DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 11. péntek
F1

Stella gyümölcsökkel érvelt Imola kapcsán

Andrea Stella szerint az Imolában tapasztalt visszaesés nem a McLaren hibája, hanem az F1-es pályák közötti különbségek eredménye – alma, körte és barack példájával érvelt.

Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke gyümölcsös hasonlattal magyarázta meg, miért nem érdemes összehasonlítani az imolai és a miami futamokat. Szerinte az imolai, szaúd-arábiai és japán pályák hasonló karakterisztikával bírnak, ahol a Red Bull erősebb, míg Miami inkább a McLarennek kedvez. Stella szerint a Monacói Nagydíj egy „barack”, teljesen egyedi eset, ahol akár a Ferrari is dominálhat.

stella-bahrein-2



Stella különös, de annál kifejezőbb gyümölcsös hasonlattal vette védelmébe csapatát az Imolában elszenvedett vereség után. Bár a brit istálló a szezon során eddig domináns formát mutatott, Max Verstappen első kanyaros előzése Red Bull-győzelmet hozott, mögötte Lando Norris a második, Oscar Piastri pedig csak a harmadik helyen végzett.

Amikor a monacói sajtónapon, ahol a Formula.hu is képviseltette magát, a Miamiben látott fölény és az imolai vereség kapcsán kérdezték az olasz szakembert, ő azzal érvelt, hogy a két esetet nem lehet összehasonlítani: „Amikor iskolás voltam, a tanárom mindig azt mondta: ne hasonlíts össze almát körtével, légy pontos, precíz és elemző szempontú, ha adatokat használsz.”

norris-miami-2

Stella szerint Imola hasonló karakterű pálya, mint Szaúd-Arábia és Japán – gyors, szűk kanyarokkal, ahol a Red Bull erősebb. „Ha megnézzük ezeket a pályákat, az időmérőt a Red Bull uralta. Ha nincs a büntetés, Szaúd-Arábiában is Max nyert volna” – mondta, majd így folytatta:

„Ha megnézzük a McLaren és a Red Bull tempóját Japánban és Szaúd-Arábiában, a kép konzisztens azzal, amit Imolában láttunk. De ha az imolai versenyt Miamival hasonlítjuk össze, akkor az almát a körtével hasonlítjuk össze” – fejtette ki Stella, majd így folytatta: „Miami alacsony sebességű pálya, és az aerodinamikai fejlesztéseink pont ezeken a szakaszokon működnek igazán jól. Ha Miamit akarjuk összevetni, nézzük meg inkább Kínát. Ott a két McLaren simán P1 és P2 volt.”

piastri-imola-2

„Bahreinben, ami szintén alacsony tempójú pálya, Oscar dominált, Lando pedig a hatodik helyről jött vissza. Szóval ha összevetjük azokat a pályákat, amelyek az almák vagy a körték kategóriájába tartoznak, szerintem mindenki le tudja vonni a maga következtetését. De nyilvánvaló, hogy vannak, akik ügyesen elszórnak itt-ott egy-egy csalit, és elterelik a figyelmet a technikai tényekről.

Amikor a RacingNews365 megkérdezte Stellától, hogy Monaco alma vagy körte-e, a válasz egy harmadik gyümölcs lett: „Ez őszibarack. Egyedi eset, és ebben az őszibarack kategóriában például nem lepne meg, ha a Ferrari lenne az élen. Lehet, hogy néhány verseny után már újabb kategóriákat is alkothatunk. Kíváncsi vagyok például, Baku alma lesz vagy körte, de gyanítom, hogy az is őszibarack.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: