DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Hírösszefoglaló

Bottas kerékpáros vb-n, Allison-hatás – vasárnapi F1-es hírek

Max Verstappen szerint a Red Bull túlvan a mélyponton, innen már csak felfelé vezet az út, Mike Krack nem akar jogi problémákat Adrian Newey miatt. Október 6-án történt.

Az egyre komolyabban kerékpározó Valtteri Bottas tavaly én végén jelölt ki magának egy mellékes célt: hogy kvalifikáljon a kerékpáros UCI gravel (murvás) világbajnokságra saját korosztályában. Sikerült a bravúr, így vasárnap a júliusi spái futamot követően visszatért Belgiumba, ahol a brabanti erdőkben versenyzett, a Halle és Leuven közti 182 kilométeres távon, Finnországot képviselő kerékpárral és trikóban.

Bottas végül 133. helyen zárta a 232 fős 35-39 éves kategóriát – sikerült beérnie a célba, egy darabban. Belgiumba nem egyedül utazott, hétvégén profi kerékpáros párja, Tiffany Cromwell is versenyzett: ő 36. helyen végzett a női Elite mezőnyben.



Miután Christian Horner nem nézte jó szemmel Adrian Newey bemutatását Silverstone-ban, Mike Krack óvatos: a jogi osztállyal egyeztet, mit szabad és mit nem, amíg él a mérnök Red Bull-szerződése. Ezt mondta az Aston Martin csapatfőnöke.

A mélypont már a Red Bull mögött van, mondja Max Verstappen: az Olasz Nagydíjon volt a padlón a csapat, Bakuban, a padlólemez fejlesztésének köszönhetően azonban javulás kezdődött, amely várakozásai szerint folytatódni fog Austintól is. Részletek.

„Igen, jobbnak érződött, már ez egy jó lépés volt számunkra” – mondta Verstappen az Autosportnak. „Úgy gondolom, most a helyes irányba haladunk, de időbe fog telni. Ilyesmit nem lehet egy-két hét alatt teljesen átfordítani, de úgy gondolom, a csapat elégedett volt azzal, amit Bakuban látott.”

Egy személyi változásnak tulajdonítja a Mercedes feltámadását Russell. A fordulópont akkor történt, amikor újra James Allison lett a csapat technikai igazgatója – bővebben.

Ha sikerülne fordítania 52 pontos hátrányán, Lando Norris a 11. brit világbajnokká válna: egyik elődje a szigetországból Damon Hill volt, aki szerint honfitársában megtalálhatók a bajnokok ismérvei.

„Megvannak benne a kvalitások. A második hellyel már elégedetlen. Láttam a nyári szünet során tett megjegyzéseit arról, hogy nem volt elég jó a szezon első részében. Ez annak a jele, hogy tényleg a végletekig fogja feszíteni a húrt.Nem elégszik meg azzal, hogy elég jó legyen, a legjobb akar lenni” – mondta az 1996-os világbajnok, aki szerint Oscar Piastriban is megvan a potenciál, de neki a következő években még tanulnia kell. Részletek.

Sem 2025-ben, sem 2026-ban nem várható csoda az Audivá váló Saubertől az autót várhatóan jövőre is vezető Valtteri Bottas szerint.

„Az alapján, amit láttam, az Audi versenyképes lehet 2026-ban, de nem lesz könnyű. Nehéz egy új sportba belevágni olyan gyártók ellen, amelyek már ilyen régóta itt vannak. A 2026-os év jó lehet, de azonnali győzelem túl távoli cél. Ez a kemény valóság” – mondta Bottas, hozzátéve, a rendszeres pontszerzés lehet a reális cél. Részletek.

Bagnaia nyert, David Alonso világbajnok

Pedro Acosta újabb bukása után egyedül maradt az élen a címvédő Francesco Bagnaia a Japán GP-n, aki a sima győzelemmel tíz pontra megközelítette parádésan felzárkózó Jorge Martint. Marc Marquez még a dobogón Motegiben – összefoglalónk itt található.

Eközben a Moto3 kategóriában David Alonso 16 futam alatt a 10. győzelmét szerezte Japánban, ezzel már négy fordulóval a vége előtt bebiztosította a címet – ő lett az első kolumbiai világbajnoka a gyorsasági motorozásnak.

A története kilencedik konstruktőri világbajnoki címét jó eséllyel 2024-ben megszerző, de 13. egyéni vb-sikerére is pályázó McLaren éppen 50 éve szerezte meg az első titulust mindkét bajnokságban. Emerson Fittipaldi nagy 1974-es szezonjával a Retro rovatban foglalkoztunk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: