DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Elhúzódó Horner-ügy, pályán egy 2024-es F1-es – szombati hírek

Barcelonában körözött a Stake, Piero Ferrari szerint Hamiltont mindig is vonzotta Maranello, Leclerc egyetlen célja a vb-cím: egy helyen a Formula.hu mai hírei.

Egyre inkább kezd felébredni téli álmából a Formula-1: az autóbemutatók után immár egy 2024-es versenygép pályára is gördült! Az első fecske pedig nem más, mint a Stake F1 Team, amely Barcelonában gurult ki a C44-essel. A szabályok értelmében ugyanis a csapatok összesen 400 kilométert teljesíthetnek – két napra bontva – az aktuális évi autójukkal filmforgatási célzattal, s az istállók nagy része az egyik napot rendszerint már a téli teszt előtt elhasználja egyfajta bejáratásként. Minderről egy rövid videót is közzétettek:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Stake F1 Team (@stakef1team) által megosztott bejegyzés

 

Ha már a bemutatók szóba kerültek: a legutóbb leleplezett masina, a VCARB 01 számos részletében a Red Bull klónjának tekinthető, ugyanakkor néhány elemében eltér a nagycsapat előző évi konstrukciójától – részletek ide kattintva.

A Visa Cash App RB minapi bemutatóján Daniel Ricciardo többek között arról beszélt, hogy nem akar annyira a jövőbe tekinteni, hogy a Red Bull-os pletykákkal foglalkozzon – a tapasztalat fontosságát is hangsúlyozó nyilatkozat ide kattintva olvasható.

Bár a Ferrari prezentációjára még néhány napot várnunk kell, a versenyzők overallját azonban már most bemutatták: a továbbra is domináns vörös alapszín mellett az eddiginél nagyobb szerepet kapott a sárga és a fehér, utóbbi különösen a pilóták aláöltözőjének hátán. A színösszetétel így a Ferrari tavaly Le Mans-t nyerő Hypercarjának dizájnjára hajaz – vajon Charles Leclerc és Carlos Sainz idei versenygépe is emlékeztetni fog a 499P festésére?

 

Leclerc nyilatkozott is a napokban: elmondta, hogy egyetlen célkitűzése az F1-ben a világbajnoki cím megszerzése, a második hely már nem érdekli, de tisztában van vele, hogy a Red Bull nagy előnyből indul. A monacói beszélt a 2024-es autóról és a Carlos Sainzcal való kapcsolatáról is – mindez itt olvasható részletesen.

 

Nyolc órán át tarthatott a Horner-meghallgatás

Természetesen ma is érkeztek fejlemények az elmúlt bő egy hét két legfontosabb történése kapcsán. A Christian Horner körül kirobbant botrány körül például olyan értesülések keringenek, hogy a pénteki találkozó több mint nyolc órán át tartott, és jelenleg úgy fest, nem is biztos, hogy lesz az ügynek végkimenetele a Red Bull jövő csütörtöki bemutatója előtt – bővebben itt.

f1-horner-redbull-4



A másik kiemelt téma Lewis Hamilton ferraris átigazolása, amely kapcsán most Piero Ferrari, a maranellóiak alelnöke, az alapító Enzo Ferrari fia is megszólalt: elmondása szerint a hétszeres világbajnokot mindig is vonzotta az Ágaskodó Paripa varázsa és korábban többször is járt a gyárukban.

Az egykori F1-es csapatalapító Giancarlo Minardi ugyanakkor nem ért egyet Hamilton leigazolásával: ő vagy Sainzt tartotta volna meg, vagy egy fiatallal helyettesítené – azt is elmagyarázta, miért.

Az Alpine pedig eközben elismerte, hogy valóban először megbuktak az egyik törésteszten, de Bruno Famin csapatfőnök szerint ez csak azt mutatja, hogy a határokat feszegették: „Néhány tesztet újra kellett csinálnunk, néhány homologizációs tesztet. De szerintem ez része a megszokott folyamatnak. Ha minden teszten elsőre átmész, az azt jelenti, hogy nem voltál elég ambiciózus. Úgyhogy meglátjuk, mi lesz a végeredmény, de az egyáltalán nem kritikát érdemlő, hogy néhány tesztet újra kellett csinálnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: