Hétvégén az Emilia-romagnai Nagydíjjal folytatódik a 2024-es F1-es szezon, így szokás szerint megtaláljátok nálunk a hétvége teljes menetrendjét, méghozzá ide kattintva. A pályán több módosítást is eszközöltek: bár a nyomvonal változatlan maradt, a pályaelhagyásokat több helyen is szigorúbban büntetik az aszfaltozott bukóterek helyére kerülő kavicságyak.
A hírek fókuszában viszont nem Imola, hanem a Red Bull távozó tervezője, Adrian Newey állt, akivel kapcsolatban Helmut Marko egyértelmű utalást tett arra, hogy szerint a Ferrarinál folytatja pályafutását, s azt is aláhúzta, hogy különösen a szabályváltozások idején jelentett értéket a jelenléte, míg Max Verstappen arról beszélt, hogy szerinte kérdéses, mekkora ráhatása lesz a 2026-os új autókra Newey-nak következő állomáshelyén.
Szintén szóba hozta Newey-t az a Fernando Alonso, aki szerint elsősorban azért kelt ekkora visszhangot a távozása, mert az F1-et jelenleg uraló csapatot hagyja el, a szabályváltozásokkal kapcsolatban pedig abbéli vágyát fogalmazta meg, hogy örülne, ha úgy tudnának a mezőny élére ugrani, ahogy 2022-ben a Red Bull, 2014-ben pedig a Mercedes tette.
Ennek minden bizonnyal sokan örülnének, köztük az a Pedro de la Rosa, aki hangot adott azon véleményének, miszerint Alonso többet érdemelne a sportágtól, mint amennyi siker jutott neki, a McLaren első embere, Zak Brown viszont nem a spanyolban, hanem Lando Norrisban látja a Verstappen-féle rémuralom megszakításának lehetőségét. Brown hozzátette: szerinte sok F1-es verseny könnyekkel végződne kettejük között…
Írhattunk ma Lewis Hamiltonról is, akiről egykori csapattársa, Jenson Button értekezett Ferrarihoz szerződése kapcsán. A 2009-es világbajnok szerint Maranellóban új helyzetet jelent majd a brit klasszis számára, hogy a csapat mindenek előtt áll, és nem számít csapaton belüli feszültségekre Leclerc-rel.
A pilótapiaci mozgásokat illetően ma Alexander Albon került szóba, aki beszédes módon nem akarta kommentálni azt a témát, hogy a Williamsnél marad-e – a pletykák szerint hamarosan az ő csapattársává váló Andrea Kimi Antonellivel kapcsolatban pedig olvasóink véleményét kértük: vajon érdemes-e megadni neki a különengedélyt a 18. születésnapja előtt történő bemutatkozáshoz?
Írtunk még arról is, hogy Kevin Magnussen az F1 történetének mindössze hatodik eltiltott versenyzője lehet, ha a szezon hátralévő részében begyűjt két büntetőpontot – az eddigiek névsorában három világbajnokot is találunk – valamint arról is beszámolhattunk, hogy távozással fenyeget a Formula–E történetének egyetlen kétszeres bajnoka, ha nem kezdenek valamit a mezőnyversenyzés jellegű futamokkal.
Új adással jelentkezett ma a Formula Motocast, melyben szó esett az elmúlt két versenyről, a vb-címért és a 2025-ös Ducati-ülésekért kibontakozó versenyfutásról, valamint a 2027-es szabályokról is: