A pole-ból induló Oscar Piastri nyerte a Formula-1-es Spanyol Nagydíjat: az ausztrál csak az eltérő stratégiákból adódóan a kerékcserék idején veszítette el a vezetést a futamon, ezzel idei ötödik győzelmét aratta. Lando Norris ugyan a startnál elbukta a második helyet Max Verstappennel szemben, de hamar visszaelőzte, így kettős sikernek örülhetett a McLaren.

Verstappen tőlük eltérő, háromkiállásos taktikával próbálkozott, de így sem tudott Piastriék elé kerülni. Sőt, amikor a hajrában Andrea Kimi Antonelli motorhiba miatt kicsúszó Mercedese okán beküldték a safety cart, ezen rajta is vesztett a holland, akinek már csak kemény gumija maradt a hajrára, így Charles Leclerc megelőzte őt az újraindításnál, így a ferrarisé lett a dobogó alsó foka – sőt, Verstappennek még George Russellt is el kellett engednie, mivel levágta a pályát, viszont vele meg összekoccant, amiért 10 másodperces büntetést kapott és csupán a 10. helyen értékelték.
Mindennek köszönhetően Nico Hülkenberg a parádés ötödik helyen hozta be a Stake-et, a legvégén erőből megelőzve Lewis Hamilton Ferrariját is. Isack Hadjar, Pierre Gasly és Fernando Alonso fért még be az első tízben a büntetett Verstappen elé.
Így zajlott a futam
Oscar Piastri vághatott neki a pole-ból a Spanyol Nagydíj, s az ausztrál könnyedén meg is őrizte a vezetést. Mögötte viszont Max Verstappen külső íven támadva megelőzte Lando Norrist, akit még George Russell is igyekezett becserkészni – a Mercedes britje azonban erre ráfázott, Lewis Hamilton ugyanis elment mellette, sőt hamarosan érkezett Charles Leclerc is elé.

A Ferrarik között ki is alakult némi csata, pár kör elteltével aztán Hamiltont arra kérték rádión, hogy engedje el Leclerc-t, aminek eleget is tett a hétszeres világbajnok. Eggyel előrébb pedig Norris zárkózott vissza Verstappenre, majd második nekifutásra el is ment a holland mellett, így visszajött a második pozícióba – igaz, ekkor már bő négy másodperc volt a hátránya Piastrival szemben.
A dobogósok között Verstappen nyitotta a kerékcserék sorát, ráadásul lágyról lágyra váltott a címvédő. A McLarenek viszont nem reagáltak egyből a címvédőre, Norrist, majd Piastrit is csak körökkel később hívták és tették át közepes gumikra – aminek köszönhetően Verstappen eléjük vágott, átvette a vezetést.
A Red Bull-os aztán a 30. körben már másodszor látogatta meg a bokszát, azaz egyértelművé vált, hogy eggyel több kiállást terveznek vele, mint a McLarenekkel. Verstappen pedig annak ellenére is közelített rájuk, hogy az eltolt taktika miatt még Leclerc Ferrariján is át kellett hámoznia magát. Közben ráadásként Norris is csökkentette a hátrányát Piastri mögött: öt és fél másodpercről két és félre olvadt – igaz, aztán erre az ausztrál is reagált.
A 48. körben érkezett harmadszor is Verstappen, ismét lágyakat kapott, ezúttal pedig már reagált a McLaren: egy körrel később Norris, majd Piastri is érkezett a maga második szervizelésére, így pedig immár ténylegesen beállt közöttük a valós sorrend. A fordított sorrendű kiállások miatt persze csökkent a távolság közöttük, Norrist és Verstappent ráadásul kissé fel is tartotta az egymással vívó Oliver Bearman és Liam Lawson.

Bő tíz körrel a vége előtt aztán Andrea Kimi Antonelli csúszott ki a sóderágyba motorhiba – olajnyomást veszített a Mercedes tájékoztatása szerint – miatt a hetedik helyről, ami miatt be kellett küldenie a biztonsági autót. Ismét mindenki kereket cserélt: Piastri és Norris lágyakat kapott, Verstappenéknél viszont már csak a friss kemény keverékű abroncsot tudták feltenni.
Az újraindítást követően sem volt esély a McLarenek ellen, Verstappen alatt viszont megbicsaklott a Red Bull, így Leclerc egyből elkapta őt, és majdnem Russell is megelőzte. A Mercedes britjét ráadásul emiatt el kellett engednie – de vele pedig összekoccant eközben, amiért tíz másodperces büntetést osztottak ki Verstappennek, így csak tizedikként zárt.
Piastri tehát behúzta idei ötödik győzelmét, Norris második helye révén pedig kettős sikert aratott a McLaren a ferraris Leclerc előtt. Ezzel a vb-tabellán is megnőttek a különbségek: Piastri tíz pontra hizlalta a fórját Norris, valamint 49-re Verstappen előtt.
A nap egyik hőse Nico Hülkenberg volt még, aki a parádés ötödik helyen jött be Russell mögött, az utolsó körökben erőből elkapva Hamiltont is. Isack Hadjar, Pierre Gasly és a futam korábbi részében egyszer a sóderágyba is kicsúszó Fernando Alonso szerzett még pontot. A Williams azonban nullázott, sőt a Lawsonnal összeérő Alexander Albon lett a verseny másik kiesője Antonelli mellett.
A futam végeredménye:
| 1. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | |
| 2. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 2.471 |
| 3. | Charles Leclerc | Ferrari | 10.455 |
| 4. | George Russell | Mercedes | 11.359 |
| 5. | Nico Hülkenberg | Sauber/Ferrari | 13.648 |
| 6. | Lewis Hamilton | Ferrari | 15.508 |
| 7. | Isack Hadjar | Racing Bulls/Honda RBPT | 16.022 |
| 8. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 17.882 |
| 9. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 21.564 |
| 10. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 21.826 |
| 11. | Liam Lawson | Racing Bulls/Honda RBPT | 25.532 |
| 12. | Gabriel Bortoleto | Sauber/Ferrari | 25.996 |
| 13. | Yuki Tsunoda | Red Bull/Honda RBPT | 28.822 |
| 14. | Carlos Sainz | Williams/Mercedes | 29.309 |
| 15. | Franco Colapinto | Alpine/Renault | 31.381 |
| 16. | Esteban Ocon | Haas/Ferrari | 32.197 |
| 17. | Oliver Bearman | Haas/Ferrari | 37.065 |
| Kimi Antonelli | Mercedes | Kiesett | |
| Alexander Albon | Williams/Mercedes | Kiesett |