DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
Ralikrossz

Négy magyar is top 10-ben végzett az Európa-bajnokságon

A WRX Németországban is elmaradt, a két Eb-kategória azonban befejeződött. Az RX1-ben Kárai és Benyó, az RX3-ban Körmöczi és Szíjj végzett első tízben a 2023-as értékelésben.

Továbbra is tart a vizsgálat a Ralikrossz-világbajnokság Lydden Hill-i tűzesetének ügyében, így az Esteringen, amely a három forduló után megszakadt WRX hatodik állomása lett volna eredetileg, ismét a vb-mezőny nélkül tartottak versenyhétvégét. Így legalább nagyobb figyelmet kapott a három kísérőkategória, melyek Németországban értek véget – a WRX tervezett naptárában két őszi ázsiai forduló még szerepel –, az Európa-bajnokság RX1 és RX3 osztálya, valamint az RX2e széria.

RX1: Kárai beállította pályafutása legjobbját

Az összkerékhajtású mezőnyben négy magyar is vállalkozott a hat fordulóból álló teljes szezonra. Buxtehudében Mózer Attila és Kárai Tamás jutottok be az elődöntőbe, utóbbi a szezon során negyedszer a döntőbe is kvalifikált, ahol az ötödik helyezést érte el – ugyanazt a pozíciót, amelyben az Eb-értékelést is zárta 59 pontjával. Ezzel megismételte karrierje legjobbját 2022-ből, a megerősödött magyar kontingensben is ő bizonyult első számúnak, Norvégiában és Belgiumban pedig dobogón állt.



Az ezúttal elődöntőből lemaradó Benyó Máté végül kilencedik helyen zárta újonc Eb-szezonját, a nyirádi nyitóversenyen elért döntős szereplést megismételni végül nem tudta, de 36 pontot összegyűjtött. A szintén elsőéves Koncseg Zoltán ugyancsak egy döntőbe jutással 11. helyen, Mózer Attila 12. helyen zárta a szezont a helyszínenként 18-24 autóval felálló kategóriában.

Az Európa-bajnoki címet Anton Marklund nyerte: a svéd címvédőnek csak pár pontra volt szüksége az elsőség bebiztosításához, így már a köztes eredménylista első helyével eldöntötte a szezont kimenetelét. Az ünneplést követően az elődöntőben már az első körben ütközés áldozata lett – a hétvégét Janis Baumanis nyerte, az összetett második helyezettje. Marklund negyedszerre lett Európa-bajnok, 2022-ben Hyundaijal, idén autót váltva Ken Block egykori Fordjával győzött az RX1-ben.

RX3: Ütközések és kizárások a döntőben

Csak egy magyar indult el a 13 fős RX3 kategóriában, Körmöczi Balázs, aki harmadik és negyedik helyet ért el az első két futamon, de aztán kiesés vetett véget hétvégéjének. Körmöczi élete első Eb-hétvégéjén a dobogó harmadik fokán végzett Nyirádon, a további négy helyszínen nem tudta megismételni a döntőbe jutást, de pontszerzései révén így is a bajnokság hetedik helyén végzett 33 egységgel. Szíjj Zsolt a szezonzárón nem volt ott, de a korábbi versenyeken igen, a tapasztalt magyar kilencedikként zárta az értékelést.

Parázs szezonzárót hozott az elsőkerék-hajtású kategória, a két esélyes csapattárs, Damian Litwinowicz és Espen Isaksaetre többször összeütköztek a döntőben. A lengyel kiesett, a norvéget kizárták: három pont különbséggel nyerte végül az Európa-bajnoki címet Litwinowicz. Az elsőként befutó Jens Hvaalt is diszkvalifikálták, az első helyet így a vendégszereplő Dylan Dufas örökölte.

Két vb-szereplő az RX2e-ben

A WRX hiányában újra neveztek világbajnoki indulók az elektromos másodosztályba. A Mettet-ben nyerő Johan Kristoffersson ezúttal távol maradt, a CE Dealer Team párosa, Niclas Grönholm és Klara Andersson azonban rajthoz álltak.

A hétvége azonban nem róluk szólt, a finn Tommi Hallman idén másodszor jelent meg és győzött, megismételve Lydden Hill-i bravúrját, Nils Andersson pedig második helyével biztosította be a bajnoki címet, két ellenfele, Isak Sjökvist és Mikaela Ahlin-Kottulinsky előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: