DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
Motor

„Nem gondolhatok rögtön győzelemre” – Marquez

Nem lenne normális, ha egyből Bagnaia és Martin szintjét hozná a Ducatin – hűteni próbálta a kedélyeket a vb-cím helyett top 5-öt megcélzó spanyol.

Szombat este a Gresini Racing nyitotta a 2024-es MotoGP-s bemutatók sorát, így először láthattuk az új színekben a Repsol Hondát 11 év után elhagyó Marc Marquezt. Ezek a színek egyébként nagyban megegyeznek a ducatis szatellit gárda előző két idény során látott dizájnjával, a Hondát elhagyó Red Bull logói is csak a Marquez testvérek (hiszen Marc öccse, Alex mellé érkezik) sapkáin tűntek fel, a szürke-piros motorokon nem.

Ennél is fontosabb volt, hogy Marquez először beszélhetett hondás szerződése kötöttségei nélkül a Ducatiról és a Gresiniről. Ennek ellenére a hivatalos prezentáció utáni sajtóeseményen továbbra is igyekezett hűteni azok kedélyeit, akik arra számítanak, hogy a nyolcszoros világbajnok egyből favorit lesz a GP23-as – azaz a tavalyi verziójú – Ducatira felpattanva:

motogp-marquez-gresini-1



„Egy dolog a várakozás, egy másik a hozzáállás. Természetesen úgy állok hozzá, hogy gyors legyek a versenypályán, s ha gyorsabb tudok lenni az első teszten, megpróbálok az lenni. De egy másik dolog, hogy hogyan viszonyulnak a várakozások a valósághoz.”

„Nyilvánvaló, hogy óriásiak az elvárások az emberek oldaláról. De az én feladatom az, hogy elfelejtsem ezeket és csak próbáljak dolgozni a garázsban, mivel nyugodtnak kell maradnom, főleg az elején. A nyugodtság nem azt jelenti, hogy nem leszek gyors. Természetesen gyors akarok lenni, de nem tehetek úgy, hogy azt gondolom, hogy egyből a győzelemért fogok harcolni, hiszen az előző négy év rémálom volt számomra. Az utóbbi két évben futamot sem tudtam nyerni.”

Meg kell jegyezni, hogy 2022-ben Enea Bastianini szintén előző évi Desmosedicin, gresinis színekben tudott futamokat nyerni és világbajnoki bronzérmet szerezni, míg tavaly Fabio di Giannantonio is győzött egyszer, a VR46-nál szintén korábbi technikát használó Marco Bezzecchi pedig szintén többször is elsőként ért célba és Bastianinihez hasonlóan harmadik lett az összetettben.

 

Bagnaia és Martin gyorsabb lesz?

Marquez ugyanakkor azt is elmondta, hogy arra számít, hogy a tavalyi két világbajnoki aspiráns, a gyári Ducatit erősítő címvédő Francesco Bagnaia és a pramacos kihívója, Jorge Martin az elején biztosan gyorsabb lesz a GP24-es motoron: 

motogp-marquez-gresini-2

„Egy olyan motorra ülök fel, amelyen főleg két versenyző, Bagnaia és Martin, már két évet eltöltöttek, és sok futamot és bajnokságokat nyertek vele. Úgyhogy ők rendkívül gyorsak, és a 2024-es motor lesz alattuk. Mondhatjuk, hogy ugyanaz a motor, szóval nem érkezhetek meg úgy ide, hogy úgy teszek, hogy ugyanazon a szinten leszek, vagy legalábbis nem lenne normális dolog, ha egyből ugyanazon a szinten lennék.”

 

Nem a vb-cím, a top 5 a cél Marqueznél

Marquez sokszor kihangsúlyozta az átigazolása bejelentése óta, hogy az elsődleges célja, hogy újra élvezze a motorozást, amire az előző években a Hondánál nemigen volt módja – főleg úgy, hogy több esztendő után először volt most végre nyugodt, sérülés- és komplikációmentes téli felkészülési időszaka. A fentiekben szintén csitítani igyekezett az elvárásokat, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ne akarna versenyképes lenni:

„Sokszor elmondtam, most is elismétlem: azért vagyok itt, mert úgy érzem, van esélyem és vagyok olyan szinten, hogy a top 5-ös helyezésekért harcoljak. Nem mondhatom azt, hogy a bajnokságért fogok harcolni, ahhoz sok területen extrát kell nyújtanod.”

„De továbbra is úgy érzem, harcban lehetek az első öt-hat helyezésért. Úgyhogy ezt az irányt választottam, hogy meghosszabbítsam a karrierem. Nyilván egyszerűbb lett volna a Hondánál maradni: kisebb nyomás, nagyobb összeg a bankszámlámon, de nem ez a cél.”

motogp-marquez-gresini-3

A 31. életévét néhány hét múlva betöltő spanyol elmondta: természetesen más stílust igényel a Ducati, már nem tudja a Honda még tavaly is meglévő kanyarbejárati erősségeit kihasználni, s főként arra kell ráéreznie, hogyan tudja kiaknázni a Desmosedici extra motorerejét és tapadását a kanyarkijáratokon és kigyorsításokon.

Marquez mindenesetre novemberben a valenciai teszten negyedik leggyorsabbként zárt, amivel sokakat egyből lenyűgözött, de azért megjegyezte: a spanyol helyszínen mindig gyors szokott lenni, így kíváncsibb lesz, hogyan fog teljesíteni a gyengébb pályájának számító Sepangban és Katarban, ahol a két februári tesztet rendezik majd.

„A valenciai teszten nyugodt voltam, hiszen csak egy motor állt a garázsomban, így mondták, ha bukok, akkor vége a tesztnek. Szóval lépésről lépésre próbáltam ráérezni a motorra. Valenciában simán motoroztam, de még nem tudjuk, hogy ilyen lesz-e a stílusom. Az első teszten ismeretlen beállítással mentem, azt kértem, hogy csak állítsák be a motort, ahogy a többieknek szokták, mert alkalmazkodnom kell. Csak apróságokhoz nyúltak, hogy magabiztosabb legyek a motor elejével, de simán motoroztam, mert még nem éreztem késznek magam arra, hogy agresszív legyek és a motor határait keressem.”

Marquezt legközelebb az említett két teszten láthatjuk a Gresini Ducati nyergében: Malajziában február 6-tól 8-ig, a március 10-i évadnyitó helyszínén február 19-én és 20-án fog körözni a MotoGP-mezőny.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: