Egyre inkább kezd felébredni téli álmából a Formula-1: az autóbemutatók után immár egy 2024-es versenygép pályára is gördült! Az első fecske pedig nem más, mint a Stake F1 Team, amely Barcelonában gurult ki a C44-essel. A szabályok értelmében ugyanis a csapatok összesen 400 kilométert teljesíthetnek – két napra bontva – az aktuális évi autójukkal filmforgatási célzattal, s az istállók nagy része az egyik napot rendszerint már a téli teszt előtt elhasználja egyfajta bejáratásként. Minderről egy rövid videót is közzétettek:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha már a bemutatók szóba kerültek: a legutóbb leleplezett masina, a VCARB 01 számos részletében a Red Bull klónjának tekinthető, ugyanakkor néhány elemében eltér a nagycsapat előző évi konstrukciójától – részletek ide kattintva.
A Visa Cash App RB minapi bemutatóján Daniel Ricciardo többek között arról beszélt, hogy nem akar annyira a jövőbe tekinteni, hogy a Red Bull-os pletykákkal foglalkozzon – a tapasztalat fontosságát is hangsúlyozó nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Bár a Ferrari prezentációjára még néhány napot várnunk kell, a versenyzők overallját azonban már most bemutatták: a továbbra is domináns vörös alapszín mellett az eddiginél nagyobb szerepet kapott a sárga és a fehér, utóbbi különösen a pilóták aláöltözőjének hátán. A színösszetétel így a Ferrari tavaly Le Mans-t nyerő Hypercarjának dizájnjára hajaz – vajon Charles Leclerc és Carlos Sainz idei versenygépe is emlékeztetni fog a 499P festésére?
As you all asked nicely, here’s some more pics
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 10, 2024
What do you think, Tifosi? pic.twitter.com/Ye8mTQ8X64
Leclerc nyilatkozott is a napokban: elmondta, hogy egyetlen célkitűzése az F1-ben a világbajnoki cím megszerzése, a második hely már nem érdekli, de tisztában van vele, hogy a Red Bull nagy előnyből indul. A monacói beszélt a 2024-es autóról és a Carlos Sainzcal való kapcsolatáról is – mindez itt olvasható részletesen.
Nyolc órán át tarthatott a Horner-meghallgatás
Természetesen ma is érkeztek fejlemények az elmúlt bő egy hét két legfontosabb történése kapcsán. A Christian Horner körül kirobbant botrány körül például olyan értesülések keringenek, hogy a pénteki találkozó több mint nyolc órán át tartott, és jelenleg úgy fest, nem is biztos, hogy lesz az ügynek végkimenetele a Red Bull jövő csütörtöki bemutatója előtt – bővebben itt.
A másik kiemelt téma Lewis Hamilton ferraris átigazolása, amely kapcsán most Piero Ferrari, a maranellóiak alelnöke, az alapító Enzo Ferrari fia is megszólalt: elmondása szerint a hétszeres világbajnokot mindig is vonzotta az Ágaskodó Paripa varázsa és korábban többször is járt a gyárukban.
Az egykori F1-es csapatalapító Giancarlo Minardi ugyanakkor nem ért egyet Hamilton leigazolásával: ő vagy Sainzt tartotta volna meg, vagy egy fiatallal helyettesítené – azt is elmagyarázta, miért.
Az Alpine pedig eközben elismerte, hogy valóban először megbuktak az egyik törésteszten, de Bruno Famin csapatfőnök szerint ez csak azt mutatja, hogy a határokat feszegették: „Néhány tesztet újra kellett csinálnunk, néhány homologizációs tesztet. De szerintem ez része a megszokott folyamatnak. Ha minden teszten elsőre átmész, az azt jelenti, hogy nem voltál elég ambiciózus. Úgyhogy meglátjuk, mi lesz a végeredmény, de az egyáltalán nem kritikát érdemlő, hogy néhány tesztet újra kellett csinálnunk.”