DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Ferrari-fölény, bizonytalan Red Bull – pénteki F1-es hírek és sztorik

Versenyzői vélemények, büntetések, technikai és egyéb dilemmák, filmes élmények – az F1-es Monacói Nagydíj pénteki napjának hírösszefoglalója.

A Ferrari kezdte a legjobb formában Monacót

Mind a két szabadedzést a Ferrari hazai versenyzője, Charles Leclerc zárta az élen, így a Ferrari kiváló formában várhatja a szezon folytatását. A második gyakorláson volt két piros is, az edzések összefoglalója ide és ide kattintva található meg. Leclerc-t ráadásul egy kellemetlen incidens is hátráltatta, amikor a kanadai versenyző (és az Aston) hibájából nekiment Strollnak – erről ide kattintva olvashatsz.

leclerc-monaco



Persze Stroll büntetése semmi ahhoz képest, amit Bearman kapott: tíz rajthellyel hátrébb sorolják a futamon a Haas pilótáját, miután piros zászló hatálya alatt előzte meg a pénteki második edzésen Sainzot. Az incidensről itt találsz részleteket.

A Ferrari egyébként csak egy pályaspecifikus módosítást hozott a Hercegségbe, ellentétben a két élcsapattal. Az istállók fejlesztéseiről ide kattintva találsz információkat.

Piastri: Sokkal erősebbnek tűnik itt a Ferrari

Oscar Piastri is elismerte a pénteki szabadedzések után, hogy erősnek tűnik a Ferrari a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, ám úgy érzi, a McLarennek is meglehet a tempója, csak épp nehéz mindent összerakniuk. Lando Norris hasonló gondolatokat fogalmazott meg: „Néhány területen további fejlődésre van szükségem. Apróságokról beszélünk, nem óriási dolgokról, de amikor századmásodpercekről van szó itt-ott, akkor a sok kis dolog összeadódik.”

norris-monaco-2 

Ami pedig a kötelező két kiállással kapcsolatos stratégiai eligazítást illeti – nos, ezzel kapcsolatban eltérő hozzáállást fogalmaztak meg a wokingiak versenyzői. Amíg Piastri szerint „azt sem tudta, hol áll a feje” a csapatmegbeszélés után, addig Norris sokkal kevésbé feszült rá a kérdésre. „Őszintén szólva nem gondolkodtam túl sokat ezen” – mondta a brit pilóta a Formula.hu jelenlétében.

A Red Bull reméli, egymástól vesz el pontokat a két McLaren

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ragaszkodik ahhoz, hogy Max Verstappennek legalább öt-hat nagydíjat meg kell nyernie az idei szezonban ahhoz, hogy reménye legyen arra, hogy megszerezze sorozatban ötödik F1-es bajnoki címét. „Mindennek össze kell jönnie és optimálisan kell működnie ahhoz, hogy esélyünk legyen. De remélem, hogy Lando Norris újra győzni kezd, és pontokat vesz el Oscar Piastritól. Ezt ki kell használnunk” – mondta a veterán szakember.

marko-verstappen-2025

Zak Brown szerint viszont ha az a kérdés, hogy elveszítik-e az egyéni vb-címet, vagy beleszól Piastri és Norris csatájába, akkor az előbbi a jó válasz: „Amikor két versenyző van a bajnokság első és második helyén, és kevesebb, mint egy második helyezés választja el őket egymástól, hogyan gondolhatsz arra, hogy az egyiket akár csak támogatói szerepbe állítsd vissza? Egyszerűen kizárt dolog, hogy megtegyük.”

Verstappen nem vár a McLaren hibáira

Hasonló témában nyilatkozott a hollandok négyszeres világbajnoka is: Verstappen egyértelmű üzenetet küldött a Red Bullnak, hogy ha az idei szezonban le akarja győzni a McLarent valamelyik bajnoki címért, akkor annak „tőlünk kell jönnie”, nem pedig abban reménykedni, hogy Oscar Piastri vagy Lando Norris hibázik.

verstappen-monaco-4

A szabadedzésen egyébként ismét haloványnak tűnt a Red Bull, és bár Verstappen hangsúlyozta már csütörtökön is, hogy nem szándékosan altatnak a hétvégék első napján, most ismét gyengének mutatkozott a tempójuk. A regnáló F1-es világbajnok szerint ennek most az a magyarázata, hogy a balansszal átestek a ló túloldalára. Csapattársa, Yuki Tsunoda szerint – aki egyébként elárulta, hogy imolai balesete miatt korábbi padlólemezt használ – még van potenciál az autóban.

Stella gyümölcsökkel érvelt Imola kapcsán

Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke gyümölcsös hasonlattal magyarázta meg, miért nem érdemes összehasonlítani az imolai és a miami futamokat. Szerinte az imolai, szaúd-arábiai és japán pályák hasonló karakterisztikával bírnak, ahol a Red Bull erősebb, míg Miami inkább a McLarennek kedvez. Stella szerint a Monacói Nagydíj egy „barack”, teljesen egyedi eset, ahol akár a Ferrari is dominálhat – egyelőre az edzésen ennek jeleit láthattuk… A nyilatkozat itt olvasható.

A versenyzőknek bejött az F1 film

Monacóban tartották meg az F1: The Movie exkluzív, zártkörű premierjét, amelyen a Formula–1 szereplői elsőként láthatták a többek között Brad Pitt és Lewis Hamilton nevével fémjelzett nagyszabású filmt. A pilóták és csapatfőnökök egyaránt elragadtatással nyilatkoztak az alkotás hitelességéről, látványvilágáról és inspiráló történetéről – a paddock egyöntetűen lelkesedett az új hollywoodi produkcióért.

f1-film-2

Lewis Hamilton közben elárulta, hogy egyre komolyabban építi filmes karrierjét: az F1 csak az első lépés volt – a jövőben saját stúdiójával, a Dawn Apollo Films nevű cégével újabb filmeket tervez. „Nagyon magasra tettem a lécet az első filmmel, magasabbra nem is lehetett volna, de még több produkció jön a következő években. Az egyik projekt már a forgatókönyv első szakaszánál tart, izgalmas munka előtt állunk” – mondta Hamilton.

Verstappen: Túl nagyok ide a mai F1-es autók

Max Verstappen úgy véli, a mai F1-es autók túl nagyok és nehezek a monacói pályához – a négyszeres világbajnok szívesen látna kisebb, agilisabb gépeket a jövőben. Szerinte Monaco különlegességét az adja, milyen nehéz tökéletes kört futni, „őrületes” ezen a pályán versenyezni, de mindez csak értékesebbé teszi a győzelmet. A holland egyébként nem akárkitől kapott dicséretet, a vele nemrég komoly konfliktusba keveredő George Russell az egekig magasztalta imolai rajtját és előzését.

MotoGP: Alex Marquez körrekordot futott, Marc bukott

Alex Marquez 1:57,295-ös pályarekordjával zárult a MotoGP Brit Nagydíjának pénteki edzésnapja Silverstone-ban. A Gresini Ducati spanyolja a délutáni tréning hajrájában futotta meg az időt, szűk fél tizeddel megelőzve az ismét remeklő Fabio Quartararót. Marc Marquez a délelőtti szabadedzésen még a leggyorsabb volt, délután be kellett érnie a negyedik pozícióval – valamint a gyakorlás elején egy esést is produkált, ahogy amúgy Miller és Franco Morbidelli is. Ai Ogura szinte teljes egészében kihagyta az edzést, miután a délelőtti tréningen nagyot esett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: