DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
Hírösszefoglaló

Félteni kell az F1-et? – szombati hírek

Bízik Ricciardóban a VCARB, a Mercedes nem siet sehova Antonellivel, egy egykori steward és egy promóter a vészharangokat kongatja – szombati F1-es hírek és sztorik.

Napi hírösszefoglalónkat a Formula Plusz rovatba felkerült írással kell kezdenünk, melyben Mészáros Sándor kollégánk Miamiban Laurent Mekies VCARB-csapatfőnökkel készített exkluzív interjújának első fele olvasható. Az egykoron Baumgartner Zsolttal is együtt dolgozó szakember elmondta, miért élvezi továbbra is a csapat bizalmát a miami sprintet leszámítva gyenge formát mutató Daniel Ricciardo, s értékelést is mondott a faenzaiak kettőséről.

20240504_hbr_0465



Az összefoglalót folytassuk a Mercedesszel, egészen pontosan a csillagosok fiatal tehetségével, Andrea Kimi Antonellivel, akiről George Russell úgy nyilatkozott, hogy biztos benne, hogy előbb-utóbb ő lesz a csapattársa, Toto Wolff pedig elárulta, hogy hónapokig tarthat a döntés második F1-es pilótájukról. A döntést persze megkönnyítheti, ha az olasz mielőbb F1-es autóba ülhet, egészen pontosan Logan Sargeant Williamsébe – erről a lehetőségről maga Sargeant is beszélt: elmondása szerint próbál minél kevesebbet aggódni ezen.

Olvashattunk ma nem túl szívderítő gondolatokat is az F1-et illetően. Egy egykori sportfelügyelő, a spanyol Joaquin Verdegay több témáról is véleményt alkotott. Mint elmondta, nem hiszi, hogy lenne alapja Fernando Alonso azon vádjának, hogy inkorrekt módon bánnak a spanyol versenyzőkkel a stewardok, ami viszont a sportág egészét illeti, véleménye egészen lesújtó: „A futamokat inkább partinak szánják, mint sporteseménynek. Az az érzésünk támadhat, hogy a Miami Nagydíjat csak azért szervezték, hogy nacho-tálakat adjanak el.”

Más okból, de szintén aggályait fogalmazta meg a Kanadai Nagydíj promótere, aki attól tart, hogy Max Verstappen hosszan tartó uralkodása miatt az emberek kiábrándulnak majd a sportágból, így ő valószínűleg nem bánná, ha a McLaren tartósan is fel tudná venni a versenyt a Red Bull-lal. Az energiaitalosok első embere, Christian Horner csak óvatosan mert megnyilatkozni ezzel kapcsolatban, szerinte most az a fő kérdés, hogy pályafüggő-e a papaja gárda erős produkciója.

f1-start-miami

A szombati nap talán legfontosabb eseménye a spái 6 órás WEC-futam volt, de mielőtt erre rátérnénk, szóljunk röviden két másik, az endurance-világbajnokságot érintő hírről. A Porsche részéről úgy nyilatkoztak, hogy noha idén nem kapott helyet Sebastian Vettel a Le Mans-i legénységükben, a jövőben szívesen látnák őt a legendás versenyen, míg a német védence, a jelenleg az Alpine-t erősítő Mick Schumacher arról nem beszélhetett, hogy milyen esélyei lehetnek átülni a franciák F1-es autójába.

Az említett spái 6 órás futam egyébként cikkünk publikálásáig nem ért véget, ugyanis szűk két órával a vége előtt a Cadillac és a #31-es LMGT3-as BMW ütközése miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt, majd a másfél óráig tartó szerelést követően a versenyirányítás úgy határozott, hogy hozzáadják a megmaradt időt a távhoz. A versenyt amúgy a megszakításkor a két gyári Ferrari vezette a Proton Porsche előtt.

A Formula-E-ben izgalmas csatákat hozó a Berlin ePrix első futama, amelynek végén ismét Jaguar-siker született, miután Nick Cassidy győzött.

Ami pedig a MotoGP-t illeti: Jorge Martin rajt-cél győzelmet aratott a pole-ból indulva a Francia Nagydíj sprintfutamán. Mögötte a 11 helyet javító Marc Marquez, valamint az apriliás Maverick Vinales futott be, míg a címvédő Francesco Bagnaia egy borzalmas rajtot követően kiállt a bokszba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: