Nagyjából az összes kérdést kikerülte Max Verstappen, amely a George Russell-lel a hajrában történt incidensre kérdezett rá a Formula-1-es Spanyol Nagydíjat követően: nem hatotta meg a rivális és az exversenyzők véleménye, inkább a futamáról akart beszélni, amely a safety carig egész tűrhetően alakult.
A biztonsági autós újraindítást követően a kemény gumikon haladó Verstappent előbb Charles Leclerc előzte meg, majd még ugyanott a célegyenesben George Russell is támadta, ám őt maga mögött tartotta a Red Bull-os azzal, hogy átvágta az első kanyarkombinációt.
Mérnöke viszont rászólt, hogy engedje el a Mercedest, és ekkor jött a furcsa incidens: az 5-ös kanyar felé menet úgy tűnt, hogy Verstappen félrehúzódik, de végül nekiment Russell autójának. A manőverért tíz másodperces büntetéssel sújtották, így az ötödik pozícióból a tizedikre csúszott hátra.
Drama in the closing stages of the race!
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pk
A Sky Sports F1 riportere rögtön azzal a kérdéssel nyitott, hogy szándékos volt-e a manővere: „Számít ez?” – kérdezett vissza Verstappen, mire a riporter úgy reflektált, hogy szerinte a rajongóknak nagyon is: „Oké, ez nagyszerű. Inkább szeretek a versenyről beszélni, mint egyetlen pillanatról.”
Amikor rámutatott a kérdező, hogy a tizedik helyre való hátrasorolással rengeteg pontot bukott és rontotta a világbajnoki esélyeit, a címvédő így felelt: „Ha van egyáltalán bármennyi… Úgy gondolom, túlságosan is lassúak vagyunk ahhoz amúgy is, hogy a vb-címért harcoljunk. Szerintem ez ma újra világossá vált.”
Az interjú végén a riporter azt is felvetette, hogy rossz példát mutathat a feltörekvő versenyzőgenerációnak, mire Verstappen csak ennyit felelt: „Igen? Oké, ez a te véleményed. Ennyiben hagyom.”
A holland az írott sajtónak is nyilatkozott Barcelonában, ahol a beszélgetés ugyancsak azzal indult, hogy Russell aggódik amiatt, hogy rossz példát mutat a fiataloknak: „Ó, oké, legközelebb hozok néhány zsebkendőt is…”
„Neki is megvan a véleménye, meg nekem is. Jobb nem beszélni róla, jobb inkább a futamra koncentrálni, ami szerintem eléggé jól alakult a biztonsági autóig” – tette hozzá, aki Nico Rosberg azon meglátására, hogy fekete zászlóval ki kellett volna őt zárni, szintén nem vesztegetett sok szót: „Ez az ő véleménye. Mindenkinek meglehet a véleménye.”
Később aztán Verstappen annyit kimondott, hogy nem gondolja szándékosnak a megmozdulását: „Nem, rosszul felmért helyzet volt” – fogalmazott a 27 éves pilóta. Hozzátette: nincs mit mondania Russellnek, és nem is bánt meg semmit. „Nem szabad sok dolgot megbánni az életben, csak egyszer élsz.”
Így alakult Verstappen versenye
A négyszeres világbajnok természetesen beszélt a versenyéről is: „Három kiállással próbálkoztunk, és szerintem elég jó volt. Versenyképesnek tűnt, de szükségünk is volt rá, mert volt némi gumikopásunk. Szerintem jó volt.”
„Sajnos aztán a végén jött a biztonsági autó, mi pedig gyakorlatilag kifogytunk a gumikból, a kemény keverék pedig egyértelműen nem a megfelelő abroncs volt. Ha hat kör van hátra és mindenki padlógázzal mehet, a tapadásod eléggé behatárol a keményeken.”
De vajon jobban járt volna-e azzal, ha az SC-fázis alatt nem vált kemény gumira, hanem kint marad az élen a használt lágyakon?
„Meg kell néznünk ezt újra. Az új vagy legalábbis frissebb gumi is eléggé jelentős különbséget eredményezhet. Azt hiszem, senki sem számított arra, hogy a kemény gumi ennyire gyenge lesz, de amikor hat kör volt hátra… igen, talán jobb lett volna kint maradni, de utólag már könnyebb ezt mondani.”