DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Verstappen-győzelem virtuálisan – vasárnapi F1-es hírek

A világbajnok kerüli az extrém sportokat és nem érdekli az új F1-es film, Hamiltont Will.i.am dicsérte, Glock felidézte 2008-at. Ez történt január 21-én.

A 2023-as világbajnokhoz kapcsolódott legtöbb hírünk vasárnap. Egy héttel „az igazi” előtt tartották az online daytonai 24 órást, amelyen szokásához híven rajthoz állt Max Verstappen. A holland a Team Redline színiben indult egy virtuális Mercedes-AMG GT3-mal, Ola Steinbraten és Gianni Vecchio társaként.

A GTD kategóriában versenyző egység a kilencedik rajthelyről indult, innen verekedték fel magukat – javarészt Verstappennek köszönhetően – vezető pozícióba. Hátráltatta őket egy kontakt az egyik testvérautóval, ám segített nekik a műfaj sajátos technikai problémája, a fő ellenfelet sújtó hálózati hiba, így végül megszerezték az első pozíciót.



A síelést is tiltja Verstappen Red Bull-os szerződése: öt éve nem síelt már a háromszoros világbajnok, de még a biciklizést is veszélyesnek tartja. Nem vonzzák az extrém sportok, tudatosan kerüli a kockázatot.

„És természetesen bennem van a gondolat, hogy a következő években nagy esélyem van arra, hogy újra világbajnok legyek, futamokat nyerjek. Ha ezen eltöpreng az ember, automatikusan kevesebb kockázatot vállal” – mondta el a holland: bővebben itt idézzük nyilatkozatát az extrém sportokról.

A készülő új F1-es filmről is beszélt: „Az austini USA nagydíj előtt levetítettek nekünk pár részletet az új filmből a versenyzői eligazításon, hogy elmagyarázzák, hogyan forgatnak. Jó látni, de túlzottan nem érdekel. Nincs szükségem arra, hogy filmet nézzek a saját sportomról.”

Brad Pitt és Will.i.am az F1-es hírekben

Az Apex forgatása a korábbi híreknek megfelelően jelenleg Daytonában zajlik. A sztori egy pontján a Pitt által megformált Sonny Hayes GT3-as autóval versenyez, ezeket a jeleneteket veszik fel Daytonában. A Formula-1-es történetszálhoz a fiktív APX GP átalakított F2-es autót kapott, a két hétvégét felölelő versenyre azonban egyszerűen kölcsönvették a Wright Motorsports Porsche 911 GT3 R versenygépét.

Az autón a színvilág, de még a #120-as rajtszám sem változott meg a film kedvéért – egyedül a versenyzők nevét cserélték le, az autó felett S. Hayes, C. Kelso és P. Long szerepel. Utóbbi az Autosport szerint megegyezik Patrick Longgal, a korábbi Le Mans-i kategóriagyőztessel, a Porsche nagykövetével, aki ilyen módon valós személyként bekerülhet a sztoriba. A filmbeli csapat a Chip Hart Racing nevet viseli majd.

Az autósporton kívülről, a zenei világból kapott elismerő szavakat Lewis Hamilton: a hétszeres világbajnokkal jó kapcsolatot ápoló énekes, Will.i.am beszélt arról, barátja a versenypályán kívül is jócskán meg van áldva irigylésre méltó tehetséggel:

„Nem is fair, hogy ennyire jó és csodálatosan énekel. Komolyan, voltam már egy stúdióban Lewisszal, csodálatos énekes, mondom, lenyűgöző. Hogy lehet valaki ennyire tehetséges?” – nyilatkozta Will.i.am a Sports Illustratednek. De az adottságok túlmutatnak a versenypályán és éneklésen:

„Már-már bosszantó, mert ő az a fickó, aki ha feljön veled a színpadra, valószínűleg elnyom téged. Ha bemutatod a barátnődnek, azt fogja gondolni, milyen jó pasi. Ha autóba ülsz, legyőz versenyen. Érzed, mit akarok mondani? Ez nem fair, testvér, gyerünk, lehetnél valamiben pancser is.”

Mike Krack csapatfőnök nem szeret kifogásokat keresni: ezért nem takarózik a silverstone-i építkezéssel és átköltözéssel. Ehelyett azzal kell foglalkozni, hogyan eshettek vissza az F1-es fejlesztési versenyben. Bővebben.

A bemutatóját elsők közé kitűző Alpine, amely február 7-én leplezi le új autóját, a közösségi médiában villantott meg egy részletet 2024-es modelljéről – rózsaszínben. Ízelítő vagy csak figyelemelterelés? 

Glock arról a bizonyos előzésről

A Formula-1-ben öt szezont töltő Timo Glock pályafutását elevenítette fel egy interjúban a Formula1.com, természetesen foglalkozva azzal a nagy visszhangot keltő előzéssel is 2008-ból. Akkoriban egyesek azt pedzegették, hogy szándékos elengedés történt, holott a német elmondta, nemhogy a pályán, de még a parc fermében sem tudta, hogy ezen az előzésen múlt a bajnoki cím.

„Sosem hittem volna, hogy ilyen történik velem. Próbáltuk a saját versenyünket futni, kihozni belőle a maximumot, a végén pedig pozíciókat nyertünk azzal, hogy kint maradtunk. De arról senki sem szólt, hogy én voltam az, aki eldöntötte a bajnokságot” – mondta az interjúban Glock.

„Amikor visszajöttem a bokszba a futam után és leparkoltam Lewis mögé, akkor kérdeztem meg a mérnököm, ki nyerte a bajnokságot, ő azt válaszolta, hogy Lewis. Odamentem hozzá, gratuláltam, aztán láttam az újságírók hadát, aki felénk közeledett. Azt gondoltam, mind Lewishoz szalad, ezért félreálltam, de mind hozzám jöttek!”

„Kérdezték, hogy »szándékos volt?«, »miért tetted?« satöbbi, satöbbi. Lövésem sem volt, hogy miről van szó” – elevenítette fel Glock, hogyan megzavarta a tudósítók rohama. Végül stábjának egyik tagja mentette ki és magyarázta el, milyen döntő szerepe volt a vb kimenetelében. „A fizioterapeutám megragadott és visszahúzott a garázsba, ahol elmagyarázta, mi történt. Akkor azt gondoltam, jól van, most már értem. Az eset az F1-es történelem része lett.”

A német beszélt a sosemvolt 2010-es Toyotáról és arról is, hogyan lett Niki Lauda helyén Formula-1-es szakértő: bővebben itt szemeztünk az interjúból.

Először nyilatkozott kötetlenül Ducati-versenyzőként Marc Marquez a Gresini bemutatóján. Nem lenne normális, ha egyből Bagnaia és Martin szintjét hozná a Ducatin – hűteni próbálta a kedélyeket a vb-cím helyett top 5-öt megcélzó spanyol. Nyilatkozata itt található meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: