DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Hírösszefoglaló

Jöhet az új csapat, Hamilton az élen – pénteki F1-es hírek

Megoldódhat az Andretti-krízis, érkezhet a 11. csapat – ez volt a nap sztorija az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, melynek első két szabadedzését Lewis Hamilton zárta az élen.

Közel az induláshoz a 11. csapat!

Minden jel arra utal, hogy az F1 változtat az álláspontján és a 11. csapat mégis a mezőny tagja lehet – tudta meg egy közös vizsgálódás során a Formula.hu és a RacingNews365. Iparági forrásaink szerint a General Motors a korábban gondoltnál nagyobb szerepet vállal a projektben és vélhetően nem kell sokat várni a hivatalos bejelentésre sem – úgy tudjuk, hogy talán már a Katari Nagydíj előtt megtörténhet.

cadillac-f1



Minden további információ ide kattintva érhető el.

Wolff így már nincs a 11. csapat ellen

„Nem ismerem az embereket. Persze egyszer beszéltem Marióval, a fiával viszont nem, ahogy mással sem, akik emögött állnak. Nem tudom, kik ők. A GM-et viszont ismerem. A GM nagyszerű” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, akinek immár nincs ellenére a 11. csapat érkezése. Wolff nyilatkozata részletesen itt olvasható.

Megvoltak a szabadedzések Las Vegasban

Mindkét mai szabadedzést Lewis Hamilton zárta az élen Las Vegasban. A főszereplők nyilatkozataiból kiderült, hogy a Red Bull rosszul választotta meg a hátsó szárnyát a hétvégére, Lando Norris a tapadásra és a gumikopásra panaszkodott, a Mercedesnél kellemes meglepetésről beszéltek, míg a Ferrari a futamra akar koncentrálni az időmérő helyett.

Azt pedig, hogy milyen következtetéseket tudtunk levonni az edzésekből, ide kattintva lehet megtalálni.

Biztosan nem láthatjuk idén Hamiltont a Ferrariban

Idén még nem láthatjuk a Ferrariban tesztelni Lewis Hamiltont, ezzel szemben a Ferrari például megengedte a pályafutását jövőre a Williamsben folytató Carlos Sainznak, hogy a szezon végi teszten Abu Dhabiban már a britek autóját vezesse. Frederic Vasseur elmondása szerint nincs összefüggésben a két döntés, az olasz istálló köszönetképpen engedte el idő előtt a spanyolt a grove-iakhoz.

sainz-mexico

„Nem, köti őket a szerződés” – mondta a francia arra a kérdésre válaszolva, hogy beszélt-e Wolffal Hamilton esetleges idei teszteléséről a Ferrarival. „Nem is kérdeztem meg Totót. Van egy szerződés, tiszteletben kell tartani. Az, hogy mi teszünk valamit Carlosért, nem azt jelenti, hogy mindenkinek ugyanezt kell tennie.”

Furcsállta a Ferrari, de nem harcolt a szigorítás ellen

Mint arról mi is beszámoltunk a minap, új technikai direktíva lép életbe már a most hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjtól kezdődően, amellyel az FIA igyekszik bezárni egy a padlólemezek kopását enyhítő kiskaput. A csapatfőnöki sajtótájékoztatóján természetesen előkerült a téma, s a jelenlévő Ferrari-vezér, Frederic Vasseur megerősítette, hogy módosítaniuk kellett a padlólemezükön: „Úgy vélem, az volt a megfelelő hozzáállás részünkről, hogy nem harcoltunk, mert szeretnénk a bajnokságra fókuszálni és nem pedig az ilyesfajta beszélgetésekre. De a megközelítés furcsa volt” – jegyezte meg a Scuderia első embere.

Mastercard McLaren: Elsődleges partnerből névadóvá válhat az új szponzor?

A McLaren még júniusban jelentette be, hogy szerződést kötött a hárommilliárd ügyféllel rendelkező bankkártya-szolgáltatóval, a Mastercarddal. Az együttműködés kapcsán megrendezett nyilvános eseményre azonban csak hónapokkal később, Las Vegasban került sor, ahol újabb részletként közölték, a Mastercard „Elsődleges Partner” lesz – a szabadedzésen a jól ismert logó is felkerült az autókra.

norris-monza

Az eseményen egyúttal felmerült az az eshetőség is, hogy a kiemelt partner névadó szponzorrá válhat, a McLaren a Vodafone-éra óta először felveheti egy főszponzor nevét. Az eseményen jelen levő Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója nem erősítette meg a feltételezést, de elhintette, hosszú távú együttműködésről van szó, amely sok potenciált hordoz magában, a Mastercard McLaren név pedig jól hangzik…

Wolff szót emelt a pilóták FIA-val szembeni kritikája ellen

Toto Wolff szerint nem szabadna a pilótáknak és az FIA-nak nyíltan egymást szidniuk, ehelyett óvatosan kéne használniuk a hangjukat a jövőben az F1 érdekeit szem előtt tartva: „Fontos, hogy hallassuk a hangunkat, de óvatosan kell kezelni. Volt egy kis veszekedés a médiában az elmúlt években, valaki mondott valamit, aztán a másik válaszolt rá. Nem kéne így egymást támadni. Leülni egy szobában és elmondani, szerintünk mi a legjobb a sportnak, ez a helyes irány. Ezt akarják a pilóták is” – mondta a Mercedes vezetője.

Horner: Elkerülhetetlen, hogy beszéljünk Perez jövőjéről

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ismét megerősítette, hogy megvizsgálják a lehetőségeiket az év végén – amennyiben Perez továbbra is rosszul teljesít, szerződése ellenére akár már 2025-ben sem láthatjuk az osztrákoknál a mexikóit: „Sergio a mi pilótánk és a mindent megteszünk annak érdekében, hogy a legjobbat kihozzuk belőle. Az elmúlt hetekben és hónapokban nagyon rossz formában volt.”

perez-silverstone-2

„Minden versenyzőnk szituációjával tisztában vagyunk, akiket szerződés köt hozzánk. Ha úgy döntünk, akkor akár Melbourne-ig is húzhatjuk a dolgot, mert le vannak hozzánk szerződve a pilóták. De elkerülhetetlen, hogy az év végén leüljünk és megvizsgáljunk minden információt, ami elérhető számunkra” – mondta a bikások vezetője.

3 és 10 millió dollár közti töréskárról beszél a Williams csapatfőnöke

Elképesztő anyagi kár érte a Williamst két nagydíj alatt, hasonlóval James Vowles 25 év alatt nem találkozott az F1-ben. Óriási bravúr, hogy Las Vegasban két friss fejlesztésekkel szerelt autóval álltak ki. A témában részletek ide kattintva találhatóak.

l-colapinto

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: