DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 26. szerda
Hírösszefoglaló

A Ferrarié a 24 órás, Sainz dilemmája – vasárnapi hírek

Ismét a Ferrari 499P nyerte a Le Mans-i 24 órást, a spanyol F1-es számára 2025 és 2026 egyformán fontos a döntésben, Ralf Schumacher nem hajlandó többet Günther Steinerrel dolgozni. Mai hírek az autósportból.

Délután 16 órakor véget ért a 92. Le Mans-i 24 órás. Az egynapos viadal során összesen hat különböző alkalommal esett le az eső: a „buli” már szombaton az első órákban indult, és egészen a befutóig kitartott – ráadásul nem sokkal a féltáv után, a hajnali órákban olyan özönvíz zúdult a pályára, hogy négy és fél órán át a safety car mögött körözött a mezőny!

A folyamatosan változó körülmények révén sokszor átrajzolódott az élmezőny képe – főleg amiatt, mert többször is volt, aki slicken maradt a rövidebb záporok idejére –, de nem szakadtak szét az élmenők: még az utolsó órákra is úgy fordultak rá a Hypercar-kategória élmenői, hogy négy gyártó hat egysége rendelkezett kisebb-nagyobb eséllyel a győzelemre.



Ráadásul a végén sem volt hiány fordulatokból. Eleinte úgy tűnt, egy nyitva maradó jobboldali ajtó miatt elbukja az esélyét az #50-es, de tökéletesen sikerült az utolsó két etap energia-felhasználás szempontjából, így végül a Nicklas Nielsen, Antonio Fuoco, Miguel Molina trió nyerte meg a legendás Le Mans-i 24 órás kiírását.

A fő ellenfélnek a végén a #7-es Toyota bizonyult, amely egység elképesztő fordulatok után lett második. Eleve a Hypercar-mezőny végéről startoltak Kamui Kobayashi szerdai körelvétele után, Nyck de Vriesnek egyszer ablaktörlőhiba miatt kellett kiállnia, vasárnap dél körül kétszer is lassú defektet kaptak, Jose Maria Lopez pedig az utolsó órában mutatott be egy megforgást.

A dobogóért a végén a tavalyi győztes #51-es Ferrari és a pole-ból induló #6-os Porsche hajtotta meg egymást: végül Alessandro Pier Guidi visszaverte a vb-éllovas egység támadásait, így a Ferrari kettős dobogónak örülhetett, míg a Porschének be kellett érnie egy negyedik helyezéssel. Teljes beszámolónk a Le Mans-i 24 órásról az LMP2 és LMGT3 kategóriákkal együtt itt olvasható el – a Formula.hu tradíciójának megfelelően 24 órás élő közvetítés is készült a nagy versenyről.

Le Mans-ba kísérte az Alpine Hypercar-csapatát a márka mindkét Formula-1-es versenyzője. Esteban Ocon és Pierre Gasly nem sokáig szurkolhattak a csapattársaknak, mivel mindkét A424 kiesett az első hat óra folyamán motorhibával, Gasly azonban egy interjúban elárulta, álma egyszer győzni a 24 óráson:

„Szerintem minden gyerek erről álmodik. Ekkora korom óta néztem ezt a versenyt. Öt éven át Le Mans-ban éltem, itt tanultam, közel a városhoz és a pályához. Biztos, hogy álom lenne egy napon megnyerni Le Mans-t” – mondta az Eurosportnak a francia. „Egyelőre teljes mértékben a Formula-1-re fókuszálok, nincs napirenden a téma, de nem tűnt igazságosnak, ahogy sportcipőben és farmerben jártam-keltem ezek között a srácok között. Remélem, egy napon egy jó autóban versenyezhetek Le Mans-ban.”

Sainz 2025-ről, menesztett Red Bull-junior

A Formula-1-es témák közül elsőként Carlos Sainz nyilatkozatával érdemes foglalkozni. A szabályváltozások éve lottóhúzás, ezért a spanyol nem engedi el 2025-öt a csapatválasztásnál. 

„Számomra 2025 ugyanolyan fontos, mint 2026. Hogy miért? Mert 2026-ot lottóhúzásnak tartom, mehetek bárhova, az asztalon levő összes opció vagy sikeres lesz, vagy nem. Még egy topcsapatnál is előfordulhat, hogy nem talál bele” – mondta a háromszoros futamgyőztes spanyol. Bővebben itt.

Kevés az ülés, a versenyzők „örökké” maradnak – ezért nem jut hely az F2-es bajnokoknak az F1-ben az utánpótlás 2022-es bajnoka, Felipe Drugovich szerint, aki kitartóan vár a nagy lehetőségre. Részletek.

„A korábbi érában a versenyzők sokkal korábban abbahagyták, aztán volt egy olyan időszak, amikor a pénz jelentette a sarokpontot, a fiatal versenyzőknek pedig volt költségvetésük” – magyarázta Drugovich. „Manapság egyik sem igaz: a csapatoknak van pénzük, a versenyzők pedig örökké maradnak. Tehát nehéz a helyzet annak, aki érkezik. Az utolsó két F2-es bajnok sincs az F1-ben, és nem tudom, hogy az idei ott lesz-e.”

Ralf Schumacher számolatlan alkalommal támadta már Günther Steinert az unokaöccse felé tanúsított megnyilvánulások miatt, az esetekhez pedig behúzhatjuk a legújabbat: a német lassan úgy érzi, az excsapatfőnök Mick Schumacher F1-es visszatérését akarja megakadályozni – Ralf most egyenesen kijelentette, nem hajlandó a jövőben Steinerrel együtt kamera elé állni tévés szakértőként. Ezt mondta Schumacher – valamint a vitában mellé álló honfitárs, Timo Glock.

A Formula-3-ban szereplő 18 éves lengyel, Kacper Sztuka a közösségi médiában jelentette be, már nem a Red Bull Junior Team tagja. Sztuka alig több mint fél éven át tartozott az energiaitalosok kötelékébe: az olasz Formula-4-es bajnokságot egy bravúros szezonhajrával (az utolsó kilenc futamon nyolc győzelemmel) nyerte meg 2023-ban. A tavalyi eredmények tükrében elvárhatóhoz képest első F3-as szezonjában elmarad teljesítménye, egyetlen pontszerzéssel, az imolai sprint ötödik helyével csupán 19. helyen áll az értékelésben, a fiatal versenyző azonban állítja, a visszajelzések kedvezőek voltak, amíg a Red Bull részéről nem történt meg a szakítás.

Oscar Piastri, a McLaren ausztrálja így látja a barcelonai esélyeket: „Úgy gondolom, a Red Bull erősebb lehet ezen a pályán, de mi is ott leszünk a mixben. Továbbra is magabiztosak lehetünk. Nem mondanám azt, hogy gyengék vagyunk a nagy tempójú pályákon, inkább a riválisaink fejlődtek. Majd meglátjuk, mi történik, de biztos vagyok abban, hogy ott leszünk a mezőny elején.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: