
2. Lando Norris McLaren/Mercedes 2.471
3. Charles Leclerc Ferrari 10.455
4. George Russell Mercedes 11.359
5. Nico Hülkenberg Sauber/Ferrari 13.648
6. Lewis Hamilton Ferrari 15.508
7. Isack Hadjar Racing Bulls/Honda RBPT 16.022
8. Pierre Gasly Alpine/Renault 17.882
9. Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 21.564
10. Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 21.826
11. Liam Lawson Racing Bulls/Honda RBPT 25.532
12. Gabriel Bortoleto Sauber/Ferrari 25.996
13. Yuki Tsunoda Red Bull/Honda RBPT 28.822
14. Carlos Sainz Williams/Mercedes 29.309
15. Franco Colapinto Alpine/Renault 31.381
16. Esteban Ocon Haas/Ferrari 32.197
17. Oliver Bearman Haas/Ferrari 37.065
  Kimi Antonelli Mercedes Kiesett
  Alexander Albon Williams/Mercedes Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: