DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Hírösszefoglaló

Kifogások a Ferrarinál, a Red Bull félelme – keddi F1-es hírek

Vandoorne is szerepet kap a spái gumiteszten, Verstappen nem hajlandó Perezt osztályozni, egy csapatfőnök szerint Piastrinak esélye lehet a Red Bullra. Erről írtunk július 25-én.

Egy korábbi F1-es csapatfőnök szerint vissza kellene hoznia Mattia Binottót a Scuderiának, különben akár ötödik is lehet a csapat a bajnokságban. „A szezon felénél tartunk, és minden hétvége csak egy újabb kifogás, márpedig ezen a szinten nem lehet csak kifogásokat keresni, itt teljesíteni kell” – mondta Paul Stoddart, a Minardi egykori vezére.

Közzétették a Belga Nagydíj utáni, melegítőpaplan nélküli abroncsokra fókuszáló gumiteszt felállását: az Aston Martint Stoffel Vandoorne és Lance Stroll vezeti a két nap során, míg a McLarennél a két állandó pilóta, Lando Norris és Oscar Piastri kap egy-egy tesztnapot. A zöldek tartalékja, Vandoorne először vezeti az AMR23-ast a hazai pályán. Bővebben.



Jön a nyári szünet előtti utolsó F1-es hétvége, Spába, a Belga Nagydíjra látogat a száguldó cirkusz mezőnye. A legendás helyszín az utóbbi időben egy újabb halálos baleset miatt került a beszédtémák közé, de ezen a hétvégének még változatlanul vág neki az F1, az F2 és az F3 is. Fontos kiemelni, hogy ezúttal sprintformátum szerint zajlik majd a program, vagyis péntek este időmérő, szombaton sprintnap, vasárnap pedig nagydíj. Íme a teljes menetrend a tv-közvetítésekkel, és a hétvége egyéb eseményeivel együtt!

A 2023-as idény leggyorsabb kerékcseréjét láthattuk a vasárnapi F1-es Magyar Nagydíjon: az energiaitalosok szerelői 1,98 másodperc alatt intézték el Sergio Perez bokszkiállását. De kellett is az új csúcsot jelentő gyorsaság az elsőségükhöz, ugyanis az ezen a téren is szintet lépő McLaren pedig 2,01 másodperces cserét produkált Oscar Piastri versenygépén – ezzel az idei két leggyorsabb szervizelésre a Hungaroringen került sor. Az 1,98 másodperces idő amúgy az új 18 colos abroncsok bevezetése óta is etalon: tavaly ugyanennyi idő alatt végzett a McLaren Daniel Ricciardo autóján a Mexikóvárosi Nagydíjon. Íme, a szóban forgó hipergyors művelet videón is:

Egy pálya maradt még, amitől tart idén az F1-ben a Red Bull: az előzetes kalkulációk azt mondták, a Hungaroring és Szingapúr lesz a legnehezebb a csapat számára. Magyarországot már kipipálta a csapat – Helmut Marko szavai itt találhatók.

Nem szeretne osztályzatot adni Perez munkájára Verstappen: „Nem szeretek számokat mondani, mert azok sosem méltányosak és igazságosak, utálom őket. Az iskolában is utáltam ezeket... ott betűkkel értékeltek minket, igaz? A, B, C. Sosem kaptam sok A-t az iskolában” – nyilatkozta a holland. Részletek itt.

Ralf Schumacher nem hiszi, hogy 2024-ben is a Red Bull pilótája lesz Sergio Perez, aki egyszerűen túl lassú és túl kiegyensúlyozatlan – így vélekedik az egykori F1-es. A mexikói egykori csapattársáról, Nico Hülkenbergről azonban ellentétes a hatszoros nagydíjgyőztes véleménye. A német jobb csapatot érdemelne, mondja Schumacher.

Max Verstappen és a Red Bull csúcsot döntött, de más tekintetben is történelminek volt mondható a 38. Magyar Nagydíj. Gobodics Tamás főszerkesztő és Mészáros Sándor az események sűrűjében töltötte a hétvégét, a tapasztalatokról pedig az éterből váratlanul eltűnő Gellérfi Gergő helyett Balogh Tamás kérdéseire válaszolva számolnak be. A Formula Podcast értékelője:

 

Piastri elmondta, mi „gyilkolta meg” a dobogóját – ezeket mondta hétvégi versenyéről az ausztrál. De két másik megszólalásban is fontos szerepet kapott a McLaren újonca. Egy éve éppen a Magyar Nagydíj után közölte Fernando Alonso, az Aston Martinhoz szerződik. Akkor úgy tűnt, hátat fordított a franciáknak, de állítja: ajánlatot sem kapott tőlük, a csapat Piastrit akarta helyette – részletek itt. A korábbi csapattulajdonos Eddie Jordan szerint amennyiben a Red Bull megválik Sergio Pereztől, Piastri lehet a befutó a mexikói ülésére – eszmefuttatásáról bővebben itt írtunk.

Carlos Sainz is csatlakozott azon versenyzők táborába, akiknek nem jött be a Hungaroringen kipróbált, időmérőre és gumiszettek számára vonatkozó rendszer: „Szóval minek rendeznek egyáltalán két egyórás edzést, ha nincs elég gumi ahhoz, hogy körözzünk? Sőt, minek egyáltalán a péntek akkor, ha nem tudunk emiatt tanulni az autóról, a pályáról és nem tudunk show-t szolgáltatni a rajongóknak? Szóval egyértelműen felül kell vizsgálni valamit: vagy a formátumot, vagy a gumikiosztást. A kettő együtt nem működik” – fogalmazott a spanyol.

Logan Sargeant úgy adta fel a Magyar Nagydíjat, hogy semmi gond nem volt az autójával – megpörgése után a csapattal együtt döntve inkább kiállt a bokszba. Részletek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: