A közlemény szerint a sztármérnök már most, azonnali hatállyal lekerül az F1-es programról, mostantól csak a Red Bull RB17-es hypercarján dolgozik, majd 2025 első negyedévében távozhat. Ezt sokan máshogy értelmezték az elmúlt egy napban, mint amit jelent: ugyanis 2025 első negyedévében ténylegesen is munkába állhat akárhol – a jogi csavarról itt írtunk bővebben.
Eközben a tervezőlegenda menedzsere, Eddie Jordan egy másik forgatókönyvben hisz: az egykori csapatfőnök azt tartja valószínűbbnek, hogy Newey pihenőre vonul, legalábbis az F1-ből.
Max Verstappen távozását vízionálja Adrian Newey eligazolásának bejelentése után Ralf Schumacher. Szerinte csak az a kérdés, hogy jövőre, vagy azután hagyja el a Red Bullt. Ezt mondta Schumacher.
Miközben a Red Bull elvesztette legnagyobb presztízsű mérnökét, az Alpine szert tett egy fontos műszaki szerzeményre: David Sanchez tavaly igazolt a Ferraritól a McLarenhez vezető beosztásból vezető beosztásba, de ott nem találta meg a számításait. Az Alpine külön pozíciót nyitott neki, vezető technikai igazgató lett.
Amerikai képviselők kérik számon az F1-et az Andretti visszautasítása miatt: levelet írt a Liberty Mediának az USA kongresszusának 12 képviselője, amelyben az Andretti és a General Motors elutasításának okairól érdeklődtek – bővebben.
A sajtónap fő témái Miamiban: Newey és Hülkenberg
Lewis Hamilton megtiszteltetésnek érezné, ha jövőre együtt dolgozhatna a tervezőzsenivel: a hétszeres F1-es világbajnok szerint remek csapat a Ferrari, de Newey így is hozzáadott érték lenne.
„Adriannek nagyszerű történelme és eredménysora van, és nyilván lenyűgöző munkát végzett végig a pályafutása során. Remekül dolgozott együtt a csapatokkal, komoly tudása van, és úgy gondolom, bámulatos hozzáadott értéke lenne” – mondta többek között. Ez hangzott el Hamilton szájából csütörtökön.
Sergio Perez szerint „nem ideális” Newey elvesztése, de így is erős marad a Red Bull. Viszont bárhol is köt ki a tervezőzseni, ott azonnal hatást fog gyakorolni. A mexikói nyilatkozata.
Egy héttel Audi-szerződése bejelentése után Nico Hülkenberg elárulta, leendő főnöke, Andreas Seidl négy éve nemet mondott megkeresésére. Másodlagos szempont volt, hogy német csapathoz szerződjön, és a Haasról sem feledkezik meg.
„Emlékszem, hogy 2020-ban, talán a szezonkezdet előtt, mikor nem voltam biztos benne, mit is akarok csinálni, felhívtam őt. Akkoriban a McLarennél dolgozott, én pedig megkérdeztem, van-e esély náluk számomra. Ő egyenesen válaszolt, azt mondta: ’nincs, ne is reménykedj, nem fog megtörténni.’ Most azonban, évek múltán már nagyon más volt a helyzet” – idézte fel Hülkenberg. Bővebben.
Egy hely elkelt annál a csapatnál, ahol Guanyu Zhou jelenleg versenyez, ennek ellenére állítja: lesznek lehetőségei, hogy az F1-ben maradjon. Az Alpine-t is említette.
Lehiggadt Daniel Ricciardo Kína óta és részéről lezárná a Stroll-ügyet – ha azonban a kanadai békülne, nem zárkózna el. Elmondta, ő mit tett volna a vetélytárs (akit nem tart ellenségnek) helyében: „Ha nem futok össze vele, akkor írok neki egy üzenetet, hogy bocs, máshova figyeltem, nagyot fékeztél, nem számítottam rá. De én már továbbléptem ezen.” Részletek itt.
Az Aston Martin F1-es pilótája inkább nem kommentálja a felülvizsgálati kérelmüket, de rámutatott: Ausztráliában és Kínában is súlyos szankcióval sújtották. Fernando Alonso úgy érzi, ő kapja a legkeményebb büntetéseket.
Mindkét futam rajtja nedves lehet
Esély van arra, hogy először befolyásolja eső a Miami Nagydíjat – a helyszínen tartott első két verseny végig száraz pályán zajlott. A legfrissebb előrejelzés szerint azonban a sprint és a nagydíj rajtja előtt is lehullhat kisebb mennyiségű csapadék, írta a RaceFans.net.
Az eső legkisebb valószínűsége pénteken lesz, szombat délelőtt viszont, a helyi idő szerint 12 órakor kezdődő sprintet megelőzően várható egy kisebb zápor. Elképzelhető, hogy a sprint rajtja még vizes pályán zajlik, a magas hőmérséklet miatt – mindhárom nap 28-29 Celsius-fokos csúcshőmérséklettel – azonban hamar felszárad az aszfalt. A sprint és a későbbi időmérő alatt nem várható csapadék-utánpótlás.
Vasárnap kora délután szintén kilátásban van csekély eső, azaz a 16 órakor kezdődő futam előtt – a forgatókönyv nagyon hasonló a szombatihoz, a pálya a rajt idején még nedves lehet, de várhatóan gyorsan felszárad. A hétvége teljes menetrendje itt található meg.