DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Egy körön nagyon messze vagyunk” – Verstappen

„Mintha jégen vezetnénk” – összegezte a Las Vegas-i csütörtököt az F1-es vb-éllovas. A Red Bull dolgát egy rosszul megválasztott hátsó szárny is nehezíti.

Halovány első edzésnapot produkált a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon a Red Bull – igaz, a helyi idő szerint csütörtök késő esti második szabadedzésen elért 17. és 19. helyezésük azért csalóka, hiszen Max Verstappen és Sergio Perez nem teljesített a lágy gumin gyorskört, részben az Alexander Albon leálló Williamse miatt belengetett piros zászló miatt.

Ugyanakkor az kirajzolódott, hogy a nevadai hidegben a négy élcsapat közül határozottan a Red Bull küszködött a leginkább a gumik üzemi hőfokra melegítésével – és ezt maga Verstappen is megerősítette a nap végén nyilatkozva:

„Igen, csúszós volt a pálya. Úgy gondolom, sokat küszködtünk azzal, hogy működésre bírjuk a gumikat, egy körön különösen. A hosszabb etapon szerintem már elkezdtünk versenyképesebbé válni, de még ott finomhangolnunk kell néhány dolgot. Az egykörös tempónk viszont eléggé messze van.”

f1-verstappen-redbull-vegas-day1



„Természetesen eléggé egyediek itt a körülmények, nagyon hideg van, de végső soron ez mindenki számára ugyanolyan, szóval meg kell próbálnunk megérteni, hogy mit csinálunk rosszul jelen pillanatban.”

Arra a kérdésre, hogy látszik-e, milyen irányba kell elmenniük, a negyedik vb-címét akár már ezen a hétvégén bebiztosító holland így reflektált: „Számomra ez nagy mértékben a gumikkal van összefüggésben. Az autó egyensúlya nem is annyira rossz szerintem, egyszerűen csak nincs tapadásunk: olyan pillanatnyilag, mintha jégen vezetnénk.”

A csapattárs Sergio Perez is hasonlóan értékelte a csütörtöki edzésnapot: „Úgy vélem, vár ránk némi munka egy körön. Szerintem a hosszú etap valamelyest biztatóbbnak tűnt, de úgy gondolom, dolgoznunk kell még azon, hogy tényleg mindent kihozzunk, mert nem ott vagyunk, ahol lenni akarunk.”

„Főleg egy körön kell még dolgoznunk. Tudjuk, hogy itt a futam a legfontosabb, hiszen lehet előzni és hasonlók. Rendkívül kritikus fontosságú lesz, hogy jó tempónk legyen” – jegyezte meg a mexikói, aki a fő problémáikat ecsetelte hozzátette:

„Szerintem főként az egyensúllyal szenvedünk. Az alacsony tempójú kanyarokban a hátulja sokszor ki akar törni. Eléggé visszavettünk a hátsó szárnyból, és ez meglehetősen trükkössé tette az autót alacsony tempónál.”

f1-perez-redbull-vegas-day1

Rossz hátsó szárnyat választott a Red Bull?

Érdekes adalék a fentiekhez, amiről Helmut Marko, a Red Bull Racing F1-es sportszakmai tanácsadója beszélt. A szakember szerint ugyanis túl nagy légellenállású hátsó szárnyat vittek el Vegasba, így az egyenesekben a GPS-adatok szerint is nagyjából 7 km/h-s a lemaradásuk.

„Nincs másik, kisebb hátsó szárnyunk, mint amit a riválisainknál látunk” – fogalmazott Marko a Motorsport.com hasábjain. Amikor arról kérdezték, lenne-e arra esély, hogy a gyárból a pénteki időmérőig odaszállítsanak egy kisebb légellenállású konfigurációt, határozott választ adott: „Nem.”

Ami a pályán látottakat illeti, Marko így értékelt: „A rövid etapon nem mentünk ki a lágy gumin, a hosszú etap pedig csak részben volt jó. Néhány kör versenyképes volt, de aztán eltűntek a hátsó gumik. Voltak felvillanásai a sebességünknek, csak még nincs következetesség bennük” – mondta el a tanácsadó, aki Verstappenékkel ellentétben inkább a gumikopástól tart a versenyen, de úgy érzi, egy körön viszont még előreléphetnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: