Spa rotációban marad az F1-es naptárban
Kezdjük napi hírösszefoglalónkat a Formula-1 azon bejelentésével, miszerint többéves szerződéshosszabbítást írtak alá a Belga Nagydíjjal – de nem a szokványosat, ugyanis Spa 2031-ig négy évben (2026, 2027, 2029 és 2031) rendez majd futamot. Ezzel az ikonikus belga helyszín lett az első európai pálya, amely már biztosan az F1 által régóta emlegetett rotációs rendszerben marad a naptár része.
Ennek apropóján összeszedtük, hogy meddig érvényes a pályák szerződése az F1-gyel, s ez alapján megnéztük, mely helyszínek vannak leginkább veszélyben és melyik nagydíj állhat párba Belgiummal – a teljes cikk ide kattintva olvasható.
Colapinto mégis kiköthet az Alpine-nál?
A nap másik legérdekesebb híre egyelőre csak sajtóértesülés és pletyka: egy argentin lap szerint – és ezt aztán a The Race is megerősítette – Franco Colapinto megállapodhatott az Alpine-nal, s akár a héten bejelentésre is sor kerülhet erről. Az nem teljesen világos, milyen szerepkörben érkezhetne a franciákhoz a fiatal, jelenthet ez tartalékpilótai pozíciót, mindenesetre ez nagy nyomást helyezhet Jack Doohanre, akinek a lap szerint csak az első néhány nagydíjra fix a helye az Alpine-nál – a részletekről itt írtunk.
Már 20 éve téma volt Hamiltonnál a Ferrari
Természetesen ma sem maradhattunk nyilatkozat nélkül Lewis Hamilton ferraris átigazolása kapcsán. Frederic Vasseur, a vörösök csapatvezetője ugyanis elárulta, hogy már 2004-ben, azaz több mint 20 évvel azelőtt beszélt a pilótával a Maranellóba való igazolásról, hogy a brit végül a csapathoz került volna.
Eközben Toto Wolff arról beszélt, hogy bizonyos tekintetben meg is könnyebbült, amikor kiderült Hamilton váltása, így ugyanis elkerülték azt a helyzetet, hogy nekik kell dönteniük a hétszeres világbajnok távozásáról – mivel a feltörekvő Andrea Kimi Antonellit nem akarta ugyanúgy elveszíteni a Mercedes-vezér, mint ahogy Max Verstappenről egy évtizede lemaradt.
És ha már Hamilton: Nico Hülkenberg a brit rejtélyes tavalyi katari nyilatkozataira reflektálva fogalmazott úgy, hogy az csak „egy gyenge pillanat” volt a pilótánál.
Verstappen: Ricciardo volt a legerősebb F1-es csapattársam
Daniel Ricciardótól tanult a legtöbbet, és sajnálja, hogy Sergio Perez így szétesett: a csapattársairól beszélt a regnáló világbajnok, a szavai ide kattintva olvashatók.
Az F1-es szekció végére pedig egy Aston Martin-hír: Mike Krack csapatfőnök elismerte, hogy aggasztó, hogy zsinórban két szezonban maradtak le a fejlesztési versenyben – bővebben itt.
Dakar: Al-Rajhi parádézott, Al-Attiyah bajban
Kettős Toyota-sikert, nagy különbségeket, és Al-Attiyah problémáit hozta a Dakar szerdai napja, miközben Henk Lategan és Yazeed Al-Rajhi csatázik a győzelemért az összetettben. A szakasz részletes beszámolója és az állás ide kattintva olvasható.
Végezetül pedig egy kis MotoGP, ahol teljessé vált a csapatbemutatók időpontjainak a sora: jövő kedden kezd a Trackhouse Aprilia – a teljes lista a dátumokkal itt található.