DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 20. szombat
Hírösszefoglaló

Elrajtolt a Le Mans-i 24 órás – szombati hírek

Zinedine Zidane adta meg az idei Le Mans-i 24 órás verseny rajtjelét, melyet élőben közvetítünk a Formula.hu-n – összegyűjtöttük a mai nap legfontosabb híreit.

Ha nem szeretnél semmiről lemaradni, ami Le Mans-ban történik, ide kattintva követheted élő, szöveges tudósításunkat a 24 órás viadalról. A verseny előtt egy gyorstalpalót is készítettünk, melyben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.



Ami az F1-es híreket illeti, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, Yuki Tsunoda mostanra már top versenyzőként tartandó számon: „Nagyot fejlődött, habár az előzetes várakozásokhoz képest kicsit később ért el erre a szintre. Jelenleg viszont top versenyzőként tekintek.”

A Ferrari csapatfőnöke arról beszélt, hogy véleménye szerint Barcelonában ismét jó teljesítményre lehet képes a csapata: „Spanyolországban ismét jól fogunk szerepelni.”

Toto Wolff úgy nyilatkozott, hogy pozitívan zárult számukra a Kanadai Nagydíj, és elégedett csapata fejlődésével: „Pozitív eredmény a harmadik és negyedik helyen végezni azt követően, hogy honnan kezdtük a szezont.”

A McLaren csapatvezetője a továbbra is csapat nélküli Carlos Sainzról beszélt, a rutinos szakember pedig nem fukarkodott a dicséretekkel, amikor a spanyol versenyzőről kérdezték: „Carlos egy érdekes versenyző, de különösen kiemelném, hogy mennyire racionális.”

A Haas háza tájáról Ayao Komatsu elmondta, hogy mikor érkezhet csapata 2025-versenyzőinek bejelentése: „Nem vagyunk túl messze a bejelentéstől. Nem fog azonnal megtörténni, de nem vagyunk messze. Néhány héten vagy pár hónapon belül jönni fog a megerősítés.”

Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókért felelős szervezeti egységének igazgatója a 2026-os F1-es szabályok kapcsán nyilatkozott, és elmondta, hogy a két év múlva debütáló új, előzést elősegítő override mód hatása rendkívül hasonló lesz a jelenleg használatban lévő DRS-hez: „Az override mód hatása nagyon, nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a DRS nyújt.”

Végezetül Timo Glock, korábbi német F1-es versenyző elárulta, jelenleg szinte esélytelennek látja a Német Nagydíj visszatérését: „Ez leginkább a politikáról szól. A német gyártók a sport karbonlábnyoma miatt nem akarnak beszállni a motorsportba, emellett pedig a kormányzat sem támogatja már az F1-es versenyek rendezését."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: