Százezrekre büntették a Hondát és az Alpine-t
A keddi nap legfontosabb híre kétségkívül az FIA közleménye volt, amelyben arról számoltak be, hogy komoly pénzbírságra ítélték a Hondát és az Alpine-t. A két motorgyártó ugyanis bár nem lépte át tavaly a költségplafont, de az eljárás során procedurális hibákat követtek el, így a japánoknak 600 ezer, a franciáknak 400 ezer dollárt kell kifizetniük – minderről itt írtunk bővebben.
Ha már költségsapka: Toto Wolff beszélt arról, hogy az elmúlt hetek több balesete az anyagi korlátozások miatt a fejlesztésekre is hatással van a Mercedesnél. „Van hatása arra, hány fejlesztési elemet tudunk feltenni az autóra, mivel a válasz zéró” – fogalmazott.
Verstappen manőverei és büntetése a fókuszban
Természetesen még mindig beszédtémát szolgáltatnak a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj eseményei is. A McLaren részéről Andrea Stella csapatfőnök például arról beszélt, hogy Max Verstappen büntetett dupla manővere – és az, hogy így Lando Norris előtt maradt – a brit győzelmi esélyébe kerülhetett a futamon, ugyanis a holland mögött elvesztegetett idő miatt nem volt esélyük utolérni az éllovas Carlos Sainzot.
Eközben a Mercedest irányító Toto Wolff is véleményt nyilvánított Verstappen manőverei és büntetése kapcsán: „Egy versenyző mindig a határokat fogja feszegetni, és ha a szabályok vagy azok értelmezése megenged egy bizonyos fajta versenyzést, akkor az olyan pilóták, mint Max, mindig ki fogják azt használni. Úgy gondolom, most már új értelmezése és kivitelezése van azoknak a szabályoknak, és ez meg fogja változtatni azt, ahogy mindenki versenyez a jövőben. Ilyen nem fogunk látni többé.”
A dupla szankció miatt csak hatodik Verstappenre amúgy a hajrában még Kevin Magnussen is közelített a Haasszal: Ayao Komatsu csapatfőnök nem is győzte dicsérni az évad végén távozó pilótáját, míg maga a versenyző szerint mindez annak volt köszönhető, hogy minden összeállt az autó egyensúlyával – bővebben itt.
Eközben amúgy Verstappen felkerült a leggazdagabb hollandok listájára a Quote 500 éves jelentésében: a háromszoros F1-es világbajnok a 322. helyet szerezte meg a listán, miközben ő a legfiatalabb, aki szerepel rajta. Verstappen pozíciója a 210 millió euróra becsült vagyonának köszönhető, a holland csak tavaly 64 millió eurót kapott a Red Bulltól.
Ha Brazília, akkor Senna
Mindeközben természetesen fél szemmel már az előttünk álló Sao Pauló-i Nagydíjra is figyelünk, amelynek sprintes menetrendjét a hétvégén futó többi széria programjával együtt ide kattintva találjátok.
Ha pedig Brazília, akkor nyilván nem maradhatunk Ayrton Senna-megemlékezés nélkül: a Pirelli brazil színekben pompázó sapkákkal készül a dobogósoknak, valamint szintén sárga-zöld motívumokat és a 30 éve elhunyt háromszoros világbajnok logóját magán viselő gumiabroncsot kap majd a pole-pozíciós Interlagosban.
S ha már Senna: a Netflix közzétette a brazil legendáról készült, november végén debütáló hatrészes sorozatának teljes trailerét – ez ide kattintva tekinthető meg.
Formula Podcast Mexikóvárosból, Formula Shakedown az ORB-szezonzárásról
Végül, de nem utolsó sorban ajánljuk figyelmetekbe két mai műsorunkat. Egyfelől a Formula Podcast mexikóvárosi futamértékelőjét, amelyben szót ejtettünk a helyszíni hangulatról, Carlos Sainz nagy napjáról, Sergio Perez összeomlásáról – valamint arról is, hogy mit lehet hallani a paddockban a talán az utolsó esélyét is elpackázó Red Bulll-pilóta jövőjét illetően.
Emellett pedig új műsorral jelentkezett a Formula Shakedown is a hazai ralibajnokság évadzárója után: Velenczei Ádám bajnoki címe, Csomós Mixi hibája, Zemplén Rali, lassítók, másfélszeres szorzó – Vincze Ferenc és Gobodics Tamás beszélte át a magyar ralibajnokság aktuális híreit, érdekességeit: