DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Hírösszefoglaló

Wolff helyettese, Newey McLaren-sapkája – hétfői F1-es hírek

Egyre magasabban a Mercedes-hierarchiában D’Ambrosio, Verstappen fő gondja, extra lelátót épít a Hungaroring, magyar hegyi Európa-bajnokot avattak. Ez történt augusztus 21-én.

A szezon elején a Formula.hu elsőként számolhatott be arról, hogy szerepet kapott a Mercedes vezetésében a Formula-1-et is megjárt Jerome d’Ambrosio, aki a csapat versenyzőkért felelős igazgatója lett. A belga expilóta előzőleg a Venturi Formula-E-alakulatánál gyűjtött vezetői tapasztalatokat, ahol épp Toto Wolff feleségével, Susie Wolff-fal dolgozott együtt. Most pedig D’Ambrosio szintet lép, Wolff ugyanis elárulta az Auto Hebdónak, hogy gyakorlatilag csapatfőnök-helyettesként is számol vele. Részletek.



A csapatnál nem csupán a bajnoki cím fontos, az is számít, hol végeznek idén. „Bár elmarad az eredeti céljainktól, a második hely bebiztosítása igenis számít nekünk. Főleg a szezon második felében, amikor a hangsúly már a W15-ösre helyeződik át” – mondta James Allison. Bővebben itt írtunk a témáról.

Nem feltétlenül az egyre több versennyel van gondja a címvédőnek, sokkal inkább a rengeteg extra teendővel, amivel az F1-es szereplés jár – Max Verstappen bevallotta, néha elgondolkodik azon, megéri-e a versenyzés.

Eddig egyetlen fiatal pilótát sem dobtak be az F1-es csapatok szabadedzésen, márpedig két alkalom kötelező. Tíz verseny van hátra, de mindegyikben találni kivetnivalót. Az újoncszabállyal gyűlik meg a csapatok baja szezon végén? Erre a kérdésre kerestük a választ.

A McLarenről vesz példát az Alfa Romeo is: Két fejlesztés készül a háttérben. Már nem elég kis újításokkal egy-egy tizedet javulni, fejlesztésenként két-három tizedmásodperces ugrásra van szükség az F1-es középmezőnyben Alunni Bravi szerint. A csapatképviselő nyilatkozata itt olvasható.

Az Otmar Szafnauer helyét ideiglenesen átvevő Bruno Famin állítja: az Alpine bizalma nem ingott meg az elküldött F1-es főnökben, csak nem voltak összhangban – a nyilatkozattal itt foglalkoztunk.

„Egy hónap sem telt el az idei versenyhétvége óta, és már most alig találni jegyet a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamára, ezért ismét kiegészítő lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a szurkolói igények kiszolgálása érdekében. A mai napon elindult a Silver 6 tribün jegyeinek értékesítése a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíjra!” – adta hírül közösségi oldalán a mogyoródi pálya, amely jövőre július 19-21-én ad otthont az F1-es futamnak, amelyre a Hungaroring szerint soha nem látott ütemben fogynak a belépők. További részletek a bejegyzésben.

Hamilton egykori Paganija összetört, Newey McLaren-sapkában

Bulvárosabb Formula-1-es témákkal is foglalkoztunk ma. A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben. Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr: a milliárdos üzletember-autóversenyzőről és a baleset körülményeiről itt írtunk többet.

Illusztris névsor gyűlt össze a minap egy vacsoránál, amiről Zak Brown McLaren-vezérigazgató posztolt. Jelen volt a Ford-vezér Jim Farley, a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen, valamint a Red Bull F1-es tervezőzsenije, Adrian Newey, méghozzá mclarenes sapkában! Az ominózus fotó:

Hegyi Európa-bajnoka lett Magyarországnak

Saint-Ursanne, egy kis svájci falu különleges magyar sportsiker helyszíne lett: a hegyi felfutó Európa-bajnokság nyolcadik fordulóján Nagy Norbert behozhatatlan pontelőnyre tett szert az 5-ös kategória értékelésében. A korábban túraautóban jeleskedő, hillclimb futamokra 2019-ben váltó Nagy már két versennyel a szezon vége előtt bebiztosította az összetett elsőséget – nem csupán saját hegyi pályafutása eddigi legjobb eredményét, hanem Magyarország első Európa-bajnoki címét a szakágban.

Magyar sikerekről számoltunk be a hétvégén Németországban befejeződött Ralikrossz Európa-bajnokságról is. Az RX1-ben Kárai és Benyó, az RX3-ban Körmöczi és Szíjj végzett első tízben a 2023-as értékelésben. Többet a forduló eseményeiről és a szezon eredményéről itt olvashattok.

A legmesszebb Magyarországtól Michelisz Norbert képviselte a hazaiakat. Peches, de értékes pontokkal záruló hétvégét teljesített Uruguayban a TCR World Tour magyarja. Mindkét futamot egy Lynk & Co nyerte – beszámoló itt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: