DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Váratlanul érte Zhout a Hülkenberg-bejelentés

Egy hely elkelt annál a csapatnál, ahol a kínai jelenleg versenyez, ennek ellenére állítja: lesznek lehetőségei, hogy az F1-ben maradjon. Az Alpine-t is említette.

Múlt héten jelentette be a Sauber, hogy 2025-től több évre leigazolták Nico Hülkenberget, ami azt jelenti, hogy a rutinos német az első szerződtetett Formula-1-es versenyzője a 2026-ban a hinwili alakulat partnereként beszálló Audinak.

Mindez viszont azzal is jár, hogy a jelenleg Stake F1 Team néven futó istálló legalább az egyik mostani pilótájától meg fog válni a következő szezonra – és persze az is benne van bőven a pakliban, főleg a Carlos Sainzcal kapcsolatos pletykák kapcsán, hogy mind Valtteri Bottas, mind Guanyu Zhou kikerül a csapatból.

f1-zhou-sauber-kina-1



Utóbbi pilóta, aki két hete teljesítette első hazai nagydíját Sanghajban, meg is kapta a kérdést a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján, hogy mit szól a fejleményekhez és mindez mit jelenthet a saját jövőjére nézve:

„Az egész bejelentés kicsit hamarabb történt, mint amire számítottam” – ismerte el a RacingNews365.com portál által idézett Zhou. „De ez nem igazán változtat a hozzáállásomon. Csak próbálok a feladatomra koncentrálni a jelenlegi csapatommal, hogy bizonyítsak és minden tőlem telhetőt beleadjak a jövőmért. Természetesen figyeljük a különböző lehetőségeket, hogy meglássuk, mi a legjobb.”

„Nem igazán vonódtunk be Nico ügyébe, így nem sokat tudok mondani a csapat másik elérhető üléséről. Annyit mondhatok, hogy úgy gondolom, Andreas Seidl minden különböző lehetőséget megvizsgál, beleértve engem és Valtterit. Természetesen itt van egy hely, amely elérhető lehet a jövő évre nézve.”

f1-zhou-sauber-kina-2

Az Alpine lehet a B terv?

Zhou kapcsán a Stake mellett pletykaként elsősorban az Alpine-t dobták lehetséges opcióként. Egyfelől azért, mert a híresztelések szerint Pierre Gasly és Esteban Ocon is távozhat akár Enstone-ból, másrészt Zhou korábban a franciák akadémistája volt a juniorszériákban. Amikor erről kérdezték a kínai pilótát, így fogalmazott:

„Nem úgy hagytam el a Renault-t, hogy összekülönböztünk volna, szerintem elég sima volt a szétválás. Akkoriban egyetlen ülés volt elérhető számomra, méghozzá a Sauber-Alfa Romeónál, így elengedtek. És ez volt a vége a szerződésemnek ottani akadémistaként, mert nem igazán tudtak előléptetni a Formula-1-be.”

„Szerintem a kapcsolat még mindig megvan, de ami a lehetőségeket illeti: vannak, de hogy mennyi? Nem vagyok benne biztos, túl korai még megmondani. De természetesen keresem és nézem, hogy mi működhetne számomra a legjobban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: