Miről döntött a Motorsport Világtanács?
Idén utolsó alkalommal ülésezett az FIA Motorsport Világtanácsa. Ezen több Formula-1-es kérdésben is döntés született: elfogadták a pilótákat extrém hőhelyzetben védő hűtő eszköz bevezetését; gendersemlegessé válik az előírások nyelvezete; 2026-ban pedig jön a sport-, technikai és pénzügyi szabályzat mellé az Üzemeltetési Szabályzat is – mindennek a részleteiről itt írtunk.
Persze nem csak F1-es kérdésekben döntött a Világtanács: elfogadták a WRC pontrendszerének átalakítását, valamint 2027-es szabályait is. Előbbi kapcsán kukázták a szombati pontok intézményét, mostantól a rali végeredménye alapján osztanak vb-egységeket a top 10-nek, de emellett a vasárnapi és a Power Stage-ért járó pontok is megmaradnak – bővebben itt.
Emellett közzétették a TCR World Tour és a Kamion-Eb 2025-ös versenynaptárát is. Előbbi szezonja Mexikóban indul, ezután három fordulót rendeznek Európában – Valencia, Monza, Vila Real –, majd következik sorban Ausztrália, Dél-Korea, Kína és a hagyományos makaói finálé. A kamionosoknál pedig a szokásos hét helyszínre látogat a széria – a teljes menetrendek ide kattintva böngészhetők.
Verstappen megúszta, a Williams kérelmét elutasították
„Ostoba idiótáknak” titulálta az őt büntető felügyelőket Abu Dhabiban Max Verstappen, de az FIA jelezte: lezárta az ügyet, nem szankcionálja a hollandot.
Több millió dolláros kárt könyvelhetett el a balesetek miatt idén a Williams, amely a hírek szerint különengedményt kért az FIA-tól azért, hogy a károk egy részét vegyék ki a költségplafon alól – az FIA azonban ezt elutasította, ugyanis a károk jelentős részét a három versenyző, Colapinto, Alex Albon és Zandvoortig Logan Sargeant maga okozta.
És ha már az anyagiak: őrült nevezési díjat kell kifizetnie a McLarennek a konstruktőri vb-címének köszönhetően, de a Ferrari is drágán fog versenyezni, míg a Red Bull sokat spórol 2024-hez képest – itt mutattuk a 2025-ös számokat.
Hamiltont aggasztja a rossz formája?
Nico Rosberg szerint Lewis Hamiltont is aggasztja az idei rossz formája, és tele lehet kétellyel a ferraris debütálás előtt – a korábbi világbajnok és csapattárs nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Eközben a Ferraritól Hamilton által kitúrt Carlos Sainz arról beszélt: bár tisztában van vele, hogy a Williamsnél egy-két évig biztosan nem fog dobogókért és győzelmekért csatázni, de ez nem aggasztja, sőt inkább motiválja, hogy egy ilyen legendás alakulatnak segíthet visszakapaszkodni az F1-es topcsapatok közé.
A mezőny másik spanyolja, Fernando Alonso pedig pártfogoltját, Gabriel Bortoletót méltatta: „Tudom, hogy sokat beszélnek a fiatal generációról, jövőre is sok újonc érkezik, mindegyikük nagyon tehetséges, de Gabriel a legjobb. Megmutatta ezt a pályán egyforma autókkal” – vélekedett Alonso a fiatal brazilról.