DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 5. szerda
Formula-E

FE: Berlinben is Jaguar-siker született

A semmiből nyerte meg Nick Cassidy a Formula-E első idei Berlin ePrix-jét, a futamgyőztes kiléte az utolsó pár körben dőlt el a hatalmas izgalmakat hozó versenyen.

Öt beugró pilóta is erősítette a Formula-E mezőnyét a széria berlini versenyhétvégéjének első futamán. Négyen (Paul Aron, Jordan King, Joel Eriksson és Kelvin van der Linde) a WEC spái hatórás futamán vezető FE-versenyzők helyére ültek be, míg a McLarennél a Monacóban megsérülő Sam Bird autóját Taylor Barnard vezette.

A délelőtti időmérő hatalmas meglepetéseket hozott: az Andretti regnáló világbajnoka, Jake Dennis az utolsó előtti rajtpozíciót tudta csupán megszerezni, valamint az előző futamon első-második helyen végző Jaguar-páros is kihullott a csoportkörben. A pole-pozíciót végül Edoardo Mortara szerezte meg a Mahindrával a DS-es Stoffel Vandoorne előtt, a második sorban pedig Vandoorne csapattársa, Jean-Eric Vergne és a kvalifikáció meglepetésembere, az ERT-s Sergio Sette Camara sorakozott fel.



A rajt után Mortara maradt az élen Vandoorne előtt, Sette Camara és Vergne viszont komoly csatát vívtak a nyitó körökben, oda-vissza előzgették egymást. Mortara már a harmadik körben aktiválta első támadó módját és az ötödik helyig csúszott vissza, hamarosan Sette Camara is követte a példáját. Mindeközben a hazai közönségkedvenc, Pascal Wehrlein egy időre átvette a vezetést a Porschéval, viszont azzal a lendülettel ő is kihajtott az alternatív ívre az extra energiáért és bukott pár pozíciót. Mire az élmezőnyből mindenki felvette első támadó módját, a DS Penske párosa állt az élen.

A futam negyedénél egy biztonsági autós fázis szakította meg ideiglenesen az akciót, ekkor Vergne–Wehrlein–Vandoorne volt a sorrend az élen. Az újraindítás után Wehrlein volt az első az élmezőnyből, aki felvette második támadó módját is, majd elkezdte visszaküzdeni magát az első helyre. A futam második felében szinte semmi sem választotta el egymástól a top pozíciókban vezetőket. A dobogóért és a futamgyőzelemért folytatott harcba a két Porschén és Vergne-en kívül immár a nissanos Oliver Rowland is beszállt, az utolsó sorból induló Dennis pedig már a hatodik helyen autózott.

Nem bírta ki a mezőny a leintésig egy újabb biztonsági autós fázis nélkül: a másik hazai versenyző, Maximilian Günther végezte a falban. Hét körrel a vége előtt a jaguaros Mitch Evans vezetésével indult újra a verseny, az új-zélandinak azonban ekkor még hátra volt a második támadó mód aktiválása. A befutóig hátra lévő körök hatalmas izgalmakat tartogattak, percről percre változott az éllovas kiléte. A küzdelmekben Dennis visszaesett, Evans pedig a támadó módot kihasználva az első helyen kezdhette meg az extra köröket. Vergne, Rowland és Wehrlein viszont nagy hévvel próbálták becserkészni a jaguarost, aki nem is bírta a nyomást és visszacsúszott pár pozíciót.

Csapattársa, Nick Cassidy ezzel szemben kihasználta a káoszos helyezkedést, szép csendben a sor elejére „lopakodott” és ott is maradt a leintésig, így Monaco után itt is a Jaguar örülhetett. Az új-zélandi átvette a vezetést a bajnoki tabellán. Az utolsó körös csatározások után Vergne és Rowland állhatott még fel a dobogóra, mögöttük Evans és a Porsche-duó futott be. A beugró pilóták versenyét Barnard nyerte, a McLaren fiatalja a tizedik helyen végezve pontot szerzett élete második FE-futamán. Az elektromos világbajnokság szezonja holnap folytatódik a hétvége második berlini ePrix-vel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: