Magyar címvédés TCR-ben, új világbajnok a MotoGP-ben
Nap végi összefoglalónkat kivételesen nem az F1-es hírekkel kezdjük, hiszen ezúttal fontosabb események történtek a száguldó cirkuszon kívül. Magyar szempontból kétségkívül a legfontosabb, hogy Michelisz Norbert a makaói évadzáró második versenyén elért ötödik helyével újra a TCR World Tour bajnoka lett, ezzel harmadszor ért a nemzetközi túraautózás csúcsára.
A BRC Hyundai pilótája szerint a három címe közül szakmailag ez volt a legerősebb, mivel úgy érzi, idén mindent jól csináltak a csapatával, miközben egyébként többször nem az övék volt a legjobb csomag.
Makaóban zajlottak egyébként más versenyek is: a Formula Regional Világkupa futamát a McLaren 17 éves juniorja, Ugo Ugochukwu nyerte; a GT-seknél drámai finálé után született Mercedes-győzelem; az utcai motorosok ellenben szinte potyába utaztak a Távol-Keletre, ugyanis az ő futamokat törölték az eső miatt.
Viszont ha már motorverseny: ma rendezték Barcelonában a MotoGP évadzáróját is, ahol hiába szerezte meg szezonbeli 11. győzelmét Francesco Bagnaia, a Marc Marquez mögött harmadikként befutó Jorge Martin lett a világbajnok – ráadásul történelmet írt azzal, hogy a MotoGP-érában ő lett az első, aki szatellit versenyzőként ért fel a csúcsra.
Egy történelmi rekord amúgy a Moto3-ban is megdőlt, David Alonso ugyanis 14 győzelemmel zárta a szezont, amire soha nem volt még példa egyetlen géposztályban sem – minden további MotoGP-s és egyéb motorsportos hírért és érdekességekért csatlakozzatok a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!
Mi történt az F1-ben?
Persze mindeközben a Formula-1 kapcsán is beszámolhattunk erről-arról. Például arról, hogy vad pletyka kezdett terjedni arról, hogy Stefano Domenicali FOM-vezér rövidesen átnyergelhet a MotoGP-hez, ahol Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök helyét veheti át. Az értesülést azonban az F1 gyorsan cáfolta – bővebben itt.
Carlos Sainzot dicsérték többen is. Az egykori pilóta, Marc Surer szerint például a spanyol egy olyan képességgel rendelkezik, amivel monacói csapattársa, Charles Leclerc nem – és emiatt lehet hosszú távon sikeresebb pilóta.
Volt versenymérnöke, a jelenleg Oscar Piastri mellett dolgozó Tom Stallard szerint a Ferraritól év végén távozó versenyző tudása nélkül nem tartana ott a McLaren, ahol jelenleg – a pozitív hatás pedig kölcsönös volt.
Maradva még a Ferrarinál: a Scuderia teljesítménymérnöke, Jock Clear szerint az idei erősebb eredményeik egyik oka, hogy fókuszt váltottak és már inkább a versenynapokra koncentrálnak az előző évek időmérős remeklései után.
„Hírek és változások” jöhetnek Andrettiék F1-es projektje kapcsán? Erre tett utalást a csapatalapító Michael Andretti apja, az 1978-as világbajnok Mario Andretti – részletek itt.
Tom Coronel szerint a Visa RB egyik versenyzője lenne a megfelelő választás Max Verstappen mellé a Red Bullba – a kevés tapasztalattal rendelkező pilóták Gasly és Albon sorsára jutnának.
Juan Pablo Montoya viszont épp Liam Lawsonról mondott érdekeset: az egykori pilóta szerint az új-zélandi túl kemény versenyzése Perez ellen káros az energiaitalos istálló bajnoki harcára – a bizonyítási vágy érthető, de túlzásokba esik.
Mi motiválja a küszködés közepette Alonsót? Olykor a hibátlan teljesítmény sem elég jelenleg a pontszerzésre az Aston Martinnal, de a kétszeres F1-es világbajnok elárulta, mi tartja benne a tüzet.
Alexander Albon pedig Franco Colapinto teljesítményéről és a Formula-2-es erőviszonyokról beszélt: a juniorkategóriában elért eredményei alapján hatalmas meglepetés volt az argentin erős debütálása, most a thai-brit elárulta, miért nehéz az F2 mezőnyéből kiszűrni a legerősebb tehetségeket.